کی گفته علی دایی دستگیر شده؟

کی گفته علی دایی دستگیر شده؟

علی دایی اسطوره فوتبال ایران دستگیر نشد. این خبری است که روز گذشته محمد دایی برادر علی دایی تایید کرد تا یکی از شایعات داغ این روزها در فضای ورزش را تکذیب کند.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران دستگیر نشد. این خبری است که روز گذشته محمد دایی برادر علی دایی تایید کرد تا یکی از شایعات داغ این روزها در فضای ورزش را تکذیب کند. داعی که چند هفته است در داستان دانشجوی اردبیلی حسابی دیده می شود، با شایعات مختلف مبارزه می کند. از حضور در سقز تا شایعه دستگیری وی توسط نیروهای امنیتی. علی دایی نیز مانند بسیاری از چهره های سرشناس ایرانی نسبت به اتفاقات اخیر ایران بی تفاوت نیست.

او ابتدا با انتشار چند داستان با خانواده مهسا امینی و انتقاد از گوش ندادن صدای مردم و حل مشکلات مسئولان، با ماجرای مرگ مهسا امینی ابراز همدردی کرد. مدتی بعد داستان دیگری علی دایی را در کانون توجه قرار داد. پس از بازگشت از استانبول دقایقی در فرودگاه امام مورد بازجویی قرار گرفت و پاسپورتش ضبط شد. او اگرچه در ابتدا واکنشی به این موضوع نشان نداد، اما بعداً در گفت و گو با یک رسانه خارجی به انتقاد و ابراز ناراحتی پرداخت. کمی بعد اما خبر رسید که چند روز بعد پاسپورت عمویش پس داده شده و ماجرای حضور او در دادگاه انقلاب منتفی شد. اما اصلی‌ترین ماجرایی که علی دایی را بیش از پیش محبوب کرد، مربوط به درگذشت اسرا پناهی، دانش‌آموز اردبیلی بود. وی با انتقاد از رفتار شنیع دانشجویان دانشگاه شریف، سکوت در این حادثه را دلیلی برای سرکوب دانشجویان عنوان کرد. در پی این اتفاقات، قوه قضائیه از علی دایی خواست در صورت داشتن سند و مدرک فوت این دانش آموز را ارائه کند. البته این پرونده با تحلیل های مختلفی از سوی رسانه های نزدیک به دولت مواجه شد و بسیاری از همین طیف از علی دایی خواستند که دست به چنین فعالیت هایی نزند.

در حالی که کم کم ماجرای علی دایی و اسرا پناهی رو به پایان بود، ناگهان شایعه حضور او در مراسم چهلم مهسا امینی در سقز به گوش رسید. سوالی که اتفاقات دیگری را رقم زد و حتی شایعه شد که دایی در این شهر حضور دارد و این حضور سر و صدای زیادی در اطراف هتل محل زندگی او ایجاد کرد. اما این پرونده خیلی زود از سوی طرفین اولاً از سوی مسئولان شهرستان و ثانیاً از سوی نزدیکان علی دایی تکذیب شد و گزارش شد که وی در تهران بوده و اصلاً از تهران خارج نشده است. با این حال حالا شایعه جدیدی مبنی بر دستگیری علی دایی به راه افتاده است. منبع این خبر یکی از رسانه های خارجی و انگلیسی زبان است. رسانه تایم در گزارشی با اشاره به حمایت علی دایی از زنان ایرانی و اعتراضات مردمی اعلام کرد که پس از ضبط پاسپورت اسطوره فوتبال ایران، وی دو روز پیش بازداشت شده است. ماجرایی که این رسانه به آن اشاره کرده مربوط به برخی از شایعات روزی است که خبر حضور دایی در مراسم چهلم مهسا امینی در سکز منتشر شد. جالب اینجاست که در 48 ساعت گذشته این خبر چندان مورد توجه قرار نگرفت اما انتشار مجدد آن در دیگر رسانه های معتبر دنیا از جمله اسکای ایتالیا این مشکل را جدی تر کرد. اما اکنون نزدیکان علی دایی از یک سو و برادرش محمد از سوی دیگر ماجرای دستگیری علی دایی را تکذیب کرده و می گویند صحت ندارد. خود دایی تا لحظه نگارش این خبر هیچ پاسخی به این شایعه عجیب نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید