کیم جونگ اون قصد ندارد با دشمنانش صحبت کند


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902280

در گزارش رسانه دولتی کره شمالی آمده است: رفیق عزیز و محترم، کیم جونگ اون گفت که دشمنان همچنان از گفتگو و مذاکره صحبت می کنند و در عین حال تهدیدات نظامی علیه ما می کنند. و نیازی به انجام آن نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری KCNA، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داد: اقدامات مستمر، عمدی و غیرمسئولانه برای تشدید تنش از سوی ایالات متحده و رژیم کره جنوبی تنها به پاسخ قوی تر از سوی پیونگ یانگ منجر خواهد شد. وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارد.

رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد: رفیق عزیز و محترم، کیم جونگ اون گفت که دشمنان همچنان از گفتگو و مذاکره صحبت می کنند و در عین حال تهدید نظامی علیه ما می کنند. نیازی نیست که انجام دهیم

کیم جونگ اون گفت که کشورش قبل از هر چیز باید سیگنال روشنی را به دشمنانی که در حال تشدید اوضاع در منطقه هستند ارسال کند.

به گزارش KCNA، رهبر کره شمالی افزود: وضعیت امنیتی ناپایدار در شبه جزیره کره و هرگونه تحرکات نظامی دشمنان را که قابل چشم پوشی نباشد به دقت رصد خواهیم کرد و در صورت لزوم تمام اقدامات متقابل نظامی را به شدت انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اطمینان گفت که نیروی جنگی هسته‌ای کره شمالی جایگاه خود را به عنوان قوی‌ترین واکنش هسته‌ای حفظ خواهد کرد و در عین حال وظیفه مهم خود برای “حفاظت از کرامت، حاکمیت و حق موجودیت کشور” را تحقق بخشد.

پیشتر در روز دوشنبه، وب‌سایت KCNA گزارش داد که کیم جونگ اون هفت دور تمرینات هسته‌ای تاکتیکی را بین ۲۵ سپتامبر تا ۹ اکتبر مشاهده کرده است.

پیشتر مقامات کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی صبح روز یکشنبه 9 اکتبر (17 اکتبر) دو موشک بالستیک پرتاب کرده است که هفتمین پرتاب از این نوع در دو هفته گذشته است. سئول معتقد است افزایش پرتاب های موشکی کره شمالی می تواند نشان دهنده احتمال از سرگیری آزمایش های هسته ای این کشور باشد که از سال 2017 به حالت تعلیق درآمده است.

کره شمالی که آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را بر خلاف تحریم‌های سازمان ملل انجام داده است، روز شنبه اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکا بوده و به امنیت همسایگانش آسیبی وارد نمی‌کند.

سخنگوی اداره هوانوردی کره شمالی به رسانه های دولتی این کشور گفت: “آزمایش های موشکی ما یک اقدام عادی و برنامه ریزی شده دفاع شخصی برای محافظت از امنیت منطقه ای و صلح کشورمان در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکا است.”

کره جنوبی و آمریکا روز جمعه رزمایش مشترک دریایی برگزار کردند. پیش از این سئول هواپیماهای جنگی خود را در پاسخ به اقدامات کره شمالی به فضا پرتاب کرده بود. ایالات متحده همچنین روز جمعه در واکنش به آخرین پرتاب موشکی کره شمالی، تحریم های جدیدی را اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید