گران ترین بازیکن فوتبال ایران مشخص شد

طارمی فوتبال حرفه ای خود را از سال 1393 از باشگاه جوانان بوشهر آغاز کرد و به نقل از سایت «ترانسفر مارکت»، ارزش این بازیکن ایرانی در سال 2014، 150 هزار یورو (بیش از 800 میلیون تومان) بوده است.

اما افزایش ارزش طارمی از سال 1394 به پرسپولیس آغاز شد و قیمت این بازیکن به 400 هزار یورو رسید. ستاره بوشهری پس از دو سال درخشش در تیم ماسک قرمز و قهرمانی در لیگ ایران و آقای. گلی در سال 2016 ارزش خود را به یک میلیون یورو رساند.

طارمی در دو سال آینده حضورش در پرسپولیس دوباره خوش درخشید و قیمتش دو برابر شد تا اینکه ارزشش به دو میلیون یورو رسید تا اینکه در سال 2018 از پرسپولیس جدا شد و پس از 4 ماه اخراج به دلیل تخلف نقل و انتقالاتی در لیگ ترکیه، ارزش طارمی به رقمی رسید. به 1.700 میلیون یورو کاهش یافت و به لیگ ستارگان قطر رفت و بیش از یک سال برای تیم الغرافه بازی کرد.

طارمی در اولین فصل حضورش در ریو آوه چنان درخشید که ارزش خود را به 4 میلیون یورو رساند. طارمی در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال با ترکیب ضعیفش یک قدم به آقای گلی نزدیک شد. طارمی با 18 گلی که در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند ارزش خود را به 10 میلیون یورو رساند. ستاره ایرانی با درخشش خود، پورتو، غول فوتبال پرتغالی را متقاعد کرد تا با او به خدمت بگیرد.

ستاره سابق پرسپولیس پس از انتقال به پورتو ارزش او در سال 2021 به 12 میلیون یورو رسید و در سال 2022 ارزش خود را به 17 میلیون یورو رساند و در نهایت در سال 2023 ارزش این ستاره ایرانی به 20 میلیون یورو رسید (بیشتر هزار میلیارد تومان) تا گران ترین فوتبالیست ایران شود.

دیدگاهتان را بنویسید