گران ترین بازیکن پرسپولیس کیست؟ | روز جدید

گران ترین بازیکن پرسپولیس کیست؟  |  روز جدید

قرارداد بازیکنان پرسپولیس و استقلال چقدر است؟ این سوالی است که هواداران دو تیم و هواداران تیم های رقیب هر روز از یکدیگر می پرسند. در شرایطی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس رفت و خصوصی سازی مراحل مختلفی را طی کرد، قرار شد قرارداد بازیکنان دو تیم به صورت شفاف در رسانه ها منتشر شود، چرا که مردم به عنوان سهامدار حق اطلاع از قراردادها را دارند، اما دو باشگاه برای اینکه مشکلی با بازیکنان خود نداشته باشند، مجموع خریدهای خود را در کدال منتشر کرده اند و همین موضوع باعث شده مبلغ قرارداد مجاری همچنان زیر سوال باشد.

امروز مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان پرسپولیس در بیست و دومین دوره لیگ برتر منتشر شد و فردا نوبت به استقلالی ها می رسد. با این امید که در آینده ای نزدیک سازمان لیگ مبلغ قرارداد همه تیم ها را بدون هیچ گونه مصالحه ای منتشر کند زیرا شفاف سازی اولین قدم برای جلوگیری از مفاسد مالی است.

دنیای رنگارنگ گزینه ها؛ هر چه شیرین تر، امکانات بیشتر!

حتما شنیده اید که هر چه سقف بالاتر باشد برف بیشتر می شود. این ضرب المثل در فوتبال به شکل «شیرین تر، گزینه های بیشتر» کار می کند. گزینه های رنگی هم در قرارداد استقلال و هم در پرسپولیس دیده می شود. البته برای فصل آینده گزینه ها به 20 درصد قرارداد محدود شده است اما در فصل بیست و دوم لیگ برتر بازیکنانی داشتیم که گزینه هایشان بیشتر از قرارداد اصلی بود.

در مقاله مربوط به قرارداد بازیکن استقلال با این پدیده آشنا می شوید اما فعلا در مورد قرارداد بازیکن پرسپولیس صحبت می کنیم؛

در جدول قرارداد بازیکنان موارد مختلفی از جمله مدت قرارداد، مبلغ قرارداد سال قبل و مبلغ قرارداد سال های آینده ذکر شده است و علاوه بر آن ارقامی برای همه بازیکنان به صورت آپشن ذکر شده است.

گزینه هایی که شامل رضایت مدیر عامل، قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی، صعود به مرحله یک هشتم نهایی (از مرحله گروهی)، صعود به دور نهایی (از مرحله دوم)، کسب قهرمانی آسیا، رضایت سرمربی، حضور در موارد بیشتر است. بیش از 50 یا 60 درصد مسابقات، کمک هزینه مسکن، دعوت به تیم ملی و سایر ارقام.

البته پرسپولیسی ها از گزینه های صعود به مرحله یک هشتم نهایی (از مرحله گروهی)، صعود به مرحله نهایی (از مرحله دوم) و قهرمانی در آسیا که 25 درصد گزینه های پرسپولیس را شامل می شود، استفاده نمی کنند. ، چون لیگ قهرمانان آسیا برگزار نمی شود.

به عنوان مثال کل گزینه ای که علیرضا بیرانوند در قراردادش با پرسپولیس عنوان کرده 9 میلیارد و 475 میلیون تومان است که اگر 25 درصد از قرارداد را کم کنیم که 3 میلیارد و 125 میلیون تومان می شود، گزینه قرارداد علیرضا بیرانوند 6 میلیارد و 6 میلیارد می شود. 350 میلیون تومان. (این یک میلیارد ریال به نام گزینه های دیگر مربوط به کلین شیت در دربی است)

البته این اعداد برای بازیکنان مختلف متفاوت است. برای مثال به قرارداد مهدی ترابی مراجعه کنید. مجموع گزینه های قرارداد او 7 میلیارد و 200 میلیون تومان است. او دو گزینه در قراردادش دارد که فعال نشده اند. صعود به مرحله یک هشتم نهایی (از مرحله گروهی) که 5 درصد است و صعود به مرحله نهایی (از مرحله دوم) که آن هم 5 درصد گزینه است.

علیرضا بیرانوند از قرارداد جدا شد، یحیی گل محمدی با 24.5 میلیارد مربی است؟

بر اساس جدول ضمیمه این مطلب، مبلغ قرارداد یحیی گل محمدی برای سال جدید 24.5 میلیارد تومان بدون آپشن است. اما از آنجایی که یحیی فصل گذشته قراردادی 18 میلیارد و 850 میلیونی داشت که با آپشن به 25.5 میلیارد رسید، بعید است گل محمدی در لیگ بیست و سوم 24.5 میلیارد کار کند. طبق قانون، پرسپولیس فقط اجازه دارد 20 درصد از گزینه را روی این مبلغ مذاکره کند، بیشتر از آنی که هوادار پولدار باید بگیرد!

اما در مورد علیرضا بیرانوند ماجرا متفاوت است. بیرانوند قبل از فسخ قراردادش قرار بود امسال 14.5 میلیارد برای پرسپولیس بازی کند و از آنجایی که قرارداد 12.5 میلیاردی او با آپشن فصل قبل از مرز 20 میلیارد گذشت، پیش بینی می شد در فصل جدید 14.5 میلیارد دستمزد بگیرد. از 25 میلیارد هم می گذرد اما بیرانوند قرارداد قبلی را فسخ کرد و حالا باید با قرارداد جدید از پرسپولیس پول بگیرد.

باورش سخت است که پرسپولیس فقط 15 میلیارد (به اضافه گزینه 20 درصد) به علیرضا بیرانوند بپردازد زیرا رضا درویش اعلام کرده حاضر است 15 میلیارد به عیسی آل کثیر بپردازد. وقتی عیسی الکتیر که حتی ملی پوش هم نیست و به اندازه بیرانوند در فصل گذشته بازی نکرد، 15 میلیارد دستمزد می گیرند، طبیعی است که دستمزد علیرضا بیرانوند خیلی بیشتر از این ارقام باشد.

دستمزد بازیکنان پرسپولیس در لیگ برتر بیست و دوم

با توجه به جدولی که مشاهده می کنید علیرضا بیرانوند در فصل گذشته قراردادی 12.5 میلیاردی امضا کرد و نزدیک به 20 میلیارد دستمزد گرفت که البته بیرانوند مدعی است هنوز اکثر آن گزینه ها را دریافت نکرده است.

مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، مرتضی پورعلیگنجی، سعید صادقی، میلاد سرلک و …. قراردادهایی به ارزش 12 میلیارد تومان امضا کردند که گزینه های آنها متفاوت بود. به عنوان مثال سعید صادقی و مهدی ترابی با آپشن از مرز 19 میلیارد گذشت اما دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی در 18 میلیارد باقی ماندند.

سروش رفیعی بین این دو دسته پول گرفت. گلسیانی بدیهی است که گرانتر از بازیکنان 12 میلیاردی پرسپولیس بود چرا که 14 میلیارد قرارداد داشت اما پرسپولیس برای او گزینه خاصی ننوشت و دستمزدش با آپشن به 14 میلیارد و 280 میلیون تومان رسید.

طبق این جدول گران ترین پرسپولیس لوکادیا است. وحید امیری با قرارداد 10 میلیارد و 800 میلیون تومانی، کمال ساقدنیا با قرارداد 9 میلیارد و 100 میلیون تومانی، امید عالیشاه با قرارداد 9 میلیاردی و عیسی آل کثیر با قرارداد 6 میلیاردی در این لیست به چشم می خورد اما گزینه های آنها متفاوت است و مبلغ قرارداد آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

قراردادی ترین گزینه متعلق به علیرضا بیرانوند است که البته عجیب نیست! به هر حال دروازه بان شماره یک تیم ملی که به گفته خیلی ها نقش اصلی قهرمانی پرسپولیس را برعهده داشت، باید گرانتر از بقیه باشد.

در سرتاسر دنیا حقوق بازیکنان متفاوت است و به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید