پیکر زنده یاد علیرضا غفاری تشییع شد


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815244

پیکر زنده یاد علیرضا غفاری مجری صدا و سیما امروز از سوی خانه هنرمندان بهشت ​​زهرا تشییع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تشییع پیکر زنده یاد علیرضا غفاری مجری و منتقد سینمای رادیو و تلویزیون امروز یکشنبه 22 اسفندماه از مقابل خانه هنرمندان برگزار شد.

اجرای این مراسم را کیوان کتیساریان مدیر روابط عمومی خانه هنرمندان بر عهده داشت و مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط مرتضی یراقبافان آغاز شد.

کتیساریان در سخنانی کوتاه با خانواده این پیشکسوت مجری و مجری تسلیت گفت و گفت: ایشان خیلی زود و ناگهانی ما را ترک کردند و یادش همیشه با ما خواهد ماند.

مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در سخنانی گفت: علیرضا غفاری چندین سال به عنوان روابط عمومی در خانه هنرمندان ایران حضور داشت، بسیاری او را می شناختند و یکی از مجریان خوب تلویزیون بود. زمانی که تنها یک کانال تلویزیونی وجود داشت. زمانی بود که ما فقط اولین شبکه را داشتیم.

وی با اشاره به ویژگی های مرحوم غفاری بیان می کند: ایشان تنگ نظر و ظریف بود و محفوظات زیادی داشت، قلمی توانا نیز داشت و از سخنان نغزی استفاده می کرد.

معمار رجبی یادآور شد: او بمب انرژی، پر از امید و روح بود و این انرژی را در اطراف خود پخش کرد. خبر درگذشت او برای همه ما سخت و قطعا برای همسر و دختران نازنینش سخت تر است. با این حال چاره ای جز تسلیم شدن در برابر تقدیر الهی نداریم.

وی افزود: هیچ چیز خوبی از این هنرمند به یاد نداریم. او خوش تیپ و خوش ذوق بود و در عرصه تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی هنرمند بود.

در این مراسم بخشی از اجرا و شعر خوانی غفاری از رادیو هفت پخش شد.

همچنین در این مراسم بسیاری از مردم متن پیام محمد باکر کلیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به حاضران را قرائت کردند که در آن آمده بود: «درگذشت این چهره به یاد ماندنی، مدیر پرتلاش را تسلیت می گویم. برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سپس هوشنگ توکلی بازیگر تئاتر و تلویزیون پشت تریبون قرار گرفت و در سخنانی گفت: صحبت از مرگ برادر برای دوستی که رفاقتش پنجاه ساله است بسیار سخت است.

وی ادامه داد: در سال 53 که مشغول بازسازی تئاتر شهر بودیم، هنرمند بزرگ خود را که جوانی مشتاق بازی بود به من معرفی کرد. با او آشنا شدم که بسیار باهوش و درست بود.

توکلی گفت: او 40 سال با خضوع در برابر مردم سر تعظیم فرود آورد، زندگی نامه او حتی برای خیلی ها خواندنی نیست.

توکلی افزود: آقای غفاری تمام وجودش به معنای مطلق بازیگری بود و اگر مجری و گوینده شد چون می خواست خلأ عرصه بازیگری را پر کند. در اواخر دهه 70 موفق شدیم سریالی را کار کنیم و آقای غفاری را انتخاب کنیم که متأسفانه فقط یک بار برای این سریال انتخاب شد. آثار او را در آینده به نمایش خواهیم گذاشت تا ببینیم او چقدر توانایی داشت و همه را شگفت زده کرد.

ایرج راد، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز یادآور شد: انتقادات وی سازنده و تاثیرگذار بر مجموعه اجرایی و هنرمندان بود. او هر اثر هنری را مطالعه می کرد و اندیشه پشت آن را آشکار می کرد. او شاعر بود و با متانت و عشق خود مسئولیت های بسیاری را بر عهده گرفت که زمینه ساز رشد فرهنگ و هنر شد.

پس از پایان مراسم محمد خاتمی بازیگر، مجید نیامراد طراح صحنه و دوستان نزدیک غفاری جعفر گودرزی، رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم پس از اقامه نماز بر پیکر علیرضا غفاری به امام جماعت حجت الاسلام محمود دویی، پیکر وی برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان راهی بهشت ​​زهرا(س) شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید