پیروزی مقابل برزیل برای والیبال ایران یعنی چیزی برابر با قهرمانی جهان!


ساعت: 08:31
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895075

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشور به ما گفت: روسیل مقابل ایران چهره قدرتمندی خواهد داشت و اگر بتوانیم آنها را شکست دهیم از قهرمانی جهان چیزی کم نخواهد داشت.

علیرضا نادی کاپیتان و رقیب سابق تیم ملی والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا، درباره حضور تیم ملی در مسابقات جهانی والیبال گفت: یک تفاوت بزرگ بین تیم ملی والیبال است. قهرمانی جهان و لیگ ملت ها و این است که همه تیم ها فارغ از رقیب و چقدر بی تکلف در این مسابقات شرکت می کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند.

وی همچنین گفت: می بینیم که همان تیم هایی که بیشتر برای تست بازیکنان خود و کسب تجربه در لیگ ملت ها شرکت کردند، اکنون با تمام قوا در جام جهانی حاضر شده اند و به چیزی جز نتیجه گیری فکر نمی کنند.

نادی درباره بازی های تیم ملی ایران در مرحله گروهی این رقابت ها گفت: دیدیم بازی با آرژانتین برای بچه های ما سخت شد یا هلند توانست به بازی برگردد و حتی پیروز شود. تیم ما تا اینجای کار یک ایراد داشت که می توان به آن ایراد گرفت و آن اینکه تعویض های ما به یک یا دو بازیکن محدود می شود و از پلن B زیاد استفاده نمی شود.


انتظار داشتم بازی متفاوتی مقابل مصر ببینم

وی در این خصوص گفت: انتظار داشتم حداقل در دیدار مقابل مصر ترکیب جدید و متفاوتی را ببینم اما این اتفاق نیفتاد و دیدیم که حاشیه هایی هم داشت. همین مشکلات باعث شد تیم وارد بحران شود و بازیکنان نتوانند با تمام قوا مقابل هلند بازی کنند که در آن شکست خوردیم.

وی درباره بازی با تیم ملی والیبال برزیل اذعان داشت: ما یک گروه برزیلی داریم، آنها هم همینطور. کار ما سخت است و هیچ چیز آسان نیست. ما یک برزیلی 100 درصد متفاوت و بهتر از آنچه سه شنبه شب در لیگ ملت ها دیدیم، خواهیم دید. شاید عملکرد یک مدافع برای برزیلی ها در VNL مهم نبود اما جام جهانی به اندازه المپیک برای حریف ارزش دارد.

نادی در این خصوص گفت: برزیل مقابل ایران چهره قدرتمندی خواهد داشت و اگر بتوانیم آنها را شکست دهیم جام جهانی بیش نیست. برزیل، ایتالیا و فرانسه شانس های اصلی قهرمانی در این تورنمنت هستند. جدا از این فکر می کنم بعد از مسابقات باید کار کارشناسی دقیق و درستی انجام شود.


کادر فنی می گوید بازیکنان تسلیم نمی شوند

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: این را هم بگویم که چه از برزیل صعود کنیم و چه ببازیم، نمی توانیم بگوییم بازیکنان شکست خورده اند. همه چیز به کارکنان بستگی دارد. فوتبالیست های ما پتانسیل و عملکرد خوبی دارند اما این کادرفنی است که باید از آنها به بهترین شکل استفاده کند.

وی در ادامه گفت: وقتی 7 امتیاز از هلند جلوتر هستیم و این تیم ست را می گیرد و ما را می برد، قطعاً ایرادی دارد. تیم های دیگر برنامه دارند اما ما نه. بعد از جام جهانی باید کارشناسانه کار کرد نه اینکه با پیروزی نقاط ضعف را پوشاند. مشابه اتفاقی که بعد از لیگ ملت ها افتاد.

نادی درباره عملکرد نه چندان مطلوب برخی از بازیکنان در لیگ ملت‌ها گفت: این عادت بدی است که داریم. این است که ما از نظر اخلاقی برخی را بیش از حد بزرگ می کنیم که این بدترین آفت است. یک بازیکن بیشتر از تواناییش می تواند بدهد، اما این درست نیست و برایش بد خواهد بود. در جام جهانی نمونه داشتیم.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید