چرا سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی را قطع کردند؟!

چرا سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی را قطع کردند؟!

صبح امروز خبری از سوی یکی از کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مبنی بر کاهش سهمیه بنزین خودروهای اینترنتی منتشر شد، موضوعی که مربوط به چند ماه گذشته و مربوط به توزیع اعتبار نقدی بر اساس مسافت طی شده .

عرب آمریکایی ها برای کاهش سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی (اسنپ، تپسی) در سال 1403 گفتند: بر اساس مصوبات جدید اعلام شد که این سهمیه در سال جاری توزیع نمی شود و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجری است و نه. کسی که تصمیم می گیرد مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر الزام قانون بودجه سال 1403 کشور مبنی بر استفاده 95 درصدی از کارت های سوخت شخصی، گفت: این رقم تا پایان بهمن ماه 1402 به 67 درصد رسیده است.

به گزارش مهر؛ علی اکبر عرب آمریکا در گفت‌وگوی رادیویی گفت: در قانون بودجه سال 1402 شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد 90 درصد بنزین را از طریق کارت سوخت شخصی توزیع کند که این میزان در سال 1402 به حداقل 95 درصد رسیده است. استفاده از کارت سوخت 67 درصد محقق شده است و با توجه به تعداد کافی خودروهای شخصی یارانه ای و رایگان برای عموم، ضروری است مردم استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران در ایام نوروز امسال، تعداد کارت های صندلی رایگان از 2 به 4 برابر افزایش یافته و این حجم به دلیل پایان جدول و عدم وجود آن به روال گذشته بازگشته است، تصریح کرد: ، که تعداد کارت ها کم شده است. وی گفت: در حال حاضر تعدادی کارت رایگان در جایگاه ها با توجه به تعداد نازل هر جایگاه وجود دارد، بنابراین افرادی که سهمیه آنها تمام شده یا دارای پلاک جدید هستند می توانند از آن لیتری 40 لیتری برداشت کنند.

عرب عامری درباره روند پیگیری وضعیت کارت سوخت مفقود شده گفت: مردم در صورت مفقود شدن کارت در جایگاه ها می توانند آخرین وضعیت کارت سوخت خود را از طریق سامانه ردیابی کارت مفقودی پیگیری کنند.
گزارش بی نظمی در عرضه بنزین سوپر

وی درباره موجودی سوپر بنزین در جایگاه ها توضیح داد: با توجه به مصرف بالای بنزین سوپر، لازم است از ظرفیت سوپر بنزین برای تولید بنزین بیشتر استفاده شود. کیفیت بنزین یورویی که در پایتخت ها توزیع می شود با بنزین سوپر مطابقت دارد و هموطنان نگران این موضوع نباشند. عرضه سوپر بنزین به خودروهای مدل بالا غیرقانونی است و هموطنان هرگونه تخلف در این خصوص را به سامانه 09627 اطلاع دهند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره برخی گزارش ها مبنی بر کاهش سهمیه میزان سوخت دریافتی، افزود: در صورت عدم انجام صحیح سوخت گیری، ممکن است در زمان سوخت گیری، سهمیه افراد کمی کاهش یابد. لذا لازم است هموطنان به این امر توجه داشته باشند، پس از بازگرداندن نازل به محل خود، منتظر اعلام پیام حذف کارت از سوی سامانه باشند و سپس کارت خود را خارج کنند.

کاهش سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403

عرب آمریکایی ها درباره کاهش سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 اظهار داشتند: بر اساس مصوبات جدید اعلام شد که امسال این سهمیه توزیع نمی شود، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجری است نه تصمیم- سازنده .

ایسنا نیز در گزارشی درباره این خبر نوشت: این مبلغ هر چند ماه یک بار بین خودروهای تعیین شده از سوی وزارت کشور به عنوان خودروهای اینترنتی توزیع می شد. در واقع واگذاری در این زمینه صرفا به وزارت کشور بوده و وزارت نفت در این زمینه نقشی نداشته است.

یعنی دولت مبلغی را تعیین می کند و پس از طی مسافت طی شده و میزان گاز مصرفی، این اعتبار در اختیار فرد قرار می گیرد. به گزارش ایسنا، از مهرماه سال گذشته سهمیه تاکسی های اینترنتی داده نشده است و این موضوع به حال حاضر مربوط نمی شود.

سهمیه خودروهای تک سوخت فعال در تاکسی های اینترنتی 8.75 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر بود که در اختیار خودروهای اینترنتی تا 300 لیتر قرار گرفت. خودروهای دوگانه سوز در هر 100 کیلومتر 5.25 لیتر بنزین داشتند و حداکثر تا سقف 180 لیتر در ماه اعتبار سهمیه سوخت دریافت می کردند.

چند ماهی است که تاکسی های اینترنتی دیگر از این سهمیه استفاده نمی کنند و مانند سایر خودروها هر ماه سهمیه 60 لیتری 1500 تومان و سهمیه 100 لیتری رایگان را با قیمت 3000 تومان دریافت می کنند.
اجرای طرح آزمایشی سهمیه بندی در خط حامل از اردیبهشت

وی درباره میزان سهمیه نفت و گاز رانندگان کامیون گفت: این سهمیه براساس نظرسنجی، تعداد بارنامه و مشخصات خودروها تخصیص می یابد و سهمیه به صورت آفلاین و آنلاین شارژ می شود اما اخیراً برای یک توزیع عادلانه به جای سهمیه ماهانه محاسبه و سهمیه پانزده روزه اختصاص می یابد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از اجرای طرح پایلوت اختصاص سهمیه راننده به صورت اینترنتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، پس از دریافت بارنامه، بسته به مسیر، نسبت به دریافت سهمیه راننده اقدام می شود. سهمیه مربوطه به حامل ها اختصاص می یابد که مشکل کمبود سهمیه را نیز حل می کند.
کیفیت پمپ بنزین ها در شهرها هم همینطور است

عرب عماری در خصوص برخی شایعات مبنی بر تفاوت کیفیت بنزین در جایگاه های مختلف شهرها گفت: کیفیت بنزین در جایگاه های شهرها یکسان است و این گونه شایعات در مورد تفاوت کیفیت بنزین در برخی جایگاه ها بی اساس است. .

وی همچنین با تاکید بر بازدیدهای دوره ای منظم از پمپ بنزین های سراسر کشور ادامه داد: تمامی 57 هزار نازل کشور برای افراد ماهی چک می شود و علاوه بر آن سازمان استاندارد نیز بررسی های منظمی را انجام می دهد.
خودروهای فرسوده یکی از عوامل مصرف سوخت در کشور هستند

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مصرف سوخت در کشور ما خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: در این راستا دولت باید شرایطی را فراهم کند تا مردم بتوانند خودرو را تعویض کنند.

عرب امیری تاکید کرد: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند به محلات مراجعه و با ارائه مدارک رمز جدید دریافت کنند. افرادی که هنوز کارت سوخت خودرو خود را دریافت نکرده اند با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند در صورت سوختن کارت، هموطنان برای دریافت کارت سوخت المثنی به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند می توانند آخرین وضعیت کارت سوخت خود را در سامانه اینترنتی پستی یا پلیس از طریق کد شناسایی خود پیگیری کنند.

پس از اتفاقات سال 2018، دولت تصمیم گرفت برای حمایت از برخی صنایع، سهمیه سوخت را به تاکسی های اینترنتی بر اساس مسافت پیموده شده و میزان مصرف بنزین اختصاص دهد. یعنی فردی با کارت سوخت سوخت گیری کرده و سپس بر اساس بررسی و میزان مصرف بنزین، مابه التفاوت قیمت بنزین آزاد و سهمیه ای را به صورت نقدی دریافت کرده است.