آیا زنان به آزادی می رسند؟! | روز جدید

آیا زنان به آزادی می رسند؟!  |  روز جدید

روز جدید :ورود بانوان به ورزشگاه ها در فوتبال ایران به چالشی جدید در فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. آخرین دیداری که بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کردند، بازی تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر بود که به طرز عجیبی از تهران و ورزشگاه آزادی مشهد منتقل شد. تصمیمی که منجر به فاجعه شد و زنان ایرانی برای ورود به ورزشگاه و تماشای بازی فوتبال تیم ملی ایران در مشهد پشت درهای بسته ماندند و با اسپری فلفل مورد مداوا قرار گرفتند.

حالا با گذشت مدت ها از این فاجعه، قبل از شروع لیگ بیست و دوم، فیفا نامه ای از فدراسیون فوتبال ارسال کرده و به طور جدی درخواست حضور بانوان در ورزشگاه ها را کرده است. اما این نامه در دو هفته ابتدایی لیگ برتر اجرایی نشد و ورود بانوان به ورزشگاه ها ممنوع شد. این اتفاق در صورت تداوم منجر به تعلیق فوتبال ایران در آستانه جام جهانی خواهد شد.در همین راستا سهیل مهدی رئیس کمیسیون مسابقات لیگ برتر تا دو هفته دیگر اعلام کرد: فقط دیدار بین بازی های استقلال و مس کرمان با حضور تعداد کمی از تماشاگران برگزار می شود. اگرچه سجادی، وزیر ورزش و جوانان چند روز پیش اعلام کرد که نامه فیفا به ایران فقط یک پیشنهاد است، اما به نظر می رسد نامه فیفا کاملا جدی است و در صورت عدم اجرای حضور بانوان در ورزشگاه ها، این احتمال وجود دارد. تعلیق فوتبال ایران تعلیق در آستانه جام جهانی می تواند تبعات زیادی برای فوتبال ایران داشته باشد.

بازی استقلال و عسل و چهارراه چالش برانگیز

به گزارش دیده بان ایران؛ در مورد دیدار استقلال و مس دو نکته مهم وجود دارد، اولین نکته حضور بانوان است که باید دیده شود، همه تماشاگران و علاقه مندان به فوتبال بانوان می توانند در ورزشگاه حضور یابند یا فقط گروه خاصی از افراد مرتبط نهادهای حاکم حق حضور در این جلسه را دارند. با دقت تماشا کنید.

اما نکته دوم؛ عدم مجوز باشگاه استقلال برای برگزاری لیگ و در دسترس بودن دوربین های تلویزیونی برای پخش زنده این مسابقات. باشگاه استقلال و پرسپولیس سال هاست که به دنبال حق پخش تلویزیونی هستند اما هنوز به نتیجه نرسیده اند. حتی در برخی مسابقات لیگ به دلیل این اختلاف نظر، مسابقات دیر شروع شد اما این مشکل همچنان ادامه دارد. صدا و سیما در ابتدای فصل اعلام کردند که حق پخش بازی های استقلال و پرسپولیس در سال های 1399 تا 1400 را با پرداخت نیمی از مبالغ آن سال نیز پرداخت کرده اند، اما مدیران سرحابی چنین مشکلی را تکذیب کردند و به گفته خودشان. ، مبالغی بابت حق پخش به باشگاه ها پرداخت نشده است.

آیا ایران زیر تیغ فیفا می رود؟

در مجموع حضور بانوان در ورزشگاه ها اگر انتخابی نباشد قطعا اتفاق خوبی است اما اگر بازی استقلال و مس به صورت زنده پخش نشود حضور بانوان در رسانه ها کمتر می شود. چیزی یا نه تا حضور زنان در تمام شهرهای ایران عادی شود و به راحتی بتوانند بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند وگرنه با بی توجهی به نامه فیفا باید منتظر عواقب خطرناک آستانه باشیم. مسابقات جهانی فوتبال کشورمان

منبع: دیده بان ایران

دیدگاهتان را بنویسید