بررسی بازی استقلال و پرسپولیس; آیا قرمزها قبل از دربی به استقلال می رسند؟!

بررسی بازی استقلال و پرسپولیس;  آیا قرمزها قبل از دربی به استقلال می رسند؟!

امروز هفته بیست و یکم رقابت های فوتبال لیگ برتر با 8 دیدار برگزار می شود که استقلال با 48 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با 45 امتیاز در رده دوم قرار دارد. تیم های نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد نیز با 12 و 8 امتیاز در انتهای جدول قرار دارند.
در دیدارهای امروز پدیده و تراکتورسازی در مشهد، مس در رفسنجان میزبان نفت مسجد سلیمان، پیکان میزبان نساجی، دیدار هوادار آلومینیوم در اراک، فولاد میزبان ذوب آهن، استقلال و گل گهر ورزشگاه آزادی فجر به مصاف سپاهان خواهند رفت. اصفهان و در آخرین بازی امروز پرسپولیس در آبادان به مصاف صنعت نفت می رود.

استقلال و گل گهر; تقابل مجیدی با “خودی ها”

حساس ترین دیدار امروز بین تیم های استقلال و گل گهر برگزار می شود. علاوه بر حساسیت جدول برای هر دو تیم به خصوص استقلال، تقابل امیر قلعه نویی و جمعی از بازیکنان سابق استقلال با آبی ها حساسیت این بازی را بیشتر خواهد کرد.

این سومین دیداری است که مجیدی در دفاع از تیمش یزدانی و مرادمند را در اختیار ندارد و تیمش را با تیمی جدید در دفاع به میدان خواهد فرستاد. به جز این دو بازیکن استقلال غایب است و سایر بازیکنان کلیدی در خدمت سرمربی هستند. بازگشت وریا گفوری به استقلال شاید در آستانه این دیدار بزرگ اتفاق خوبی باشد به خصوص که گفوری سابقه گلزنی به گهر گهر را نیز دارد.

حتی اگر بازی با شکست آبی ها به پایان برسد، آنها صدر جدول را از دست نمی دهند (به دلیل تفاضل گل بسیار خوب نسبت به رقبا). اما مطمئنا مجیدی که 20 هفته است بدون باخت تیمش را در لیگ هدایت می کند، دوست ندارد این روبان مقابل تیمی با هدایت امیرگله نوح بریده شود. گل گهر در صورت پیروزی در این دیدار می تواند جایگزین کپر رفسنجان در رده چهارم جدول شود.

این بازی یادآور اتفاقات بازی اول است که با تساوی به پایان رسید اما کمیته انضباطی با بررسی شکایت استقلال در مورد بازیکن غیرمجاز در گابن با نتیجه 3 بر صفر گهر را شکست داد. همچنین در هفته های اخیر فرهاد مجیدی و دستیارش صالح مصطفوی بارها بر تلاش “خودی ها” برای قهرمان نشدن استقلال از طریق “سالم” تاکید کرده اند.

صنعت نفت و تخت جمشید تقابل آب و نفت قرمزها

این دیدار را می توان یکی دیگر از دیدارهای بسیار مهم این هفته دانست. قرمزها که حالا با انگیزه بیشتر از قبل استقلال را دنبال می کنند، امیدوارند این تیم مقابل شاگردان کالا نووی لغزش کند و باید در آبادان با شاگردان علیرضا منصوریان دیدار کند و این اتفاق در حالی رخ می دهد که صنعت نفت بدون مشکل است. 4 بازیکن این مسابقه ادامه دارد. ساکی با اصالتا شاه، ریکانی و بگلانی چهار غایب صنعت نفت در این دیدار هستند. برعکس سیامک نعمتی، امید عالیشاه، سعید حقایی، عیسی القطر و میلاد سرلک نیز 5 غایب قرمزپوشان در این دیدار هستند.

شاگردان گل محمدی در این بازی بیش از هر زمان دیگری نیاز به پیروزی را احساس می کنند چرا که در صورت لغزش استقلال این فرصت را دارند که با این تیم فاصله بالای جدول را کاهش دهند و حتی در صورت پیروزی استقلال مقابل گل گهر پیروز خواهند شد. فاصله 3 امتیازی از بالای جدول را حفظ کنید.

سپاهان و فجرسپاسی; ظاهر، سپاهان را نجات می دهد؟

در دیگر دیدار مهم امروز سپاهان میزبان فجرسپاسی است. طلایی های اصفهانی که به دلیل اختلاف 13 امتیازی در بالای جدول تا حد زیادی از مسابقات قهرمانی دور هستند، حالا فقط باید برای حفظ جایگاه سوم خود در جدول تلاش کنند.

سپاهان در 7 بازی اخیر خود تنها یک برد کسب کرده و 4 هفته از آخرین پیروزی آنها می گذرد. اگر آنها در این هفته شکست بخورند، حتی ممکن است رتبه سوم خود را از دست بدهند که اهمیت بازی را برای آنها بیش از همیشه می کند. محرم نویدکیا سرمربی سپاهان روزهای سختی را با این تیم سپری می کند و باید دید می تواند ناجی سپاهان شود یا خیر.

عسل و کره رفسنج مسجد سلیمان; پدیده مقابل تیم بحران زده

شاگردان محمد ربیعی در مس که می توان آنها را پدیده این فصل لیگ برتر دانست، امروز روی کاغذ کار سختی برای کسب 3 امتیاز خانگی مقابل نفت مسجد سلیمان تیم بحران زده لیگ و به نظر نمی رسد. موفقیت در این امر می تواند این تیم را تا پایان هفته بیست و یکم به رده سوم جدول برساند.

کپر رفسنجان در صورت پیروزی در این دیدار و لغزش سپاهان مقابل فجر سپاسی با عبور از این تیم می تواند به رده سوم جدول رده بندی صعود کند.

برنامه هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است؛

یکشنبه 6 مارس

پدیده مشهد و تراکتورسازی; ساعت 14:30

داوری: سیدرضا مهدوی، محمد راهی، هادی طوسی و شبیر بهروزی، ناظر: رسول فروغی

عسل و کره رفسنج مسجد سلیمان; 15 ساعت

داوری: علی عسگر مومنی، فرهاد مروجی، محمد رسول زرگی و محمدرضا تارخ، ناظر: یداله جهانبازی

نساجی پیکان و مازندران; 15 ساعت

داوری: پیام حیدری، محمدرضا منصوری، ولی کاووسی و علی بای، ناظر: بهرام مرپیما

آلومینیوم و فن های اراک; 15 ساعت

داوری: وحید کاظمی، ایوب گلم زاده، علیرضا طاهرهانی و مسعود حقیقی، ناظر: حیدر شکور.

فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان; ساعت 16:00

قضاوت: موعود بنیادی فرد، قهرمان نجفی، یوسف مغروری و میثم حیدری، ناظر: محسن قهرمانی.

استقلال و گل گهر سیرجان; 17 ساعت

داوری: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، آرمان اسدی و حسین زیاری، ناظر: علیرضا یزدانی

سپاهان و فجر شهید سپاسی شیراز ساعت 18.

داور: امیرسامان سلطانی، محمد عطایی، فرهاد فرهادپور و فرزاد منصوری، ناظر: علیرضا کهوری

صنعت نفت آبادان و تخت جمشید 19 ساعت

داوری: محمدحسین زاهدی فرد، حسین مرادی، پوریا زحمتی و ایمان کاهیش، ناظر: اسماعیل سفیری

دیدگاهتان را بنویسید