پیشنهاد شهروندی قطر برای پدیده نوظهور فوتبال ایران و گزینه استقلال و پرسپولیس

پیشنهاد شهروندی قطر برای پدیده نوظهور فوتبال ایران و گزینه استقلال و پرسپولیس

پس از شایعات متعددی مبنی بر پیشنهاد چند تیم قطری برای محمدامین حزباوی، مدافع جوان فولاد، شب گذشته علیرضا منصوریان، سرمربی فولاد مدعی شد که موضوع پیچیده تر از این سوالات است و قطری ها می خواهند حزباوی را تغییر دهند. ملیت و یک بازیکن دیگر برای اینکه بتواند برای تیم ملی آن کشور بازی کند نیز باید بازی کند.

از شب گذشته گمانه زنی های زیادی در مورد دومین نفری که قطری ها پیشنهاد شهروندی آن کشور را داده اند و نام هایی نیز ذکر می شود وجود دارد. حالا پیگیری ها نشان می دهد که فدراسیون فوتبال قطر علاوه بر حزباوی، درخواست کرده است تا از سامان فلا، مدافع جوان و بازیکن تیم ملی پیکان، ضمن اعطای تابعیت آن کشور در تیم ملی آن کشور استفاده کند. .

در همین راستا مقامات قطری با مدیر برنامه های فلاح وارد مذاکره شده و پیشنهاد خود را به مدافع خودروسازان ارائه کرده اند. البته آنها برای باشگاه پیکان که دو سال با فلاح قرارداد دارند نامه رسمی و رسمی ارسال نکرده اند و تاکنون پیشنهاد انابی شفاهی بوده است.

فلاح پس از ریکاوری پس از سانحه بد، چند روزی تمرینات خود را آغاز کرد و فوتبال را آغاز کرد اما در حال حاضر آمادگی بازی را ندارد.

فلاح قبل از جام جهانی قطر یکی از مورد علاقه های کارلوس کی روش بود و در اردوهای تیم ملی ایران حضور داشت اما در آخرین لحظات قبل از اعزام تیم ایران به دوحه از لیست خط خورد. حالا با توجه به اینکه کی روش به عنوان سرمربی فعلی تیم قطری فلاح را می شناسد، از فدراسیون قطر خواسته تا با او وارد مذاکره شود.

نکته قابل توجه اینکه کی روش در بازی دوستانه پیش از جام جهانی مقابل نیکاراگوئه از سامان فلاح استفاده نکرد و همین امر به بازیکنان جوان زیادی فرصت بازی داد تا این مدافع جوان که یکی از بازیکنان مورد نظر امیر گالنویی برای تیم ملی ایران است. استفاده نشده است بازی ملی برای تیم بزرگسالان است.

و این در حالی است که مدافع 22 ساله پیکان در روزهای پایانی سال گذشته بر اثر سانحه رانندگی مصدوم شد و هنوز آمادگی بازی را ندارد. او چند روزی است که در تمرینات پیکان شرکت می کند و فوتبال بازی می کند اما برای بازگشت به فوتبال به زمان بیشتری نیاز دارد.

با وجود تمامی موارد مطرح شده، انتقال فلاح به قطر و اخذ تابعیت این کشور تقریبا غیرممکن است. این مدافع جوان و خوش آتیه در اردیبهشت ماه یکی از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتبال فیفادی بود که به دلیل مصدومیت ناشی از سانحه از حضور در این اردو و دو بازی دوستانه مقابل روسیه و کنیا بازماند. او مطمئنا پس از بهبودی کامل به تیم ملی ایران دعوت می شود و یکی از گزینه های حضور در ترکیب تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا است. بنابراین دلیلی برای خروج این مدافع جوان از ایران وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید