چرا پرسپولیس پاسپورت لوکادیا را نگرفت؟

چرا پرسپولیس پاسپورت لوکادیا را نگرفت؟

بهروز سلطانی دروازه بان سابق پرسپولیس و از پیشکسوتان سرشناس این باشگاه درباره عملکرد دروازه بان پرسپولیس در دربی گفت: جدا از گل های استقلال، توپ آنقدر به دروازه بیرانوند برخورد نکرد. و فکر می کنم فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس نبود. در مجموع استقلالی ها در این بازی فشار زیادی به دفاع و دروازه پرسپولیس وارد نکردند و روز راحتی را سپری کردند که بیرانوند با مصدومیت نیمه تمام بازی کرد.

وی درباره عملکرد همتای بیرانوند در تیم حریف خاطرنشان کرد: این دربی روز حسین نبود و گاهی چنین موقعیت هایی برای دروازه بان ها پیش می آید. او با گل دوم اشتباه بسیار کودکانه ای انجام داد. گلی که پرسپولیس در پایان بازی به ثمر رساند با واکنش اولیه دروازه بان ملی پوش استقلال همراه شد.

وی افزود: هر چند حسینی هم برای گل اول مقصر بود. بنابراین هر دو گل پرسپولیس را باید ناشی از اشتباهات دروازه بان دانست.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس آن امتیاز را مدیون حسینی است یا خیر، توضیح داد: به جز حسینی، بازیکن دیگری هم در استقلال بود که به پرسپولیس در شرایط آشفته با یک امتیاز دربی را ترک کرد. آن مرد کسی نبود جز ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال. واقعاً این سطح از مربیگری برای بازی بزرگی مثل دربی کودکانه بود.

بازیکن قدیمی پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من اگر بیژن طاهری در این دیدار هدایت استقلال را بر عهده داشت هرگز چنین اشتباهی نمی کرد. خیلی عجیب بود که چرا سرمربی استقلال بهترین بازیکنان را از تیمش خارج کرد.

سلطانی درباره این برابری در شرایطی که پرسپولیس از جدایی لوکادیا شوکه شد، اظهار کرد: مقصر این مشکل باشگاه پرسپولیس بود. چرا باید پاسپورت این بازیکن در دست خودش باشد تا یک جمع بزرگ 40 میلیونی هواداران را اینطور ناراحت کند؟ اگر این اتفاق نمی افتاد قطعا پرسپولیس با تمام مهره هایش و در شرایط عادی دربی را می برد. بازی 6 امتیازی بود.

سلطانی ادامه داد: این رفتار لوکادیا نسبت به باشگاه پرسپولیس توهین به کل ورزش ایران بود. باید طوری تنبیهش کنیم که درس عبرتی برای دیگران شود.

دیدگاهتان را بنویسید