کمتر از 30 ساعت تا فینال جام حذفی باقی مانده و ده ها ابهام و سوال!/ ظلم به تیم های شهرستانی قابل جبران نیست.

این قلم دستی است که این روزها به هر دو تیم آلومینیوم اراک و نساجی مازندران تقدیم شد. غذایی که آشپز خاصی ندارد و به همین دلیل شورش به پا می شود!

نکته اینجاست که دو تیم نسبتاً رسوایی آلومینیوم اراک و نساجی مازندران که در لیگ برتر فراز و نشیب های زیادی را تجربه کردند، در جام حذفی مقابل حریفان خود از جمله تیم های قدرتمندی مانند سپاهان، پرسپولیس، استقلال و … خوش درخشیدند. به فینال جام حذفی رسید و این آغاز سردرگمی بود.

ساعاتی پس از مشخص شدن دو فینالیست، طبق اعلام رسمی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان این دیدار بود.

فردای آن روز پس از نامه هر دو تیم به لیگ برای انتقال شهر به مسابقه در تهران، سازمان از آمادگی هیئت فوتبال آذربایجان شرقی برای میزبانی فینال جام حذفی تشکر کرد و اعلام کرد که بنا به درخواست دو خفاش آلومینیومی اراک. نساجی مازندران برای رفاه حال هواداران دو باشگاه به دلیل مسافت، فینال جام حذفی روز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

البته طبق مقررات این میزبانی در صورت موافقت شورای تامین شهر تهران قطعی است. این شورا روز یکشنبه 14 اردیبهشت تشکیل جلسه داد و تصمیمی برای برگزاری این مسابقه وجود نداشت، بنابراین همه چیز در بلاتکلیفی باقی مانده است.

سپس گمانه زنی ها مبنی بر تغییر محل برگزاری این مسابقه مطرح شد و ورزشگاه نقش جهان اصفهان و گل گهر سیرجان نیز به عنوان کاندیدای این رقابت ها معرفی شدند.

نظری، معاون سیاسی امنیتی استاندار روز دوشنبه (6 اردیبهشت) به اخبار صبح در تلویزیون آفتاب گفت.: شورای تامین تهران بر این عقیده است که اگر قرار است فینال در آزادی برگزار شود باید بدون تماشاگر باشد.

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان شب گذشته در برنامه برتر فوتبال از مشخص شدن تکلیف هواداران مشتاق فوتبال اراک و مازندران و برگزاری مسابقه نساجی و آلومینیوم با حضور تماشاگران خبر داد.

حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی روز سه شنبه 6 اردیبهشت گفت: پیگیری های زیادی از سوی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ استان انجام شده است. و دیگر مسئولان اما آخرین تصمیم شورای تامین است.«استان تهران این دیدار را بدون تماشاگر برگزار می کند..

اما این آخرین اظهارنظر در مورد محل برگزاری و تعیین محل مسابقات با تماشاگر و بدون تماشاگر نبود و استاندار مرکزی صبح امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل گفت: تماشاگران، دستگاه ها، شرکت ها و سازمان های مختلف برای ارائه مرخصی ورزشی اقدام می کنند. به تک تک کارمندان و کارگرانی که قصد حضور در ورزشگاه آزادی تهران را دارند.

محمدحسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و هنداب در مجلس در توییتی نوشت: دیدار فینال جام حذفی قطعا با حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

ارگان های دولتی که متعهد به اعزام تماشاگر هستند باید سریعا اقدامات لازم را انجام دهند. با تشکر از ناجا عزیز برای همکاری در تامین امنیت این بازی.


33ffb138 83b1 4fb6 9a5c e9692a14995b خبر خاکستری

این در حالی است که امیرحسین روشنک، مسئول رقابت های جام حذفی در سازمان لیگ فوتبال دقایقی پیش اعلام کرد: تا یک تا دو ساعت دیگر جلسه شورای تامین تشکیل و تصمیم گیری نهایی در این خصوص اتخاذ می شود. امیدواریم با این تصمیم شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم اما تعداد آنها زیر و یا بالای 30 درصد در این جلسه اعلام می شود. شورای تدارکات عمومی تصمیم نهایی است. باید از این شورا که مسئولیت مهمی در تصمیم گیری در مورد نظم و امنیت دارد تشکر کنم. امیدوارم تماشاگران در فینال حضور داشته باشند تا از این بازی لذت ببرند.

این مسابقه در نهایت برگزار می شود اما سوال اینجاست که اگر فقط یکی از دو تیم فینال یکی از باشگاه های سرشناس بود، سازمان لیگ، استانداری تهران یا سایر نهادهای مسئول باز هم چنین چیزی را خواهند داشت. تردید در تصمیم گیری روزهای قبل از مسابقه، هیچ اطلاعیه رسمی در مورد مکان مسابقه و جزئیات مربوط به آن وجود نداشت.

در واقع چرا فینال جام حذفی که به خودی خود هم برای تیم و هم برای هوادارانش از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، باید با عدم تصمیم گیری و اعلام به موقع آن باعث نگرانی مضاعف بازیکنان و هواداران شود!

امیدواریم حداقل شاهد عذرخواهی رسمی لیگ برای این اختلال عمدی یا غیرعمدی باشیم.

علیرضا نجمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید