کاراته ایران سبک جدیدی را به جهان معرفی کرد/ بزرگترین کاروان ورزشی را به مسابقات قهرمانی آسیا می فرستند.


ساعت: 21:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917525

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه بزرگترین کاروان ورزشی را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می کنیم، گفت: با حمایت وزیر ورزش و جوانان تیم کامل را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طباطبایی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: کاروان کاراته کشورمان با نام ایران ما برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 تهران را با پروازی ویژه به مقصد تاشکند ازبکستان ترک می کند. 18 بیستمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رده های سنی اصلی و اولین دوره مسابقات پاراکاراته از 25 تا 29 آذرماه در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می شود. رئیس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: در این مسابقات 743 ورزشکار از 28 کشور آسیایی (کامبوج، چین تایپه، هنگ کنگ، هند، اندونزی، عراق، ایران، ژاپن، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، … پاکستان، فلسطین، فیلیپین، قطر، کره، عربستان سعودی، سنگاپور، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکمنستان، امارات، ازبکستان و ویتنام) در چهار رده نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان و در دو انفرادی و تقسیمات تیمی وی در خصوص کاروان ایران در این رقابت ها گفت: تیم ملی کشورمان در این رقابت ها با 62 ورزشکار در 53 رشته، تیم ژاپن با 61 ورزشکار، قزاقستان با 60 نماینده و تیم خونه به خونه با 53 ورزشکار کشورهایی هستند که بیشترین – بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقه مسابقات دارند. همچنین روز پنجشنبه 3 آذرماه کنگره فدراسیون کاراته آسیا با حضور روسای فدراسیون های کشوری برگزار می شود. طباطبایی در بخشی دیگر از سخنان خود، حضور در رویدادهای مختلف ورزشی را معیاری برای ورزشکاران دانست و گفت: حضور در رویدادها و میادین مختلف ورزشی می تواند ضمن افزایش تجربه و تجربه، زمینه ساز موفقیت در رویدادهای بزرگی مانند بازی های آسیایی باشد. شناخت مخالفان
وی با بیان اینکه همه کشورها با اعضای کامل در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر کشورهای ازبکستان، قزاقستان و عربستان به عنوان مدعیان جدید به جمع برترین های آسیا اضافه شده اند.
رئیس فدراسیون کاراته حضور کاراته کاها در تمامی عرصه ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا دختران هم تراز پسران در این مسابقات حضور دارند و در مسابقات انتخابی نیز تعداد دختران بیش از این است. پسران، و این نشان می دهد که جمعیت هدف دختران هستند. ما جامعه بزرگتری هستیم.
وی در ادامه به نحوه انتخاب اعضای تیم ملی کاراته اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت و توانایی کاراته کاها در انتخابات مشخص می شود و این امکان وجود دارد که فردی در انتخابات پیروز شود و در ایران نماینده داشته باشد. و در اردوی تیم ملی قرار بگیریم.البته نظر سرمربی هم شرط است و ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را به مسابقات قهرمانی آسیا می فرستیم.
طباطبایی با بیان اینکه کاراته ایران سبک جدیدی را به دنیا معرفی کرده است، افزود: سطح فنی کاراته ایران مدیون مربیان بزرگی است که سال ها برای این رشته زحمات زیادی کشیده اند و امروز مربیان ما بهترین مربیان دنیا هستند. بیش از 35 کشور جهان از توانمندی های فنی ایران استفاده می کنند
وی با اشاره به برنامه های توسعه ای فدراسیون در حوزه آموزش، ادامه داد: نه تنها نیازی به مربی خارجی کاراته نداریم، بلکه مربیان را به کشورهای دیگر نیز معرفی کرده ایم و در حال حاضر اکثر کشورها از ظرفیت کاراته ایران استفاده می کنند.
رئیس فدراسیون کاراته ابراز امیدواری کرد با اتکا به تلاش مربیان، تلاش متسابقان و اردوهای برگزار شده، ورزشکاران ما بتوانند با کسب مدال های رنگارنگ پرچم کشور عزیزمان را در ازبکستان به اهتزاز درآورند.

دیدگاهتان را بنویسید