گزارش ویژه استقلال قبل از دربی

گزارش ویژه استقلال قبل از دربی

استقلال در پایان هفته بیست و دوم با 54 امتیاز صدرنشین لیگ برتر شد و تنها با 7 گل خورده در 22 بازی، رکورد جالبی را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرد. آبی ها که پیش از این با هدایت وینفرد شفر توانسته بودند رکورد کمترین گل خورده در یک فصل را با تنها 13 گل در فصل از آن خود کنند، با ادامه این روند در تلاش هستند تا رکورد خود را بهبود بخشند.
آبی ها سدی مستحکم و غیر قابل نفوذ در مقابل ساختار دفاعی خود ساخته اند که بر خلاف قاعده بازی از ثبات نسبی در خط دفاعی خود بهره نمی برند و ترکیب مدافعان خود به ویژه مدافعان میانی خود را بارها تغییر می دهند. ; و با این حال دروازه آنها تقریبا و به ندرت در این فصل باز می شود.

7 مدافع در 8 ترکیب

سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، عارف آغاسی، روزبه چشمی، عارف گلامی و رافائل سیلوا 7 مدافع میانی هستند که اغلب در قلب خط دفاعی آبی ها قرار گرفته اند. فرهاد مجیدی در طول فصل به دلایل مختلف ترکیب مدافعان میانی خود را تغییر داد و از مجموع این 7 بازیکن 8 ترکیب مختلف 3 و 2 دفاعی در 22 بازی ایجاد کرد.

استقلال با فرهاد مجیدی ساختار دفاعی خود را تقویت کرد که برخلاف سنت از ثبات برخوردار نبود تا آبی ها با وجود قوانین نانوشته و تغییرات زیاد، رسما قوانین این بازی مهم را زیر پا بگذارند و سد فولادی مقابل دروازه خود ایجاد کنند.

مجیدی در این فصل 20 بار با 3 مدافع میانی و 2 بار با 2 مدافع میانی به میدان رفته اما در هیچ کدام از این دیدارها شکست نخورده است.

تکراری ترین ترکیب

ترکیب سه تیم یزدانی – مرادمند – دانشگر با 9 تکرار ثابت ترین ترکیب دفاع آبی و سفید در 22 دیدار بود که البته با جدایی دانشگر و مرادمند دیگر تکرار نخواهد شد. . با این ترکیب استقلال یک بار در محوطه جریمه اشتباه کرد و 4 بار دروازه او باز شد.

با این ترکیب آبی ها 6 بار دفاع را بردند و 3 بار با تساوی مقابل حریف متوقف شدند و در نهایت 21 امتیاز از 27 امتیاز ممکن را به دست آوردند.

موفق ترین ترکیب

دومین ترکیب تکراری دفاعی آبی ها مثلث «سوار – مرادمند – آغاسی» بود که هر سه از آبی ها جدا شدند. مجیدی با این چیدمان در قلب دفاع 4 بار تیمش را به میدان فرستاد و نه تنها در هر 4 بازی پیروز شد، بلکه در هیچ یک از این 4 بازی دروازه ای باز نکرد، بنابراین این تیم موفق ترین تیم دفاعی کشور است. آبی ها

مجیدی هر بار که تیمش را با ترکیب یزدانی، مرادمند و آغاسی شروع کرد، با زدن کلین شیت به پیروزی رسید. استقلال با این ترکیب توانست 8 بار دروازه حریفان را باز کند.

در ترکیب با یک گل خورده شده است

ترکیب سه نفره دیگری که مجیدی در قلب خط دفاعی تیمش به کار گرفت، مثلث یزدانی – آقاسی – دانشگر بود که آبی ها با آن سه بار به میدان رفتند، دو بار با 2 کلین شیت پیروز شدند و یک بار دیگر یک بار متوقف شدند. یک

مجیدی و تیمش با این ترکیب 7 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را کسب کردند، دو بار کلین شیت کردند و تنها یک بار گلشان به ثمر رسید.

جدیدترین ترکیب 3 نفره

مجیدی پس از تقسیم سه مدافع میانی و پرتلاش آبی ها، جدیدترین ترکیب سه نفره را برای دفاع از تیمش با مثلث دانشگر-چشمی-گلمی تشکیل داد و قبل از اینکه دانشگر در دو بازی متوالی جریمه و مصدوم شود، از تیمش جدا شد. تیم شما با این تیم هستید. محصول حضور این سه مدافع میانی در زمین 2 برد، یک گل و یک کلین شیت برای آبی ها بود که این ترکیب یکی از ترکیب های موفق آنها در خط دفاع است.

حداقل ترکیب تکراری 3 نفره

یک بار مجیدی با ترکیب «سوار – مرادمند – فواره ها» قلب خط دفاعی تیمش را تشکیل داد که مقابل ذوب آهن اتفاق افتاد و آبی ها با این ترکیب پیروز شدند و دروازه خود را بسته نگه داشتند. این کم تکرارترین ترکیب سه خط دفاعی آبی هاست که تنها در یک مسابقه شکل گرفته است.

2 حفاظت دوم

فرهاد مجیدی در طول فصل به دلیل کمبود بازیکن مجبور شد دو بار تیمش را عوض کند و به جای استفاده از دفاع سه نفره، تیمش را با خط دفاع و حضور دو بازیکن در قلب دفاع در هر دو به میدان فرستاد. اما درب او بسته بود تا در تیمی با دو بازیکن در مرکز دفاع موفق باشند.

مجیدی در دو بازی ترکیب های مختلفی انجام داد. و یک بار این ترکیب را با دانشگر چشمی مقابل فجر در هفته نوزدهم و بار دوم در هفته بیست و دوم مقابل صنعت نفت امتحان کرد که رافائل سیلوا و گلامی زوج بودند.

پرکارترین مدافعان استقلال

سیاوس یزدانی با 17 بازی در استقلال پرکارترین مدافع این فصل آبی هاست.

محمد دانشگر که چندی پیش مصدوم شد و به همین دلیل آخرین دیدار آبی ها را از دست داد، پس از یزدانی دومین مدافع میانی موفق آبی هاست. این بازیکن در 16 بازی 1437 دقیقه در زمین حضور داشته و قطعا تا پایان فصل از حضور سیاوش یزدانی پیشی خواهد گرفت و شاید به پرکارترین مدافع میانی آبی ها تبدیل شود.

محمدحسین مرادمند با 15 بازی و 1350 دقیقه حضور در زمین، پرونده خود را در این فصل برای استقلال تکمیل کرده و در حال حاضر سومین مدافع پرکار آبی ها است. و پس از او روزبه چسمی با 15 بازی و 699 دقیقه بازیکن پرکار آبی پوش است.

بدیهی است در حال حاضر کمترین آمار مسابقه در بین مدافعان میانی مربوط به رافائل سیلوا با یک بازی و 90 دقیقه حضور است. بازیکنی که چندی پیش پیراهن استقلال را بر تن کرد و برای اولین بار در صنعت نفت بازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید