آسیب شناسی نحوه برخورد با پوشش زنان

آسیب شناسی نحوه برخورد با پوشش زنان

روز جدید فیضه صدر: دستگیری مهسا امینی توسط پلیس امنیت اخلاقی و به کما رفتن وی در بازداشتگاه پلیس و مرگ وی در بیمارستان قصری انتقاد و اعتراض جمعی از مردم را در تعدادی از شهرها و تهران به دنبال داشت. و اصلاحیه قانون ضد حجاب و حجاب توسط حاجی محمودی عطار، حقوقدان، حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، محمد شریفی، جامعه شناس بررسی شده است که در ادامه می خوانید:

پیمان حاجی محمودی عطار، محقق و حقوقدان

در برخورد با فحاشی اتفاق نظر رویه و اتفاق نظر وجود ندارد

فیلم های منتشر شده از دستگیری زنان و دخترانی که به دلیل رعایت حجاب کامل توسط گشت ارشاد دستگیر می شوند به ما نشان می دهد که گاهی اوقات برخوردها صحیح نیست زیرا فرد دستگیر شده در حالت ترس و اضطراب است. بنابراین می توان احتمال داد که فرد به دلیل قرار گرفتن در یک محیط وحشتناک دچار شوک شده و حتی جان خود را از دست بدهد.

به عنوان مثال از ایمیل هایی که مدتی پیش برای شهروندان ارسال شده است، می توان گفت که از مالک خودرو خواسته شده است که به دلیل رعایت نکردن حجاب در مهلت تعیین شده با «پلیس امنیت اخلاقی» تماس بگیرد. ماشین. اگر رصد میدانی از افرادی که به این مرکز مراجعه می کنند داشته باشید، متوجه می شوید که بسیاری از این افراد نگران هستند.

حالا چنین وضعیتی را در رابطه با دختر شهرستانی تصور کنید که از یک شهر کوچک با روابط گرم و صمیمانه تر آمده و چند روزی در پایتخت مهمان است و از فرهنگ این شهر بزرگ اطلاع چندانی ندارد و باید سر و کار داشته باشد. با بوروکراسی اداری پلیس و گشت ها آشنا نیست. این دختر جوان از زمان آشنایی با ماموران گشت ارشاد تا زمان دستگیری و انتقال به بازداشتگاه وزیر و احتمالاً با درگیری های لفظی حتی با فرض عدم ضرب و شتم دچار ترس و اضطراب شدیدی شده است که می تواند منجر به جراحت و منجر شود. به عوارض جسمی

متاسفانه در رویه و روش کار با حجاب اتفاق نظر وجود ندارد. فیلم ها و عکس ها به طور گسترده در فضای مجازی منتشر می شود و زنانی را با حجاب جزئی و گاهی بی حجاب نشان می دهد. اما از سوی دیگر گشت ارشاد در خیابان های شهر مستقر شده و تعداد کمی از زنان و دختران را دستگیر و به مداوای آنها می پردازد. به عبارت دیگر می توان گفت این طیف قربانی رویکرد گروه گسترده دیگری است. این انتقاد به پلیس است. اگر چیزی تبدیل به قانون شد، باید برای همه یکسان اعمال شود.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا

شفاف سازی، کشف حقایق، شناسایی مقصر و مجازات مجرمان بدون رضایت کار درستی است.
از حادثه ای که برای روانشاد مهسا امینی رخ داد بسیار متأسفم. یک دختر دانشجو هم دارم. اگر چنین اتفاقی برای او می افتاد، تا شناسایی مقصران و عاملان آن پیگیری می کردم. در حادثه ای که برای این دختر اهل سرزمینم رخ داد، منتظر شناسایی و معرفی مقصران خواهم بود.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول قانون اساسی است و مفاد آن در قانون نیز روشن است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این نکته تاکید کرده اند.

یکی از رویدادهای فرهنگی معروف عاشورا است. اما امر به معروف تنها به حجاب ختم نمی شود و باید از سوی مردم و در سطح امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مردم در مقابل مسئولان رعایت شود.

از منظر اسلام شریف، در امر به معروف و نهی از منکر، اجبار استفاده نمی شود. با شفقت باید به معروف و نهی از منکر پرداخت.

موضوع درگذشت جانسوز مهسا امینی از ابعاد پزشکی و از حوزه رهبری حذف و در فضای سیاسی و رقابت های دو جناح اصلی کشور مورد سوء استفاده قرار گرفته است. همچنین دشمنان و معاندان نظام از این اتفاق ناگوار بهره برداری گسترده می کنند.

این حادثه سه گروه را وارد عرصه کرد. یکی آنهایی که اپوزیسیون و بیگانه هستند و سرنوشت مردم برایشان مهم نیست و برای به دست گرفتن قدرت تلاش می کنند و می خواهند قدرت را به دست بگیرند و با انواع بهانه ها خود را توجیه کنند، دسته دوم کسانی هستند که اصل قانون را قبول دارند. دارند، اما همچنان برای قدرت می جنگند و چنین حوادثی توجیه آنهاست و سعی می کنند موج سواری کنند. مورد سوم تلاش دلسوزان نظام است که البته از این طیف نیز تحلیل های اشتباهی ناخواسته منتشر می شود. والدین این دختر حق دارند مطالبه گر باشند. و دشمنان نباید از مطالبه گری ما سوء استفاده کنند. اینجا نه بحث اصولگرایی و اصلاح طلبی است و نه بحث قومیت. ترک ها، کردها و فارسی ها مطالبه دارند. شاکیان و مسئولان هر دو جناح باید مراقب باشند. دشمن نباید برای مطالبات ما داد و بیداد کند و شفاف سازی و افشای حقایق، شناسایی مقصر و مجازات عاملان بدون رضایت کار درستی است. و قوانین مربوطه باید به سرعت تغییر کند تا از چنین حوادثی جلوگیری شود.

محمد شریفی، جامعه شناس
رفتار برخی از افسران پلیس برای نیروی انتظامی مضر است و خدمات آنها را زیر سوال می برد
اشتباهاتی که در حوزه سیاست گذاری رخ می دهد یا زمان بندی نامناسب اجرای سیاست ها باعث ایجاد بحران در محیط اجتماعی می شود.

فلسفه وجودی پلیس تامین نظم و امنیت شهروندان است. پلیس در خدمت مردم است و وظیفه آن تامین آرامش زندگی مردم است. اما ماموریتی که برای نیروی انتظامی در حوزه گشت ارشادی تعیین شده و رفتار برخی از افسران نیروی انتظامی به ضرر نیروی انتظامی است و خدمات آنها را زیر سوال می برد. فاجعه اخیر سرمایه اجتماعی پلیس را کاهش داده است. در حالی که پلیس در خدمت مردم است. و به عنوان نهادی که بیشترین و مهمترین خدمات را به مردم ارائه می کند، همواره با مردم ارتباط مطلوب داشته باشد. نباید اجازه می دادیم این مجموعه از نظر مردم مشکل ساز شود. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، باید به مشکلات پلیسی نگاه کرد. جامعه با جنایات مواجه است. سیاستمداران افسران پلیس باید بر اساس وظیفه ذاتی خود در برخورد با مجرمان و ایجاد نظم در جامعه هدایت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید