بررسی آسیب شناسی خط دفاعی پرسپولیس قبل از دربی

بررسی آسیب شناسی خط دفاعی پرسپولیس قبل از دربی

یحیی گل محمدی در این فصل بارها ترکیب تیمش را تغییر داده اما به نظر می رسد هنوز به زوج ایده اش در قلب خط دفاعی نرسیده است. بعد از فرج سیدجلال حسینی، فرج نعمتی، سیدجلال نعمتی و حنانوف سیدجلال، قبل از نفت مسجدسلیمان، نوبت حنانف و نعمتی بود که هر دو نتوانستند مانع از باز شدن دروازه پرسپولیس شوند.

جواد منافی مدافع اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار فوتبال با اشاره به ضعف این تیم در خط دفاعی گفت: پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ و قهرمانی در دربی باید خیلی بهتر دفاع کند، البته این تیم در عقب بسیار آسیب پذیر است و به نظر می رسد پرسپولیسی ها در این تیم بسیار آسیب پذیر هستند. در حال حاضر به تیمی تبدیل شده است که نمی تواند روند بازی را به نفع خود حفظ کند و با چند حمله ساده این احتمال وجود دارد که درهای تیم باز باشد.”

منافی نگران بدتر شدن وضعیت دفاعی پرسپولیس نسبت به سال های گذشته است: «این تیم در چند سال اخیر بهترین خط دفاعی لیگ برتر را داشت و به دلیل ثبات در خط دفاعی، قهرمانی های پیاپی را به دست آورد، اما در این فصل وجود دارد. در فاز دفاعی نیز مانند سال های گذشته موفق نبود. آهسته و حالا گلزنی پرسپولیس در هر بازی حتی مقابل تیم های پایین رده تقریبا عادی شده و در آستانه بازی با استقلال کمی ناراحت کننده است.

از نگاه منافی یکی از دلایل آسیب پذیری خط دفاعی پرسپولیس تغییرات نسبتا زیادی است که در قلب خط دفاعی این تیم رخ می دهد: آنها باید در کنار هم خوب بازی کنند اما به دلیل نقل و انتقالات زیاد در این قسمت. ، پرسپولیس در دفاع نتوانست آمار خوبی را ثبت کند و تقریبا در هر بازی دروازه این تیم باز می شود.( نعمتی و حنانف) اصلاً همدیگر را درک نکردند.

پرسپولیس در 22 بازی تنها در 8 بازی گل نخورده است و این شاید نقطه ضعف پرسپولیس در آستانه دربی باشد چرا که استقلال در فاز هجومی بسیار خوب عمل می کند. من معتقدم یحیی باید یکی از دو نفری باشد که بیشترین “هماهنگی را با هم دارند تا اشتباهات بازی های گذشته را تکرار نکنند.”

دیدگاهتان را بنویسید