چطور تو خونه رژ لب درست کنیم؟ / آموزش درست کردن رژ لب خونگی به روشی ساده

رژلب خانگی / طرز تهیه رژ لب خانگی

اگر دوست ندارید از رژ لب‌های کارخانه‌ای که با مواد شیمیایی تهیه می‌شوند، استفاده کنید می‌توانید خودتان دست بکار شوید و در منزل رژ لب درست کنید


به گزازش شمانیوز : تهیه رژلب خانگی که جزو لوازم آرایش لب به حساب می‌آیند، یک کار هیجان انگیز و جذاب است که می‌توانید آن را انجام دهید. رژ لب خانگی مزیت های زیادی دارد. رژ لب خانگی با مواد بسیار ساده ای تهیه می شود. در
مقاله زیر قصد آموزش ساخت رژ لب خانیگ ب روشی ساده را به شما داریم.

برای ساخت رژ لب گیاهی با چغندر به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • ریشه چغندر به مقدار کافی
  • موم به مقدار نصف قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به مقدار یک قاشق غذاخوری

آموزش ساخت رژ لب خونگی

در مرحله اول موم را در ظرفی ریخته و آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا ذوب شود. در صورتی که به ماکروویو دسترسی ندارید، می توانید از روش بن ماری استفاده کنید. برای ذوب کردن موم با روش بن ماری باید ظرف حاوی موم را روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا موم به آرامی ذوب شود. در مرحله بعدی روغن زیتون را به موم آب شده اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. دقت کنید که روغن زیتون نباید به صورت طولانی مدت در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد.

برای مرحله سوم باید ریشه چغندر را له کنید. برای این کار می توانید از مخلوط کن کمک بگیرید. سپس چغندر له شده را به ترکیب ابتدایی خود اضافه کنید و مواد داخل ظرف را به خوبی ترکیب نمایید. در صورتی که رنگ رژ لب خانگی شما به میزان دلخواهتان نبود، می توانید مقدار بیشتری چغندر به ترکیبات اضافه کرده و مجددا مخلوط را هم بزنید.

در مرحله آخر ساخت رژ لب خانگی خود باید آن را در ظرف مناسبی ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از سفت شدن رژ لب مذکور می توانید از آن استفاده کنید.

بهتر است بدانید که چغندر در رژلب یک رنگ قرمز روشن برای شما ایجاد می کند. در صورت تمایل برای تغییر رنگ این رژ می توانید از دارچین یا پودر کاکائو استفاده کنید تا رنگی تیره تر و مایل به قهوه ای برای شما فراهم شود.

در صورت تمایل برای استفاده از رنگ قرمز روشن این رژ لب گیاهی، پس از هر بار مصرف درب آن را به خوبی ببندید اما اگر به رژ لب تیره تر نیاز دارید، باید بدانید که رنگ چغندر در مجاورت با هوا، تیره می شود.

ویدیو ساخت رژ لب خانگی با وازلین و رنگ غذایی



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید