پیشکسوت پرسپولیس: استقلال فصل گذشته با بردهای اقتصادی قهرمان شد

پیشکسوت پرسپولیس: استقلال فصل گذشته با بردهای اقتصادی قهرمان شد

عباس آقایی هافبک سابق پرسپولیس معتقد است نمی توان از نتایج اخیر و بردهای یک بر صفر این تیم انتقاد کرد. آقایی با بیان این مطلب گفت: پرسپولیس در دیداری سخت در انزلی پیروز شد و 3 امتیاز مهم این دیدار را کسب کرد. اینکه پرسپولیس فقط با یک گل برد شاید انتقادهایی را به همراه داشته باشد، در حالی که فکر می کنم برد و 3 امتیاز برای پرسپولیس مهمتر از هر چیز دیگری بود.

وی ادامه داد: چند هفته است که صحبت از پیروزی های اقتصادی است در حالی که فصل گذشته استقلال با پیروزی های اقتصادی به مقام قهرمانی دست یافت. استقلال در فصل گذشته استراتژی درستی در پیش گرفت و سعی کرد گل های کمتری به ثمر برساند و البته این سازماندهی درست دفاعی طبیعتا با گل های کمتری همراه بود. اما استقلال سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شد و تاکتیک و استراتژی درست خود را نشان داد. با این حال پرسپولیس فصل گذشته شرایط خاصی داشت و خیلی ها از تعداد گل های این تیم انتقاد کردند که البته حق هم بود.

هافبک سابق پرسپولیس اضافه کرد: برهمین اساس یحیی گل محمدی هم همانطور که قبلا گفته بود استراتژی خود را برای فصل جدید تغییر داد. در پایان فصل تیمی که کمترین گل خورده باشد قهرمان می شود و این تاثیر زیادی در عملکرد پرسپولیس در ابتدای فصل داشت. تقریباً می توان گفت که خط دروازه و خط دفاعی پرسپولیس کاملاً تغییر کرده است و اکنون می بینیم که این تیم در 10 مسابقه تنها 3 گل دریافت کرده است که آمار قابل قبولی است. حالا که پرسپولیس کمتر گل می زند، از پیروزی های اقتصادی حرف می زند. البته پرسپولیس و تیم های بزرگ همیشه چنین شرایطی دارند و انتظار این است که بهتر و زیباتر بازی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید پرسپولیس در ادامه فصل از نظر هجومی پیشرفت خواهد کرد. این تیم باید کمی در بالای جدول جا بیفتد و بعد این اتفاق خواهد افتاد. تصور من این است که یحیی گل محمدی قصد داشت ابتدا گل های کمتری بزند و به بالای جدول برسد و سپس هدفش افزایش تعداد گل های زده شود. این تیم پتانسیل رسیدن به این هدف را دارد اما اولویت این تیم رهبری و به امید کسب عنوان قهرمانی است.

آقایی درباره بازی پرسپولیس و ملوان نیز گفت: بازی به قول خودشان دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول نمایش خوبی ندیدیم اما پرسپولیس در نیمه دوم بهتر بازی کرد و پاداش زحماتش را گرفت. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که بازی در انزلی واقعاً سخت است، هرچند اگر تماشاگر نباشد آسان نیست. تیم حریف انگیزه زیادی داشت و می خواست در خانه پیروز شود یا حداقل بازی را مساوی کند، اما فکر می کنم ملوان اسیر بازیکنان باتجربه پرسپولیس شد. در مجموع سیمن انزلی با توجه به شرایطش نمایش قابل قبولی را ارائه کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس ضمن اشاره به حواشی قضاوت این دیدار تاکید کرد: دوست خوبم مازیار زارع فصل گذشته خیلی زحمت کشید و با اقتدار تیمش را به لیگ برتر رساند. ملوان انزلی سال ها در لیگ دسته اول حضور داشت و از رسیدن به لیگ برتر بازماند اما مازیار زارع و پیمان نوری دست به دست هم دادند و با حمایت دوستان و مسئولان این تیم را به لیگ برتر رساندند. شنیدم امسال بودجه آنها خیلی کم است و شاید بر این اساس مازیار زارع نتواند تیمی را که می خواست برای لیگ برتر ببندد. از این رو او تحت فشار است و شاید هیچکس به این سوالات و مشکلات تیم خوب و ریشه دار ملوان توجه نکرده باشد. امیدوارم مسئولان شهرستان انزلی و استان گیلان تنها نماینده استان خود در لیگ برتر باشند. تیمی که غفورجهانی، مرحوم سیروس شاتکاران، محمد احمدزاده، پیمان نوری، مازیار زارع… و حالا سعید عزت اللهی و صادق محرمی را به تیم ملی ایران تحویل داد، نباید با مشکلات مالی جدی و کمبود بودجه مواجه شود. به نظر من دلیل اصلی عصبانیت مازیار زارع همین ایرادات و مشکلات بود. ضمن اینکه نظرات کارشناسان داوری را دیدم، هیچ کدام برخورد مهاجم با علیرضا بیرانوند را پنالتی تشخیص ندادند.

عباس آقایی در پایان گفت: بازی بعدی پرسپولیس مقابل مس کرمان شاید روی کاغذ آسان به نظر برسد اما به نظر من امسال هیچ تیم و بازی آسان نیست. مس کرمان اگرچه این فصل به تازگی وارد لیگ برتر شده است اما اصلا تیم بازنده ای نیست و نباید آنها را دست کم گرفت. از طرفی این بازی بسیار مهم است و پرسپولیس باید با برد به تعطیلات لیگ برتر برود و امیدوارم همین اتفاق برای یحیی گل محمدی و شاگردانش بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید