والیبال نوجوانان آسیا؛ شکست دیدنی فینال؛ جام حذفی را از دست دادیم/ 3 ایرانی در تیم رویایی


ساعت: 20:23
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891847

تیم والیبال نوجوانان ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا با غلبه بر تیم ایران به مقام اول دست یافت تا شاگردان محمد وکیلی به نایب قهرمانی بسنده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون، تیم های والیبال نوجوانان ایران و ژاپن امروز دوشنبه 10 مرداد 1401 در دیدار فینال مسابقات قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا که در تهران برگزار شد به مصاف هم رفتند.

محمد وکیلی سرمربی تیم جوانان ایران از طاها بهبود نیا، عمران گوجالی، محمد مانی علیخانی، محمدرضا الجلیل، سیدمتین حسینی، آرمین کالیچنیازی و سید مرتضی طباطبایی (لیبرو) برای شروع بازی مانند دیدارهای گذشته استفاده کرد.

تیم ایران که سهمیه قهرمانی جهان را هم کسب کرده بود به نظر می رسید فشار روحی زیادی را تحمل کرده و از دستورات کادر فنی پیروی نکرده و در نهایت ایران در سه ست متوالی با نتیجه 25 بر 22 شکست خورد. ، 25 بر 22 و 25 بر 23 و به مدال نقره بسنده کردند.

به این ترتیب ژاپنی ها برای سومین بار پیاپی قهرمان زیر 18 سال آسیا شدند.

در ست دوم به دلیل مصدومیت بازیکن ایرانی در هنگام برگشت توپ و در اواسط بازی، داور دستور پخش مجدد سرویس را داد که با اعتراض سرمربی ژاپن مواجه شد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و محمد پولادگر معاون وزیر ورزش به همراه محمدرضا داورنی رئیس فدراسیون والیبال از جایگاه ویژه این دیدار را تماشا کردند.

سفارت ژاپن در تهران برای هواداران این تیم در تهران لباس سنتی ویژه ای تدارک دیده بود که همراه با پرچم ژاپن به آنها تقدیم شد.

4 تیم ژاپن، کره، ایران و هند به عنوان 4 تیم برتر این رقابت ها به جام جهانی راه یافتند.

تیم رویایی معرفی شد؛ سه بازیکن ایرانی جزو بهترین ها

کمیته فنی مسابقات والیبال قهرمانی پسران آسیا برترین های این دوره از مسابقات را معرفی کرد که در این میان سه ایرانی حضور دارند.

کمیته فنی این مسابقات تیم رویایی قهرمانی نوجوانان آسیا را انتخاب کرد و هیروکی بیتو از تیم ژاپن به عنوان ارزشمندترین بازیکن معرفی شد.

اسامی نفرات برتر مسابقات والیبال قهرمانی زیر 18 سال آسیا به شرح زیر است:

با ارزش ترین بازیکن: هیروکی بیتو، ژاپن

بهترین دریافت کننده: سیدمتین حسینی، ایران

بهترین دریافت کننده: شونتا اوهنو، ژاپن

بهترین پاسور قطر: آرین بالیان، هند

بهترین پاسور: عمران گودجیلی، ایران

بهترین مدافع میانی: طاها بهبود نیا، ایران

بهترین مدافع میانی: کوش سینگ، هند

بهترین لیبرو: سنا کامیوکا، ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید