پیشکسوت پرسپولیس مدعی تغییر یحیی شد: نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود

پیشکسوت پرسپولیس مدعی تغییر یحیی شد: نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود

با حسین کالانی، پیشکسوت سرشناس باشگاه پرسپولیس در خصوص شرایط فعلی پرسپولیس و شایعات مبنی بر تعویض سرمربی این تیم به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید:

بیایید با بازی با آلومینیوم شروع کنیم. به نظر شما دلیل شکست پرسپولیس در این دیدار چه بود؟

خب، هر شکستی دلایل مختلفی دارد. مهمترین دلیل از دست دادن ما استرسی است که در بین کودکان وجود دارد. فکر می کنم تیم ما دچار مشکل روحی است و این کار را سخت می کند. ببینید در ابتدای بازی و حتی بعد از گل پرسپولیس موقعیت های خوبی برای گل به وجود آمد اما بچه ها ضربات آخر را خوب زدند. به نظر من استرس و البته خستگی تیم دلیل باخت ما بود. فکر می کنم بچه ها از قهرمانی خسته شده اند و انگیزه ای برای قهرمانی ندارند. چندین بار در زمین بازی دیدم که بازیکنان بر سر یکدیگر فریاد می زنند و این مرا بسیار ناراحت کرد. در زمان ما این چیزها وجود نداشت و همه بازیکنان با احترام صحبت می کردند. حتی اگر بازیکنی اشتباه می کرد، بقیه او را تشویق می کردند. فکر می کنم هر تیم بزرگی بعد از چند سال موفقیت این مشکلات را خواهد داشت و ما حتی در بزرگترین باشگاه های دنیا هم شاهد این مسائل هستیم.

پس از باخت، هواداران علیه بازیکنان و کادرفنی علیه آلومینیوم شعار دادند. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

درست است که هوادار از راه دور و با شرایط بد اقتصادی می آید، اما حق ندارد به کسی توهین کند. این بازیکنان فرزندان این مملکت و پرسپولیس هستند. مگر اینکه من یا یکی از هواداران از شرایط زندگی و آمادگی بازیکنان اطلاع داشته باشیم. شاید بازیکنی که اشتباه می کند مشکل دارد یا از نظر روحی ناراحت است. هیچ بازیکنی دوست ندارد اشتباه کند، چون خودش اولین نفری است که دچار این اشتباه می شود، اما در فوتبال این اتفاق می افتد. من نمی فهمم چرا باید به بازیکن یا شخص دیگری فحاشی و توهین کرد. مشکلات معمولا ریشه دارند و روی یک نفر تاثیر نمی گذارند. همین هواداران مرا حسین کلانی کردند و به جایگاه رساندند، اما آن وقت فقط تشویق بود و خبری از توهین نبود. مثلاً بعد از گرفتن مدرک مهندسی، وقتی شغلی پیدا کردم، بیشتر از دوستان و همکارانم حقوق می گرفتم که استعدادشان در کار بیشتر از من بود. دلیل این تفاوت به خاطر فوتبال بود. تنها چیزی که می گویم این است که به بچه هایی که سخت کار می کنند دلخور نباشیم چون سرمایه های این کشور هستند.

برخی از پرسپولیسی ها معتقدند که اجازه نمی دهند پرسپولیس در این فصل قهرمان شود، شما با این نظر موافقید؟

ببینید نظر کلی من این است که این صحبت های حاشیه ای به تیم ضربه می زند. کل پرسپولیس باید تلاش کند و بجنگد تا هواداران را خوشحال کند. با این حال بسیاری از مشکلات موجود را نمی توان نادیده گرفت. یکسری حقایق وجود دارد که همه می دانند. در این گونه مسائل تبعیض وجود دارد و به یک تیم بیش از حد توجه می شود و آقایان دوست دارند به جای پرسپولیس تیم دیگری برنده شود. با این حال ما می جنگیم و تلاش می کنیم چون از مکتب پرسپولیس و شاهین هستیم. مدرسه ای که متعلق به مردم کوچه و بازار بود و هنوز هم هست.

پس از شکست مقابل آلومینیوم، برخی از هواداران خواستار برکناری یحیی گل محمدی شدند. نظر شما چیه؟

من اصلا موافق نیستم. یحیی و همکارانش در پرسپولیس جزو بهترین های ایران هستند و زحمت کشیده اند. یحیی موفقیت بزرگی برای پرسپولیس بود و چرا مربی خوبی را از دست داد. یحیی، افشین، کریم، فنایی و مطهری تعصبات زیادی نسبت به پرسپولیس دارند و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم این سرمایه ها از بین برود. آیا فرگوسن یکی از بهترین مربیان تاریخ نیست یا هلنیو هررا و حتی اکنون مربی ای مانند گواردیولا؟ آیا تیم آنها همیشه برنده است یا هر سال قهرمان می شوند؟ این جوهر ورزش است و زمانی که رقابت وجود داشته باشد، ممکن است شکست بخورد. کدام ورزشکار معروف را در تاریخ می شناسید که شکست نخورده باشد؟ متاسفانه فضای مجازی به گونه ای شده است که همه بدون اطلاع و آگاهی از وضعیت تیم، توهین، اظهار نظر و حتی حکم برکناری سرمربی را صادر می کنند. این چیزها در شأن پرسپولیس نیست و هواداران باید کمی صبر داشته باشند. تمام تیم امسال هم برای قهرمانی پرسپولیس تلاش می کنند اما اگر این اتفاق نیفتد مشکلی نیست. سال آینده فرصت جبران وجود دارد و همه نباید به خود اجازه انتقاد یا توهین به اعضای تیم را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید