گزارش تسنیم از پشت صحنه دیدار مسیح علی نژاد و مکرون

گزارش تسنیم از پشت صحنه دیدار مسیح علی نژاد و مکرون

یکی از کارشناسان اندیشه سیاسی درباره دیدار اخیر رئیس جمهور فرانسه با مسیح علینژاد و برخی زنان ضد انقلاب ایرانی، چهره عامل اصلی این دیدار را فاش کرد.

سید جواد طباطبایی از صاحب نظران اندیشه سیاسی درباره دیدار اخیر رئیس جمهور فرانسه با برخی از زنان ایرانی ضد انقلاب نوشت: آنچه در رسانه های فارسی زبان بازتاب زیادی پیدا نکرد این بود که مردی که این زنان را به فرانسه دعوت کرد. مردی به نام برنارد هانری لوی بود.

گزارش یورونیوز به فارسی به این شرح است: «ژرژ مالبرونو، خبرنگار روزنامه فیگارو به نقل از یک منبع در کاخ الیزه گزارش داد که دفتر رئیس جمهور فرانسه برنارد هانری لوی، نویسنده و رسانه مشهور فرانسوی را نمی خواهد. در دیدار امانوئل مکرون با جمعی از زنان «مخالفت با حکومت ایران در تصاویر قابل مشاهده است».

اگر دلیلی برای تردید در اصل ملاقات وجود داشت، می‌توان گفت: از بهشت ​​نازل شده است. کسانی مثل من که در دهه‌های 1960 و 1970 در دانشگاه پاریس دانشجو بودند، به خوبی می‌دانند که کسی مشکوک‌تر از این مرد نیست، حتی در فرانسه.

لوی یهودی متولد الجزایر و دانشجوی دانشگاه پاریس است. او در دوران دانشجویی یکی از شاگردان مائوئیست لوئیس آلتوسر و چارلز بتلهایم بود.

در دهه 1980، لوی با گروهی از همفکران خود از مائوئیسم به راست و در برخی موارد به راست افراطی حرکت کرد و گروه راستگرای «نوفیلسوفان» را ایجاد کرد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2014، از نیکلا سارکوزی، نامزد راست لیبرال حمایت کرد، اما پس از شکست در انتخابات، روابط خوبی با فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست که قرار بود منحل شود، و در سال 2015 با حزب توئی حفظ شد. گروهی از کردها را به ملاقات او بردند.

در سال 2017، دانشگاه بار ایلان اسرائیل به دلیل “کمک موثری که در طول چهل سال در پیشبرد آرمان مردم و ملت یهود داشته است” به او دکترای افتخاری اعطا کرد. او قبلاً همین مدرک را از دانشگاه های تل آویو و اورشلیم دریافت کرده بود.

یکی از شاهکارهای سیاست عملی لوی، تشویق دولت فرانسه به فراهم کردن زمینه برای سقوط قذافی و اعلام این بود که در این جنگ “من وفاداری به نام خود، به صهیونیسم و ​​اسرائیل را پرچمدار کردم”. لوی از آن زمان تاکید کرد که با مشارکت در بحران لیبی، “به منافع اسرائیل می اندیشد.”

این مالیات برای ما مهم نیست، اما بسیاری از ایرانیان -مثل این هموطنان- که احمقانه سیاست را به خاطر جاه طلبی دور می زنند، نمی دانند که یک آزاده با مکرون دست نمی دهد و عکس نمی گیرد – بلکه قبل از آن با پمپئو و خیلی های دیگر.

می دانم جاه طلبی برخی از این خانم ها مانند طاعونی است که فقط می توان از آن جلوگیری کرد. آن «خندوانه ها» که دستشان را می گیرند و در دست ماکرون می گذارند، شاید دنبال اهدافی باشند که جوانان ایرانی را از چاله بیرون بکشند و به چاه بیندازند!

منبع: رویداد 24

دیدگاهتان را بنویسید