کره شمالی موشک های بالستیک آزمایش می کند


ساعت: 06:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815914

وزارت دفاع ژاپن می گوید کره شمالی احتمالا یک موشک بالستیک آزمایش کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تاس، تلویزیون NHK ژاپن گزارش داد که کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک شلیک کرد.

وزارت دفاع ژاپن افزود که در حال حاضر در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره این پرتاب احتمالی است.

دو روز پیش، رسانه های محلی کره جنوبی به نقل از منابع ناشناس نوشتند که سئول معتقد است پیونگ یانگ احتمالاً یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را در این هفته آزمایش خواهد کرد. روزنامه کره جنوبی Chosun Ilbo گزارش داد که دفتر مون جائه این گفت که یک پرتاب آزمایشی قریب الوقوع است و اگر روز دوشنبه انجام شود تعجب آور نخواهد بود.

یونهاپ همچنین به طور جداگانه گزارش داد که هم کره جنوبی و هم ایالات متحده نشانه هایی از آزمایش آتی کره شمالی را شناسایی کرده اند. پیش از این، کیم جونگ اون، سخنگوی یون سوک یول، گفته بود که مقامات کره شمالی باید برای بحث در مورد عدم استفاده از تسلیحات هسته‌ای بر سر میز مذاکره حضور داشته باشند.

وی درباره اقدامات پیونگ یانگ برای توسعه موشک بالستیک قاره پیما جدید گفت: امیدواریم کره شمالی مذاکرات خلع سلاح هسته ای را دنبال کند.

کره جنوبی و ایالات متحده اخیراً اعلام کردند که آزمایش های ماهواره ای پیونگ یانگ در 27 فوریه و 5 مارس بخشی از تلاش های کره شمالی برای توسعه یک سامانه جدید موشک بالستیک قاره پیما با هدف پرتاب موشک های دوربرد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید