آسیب شناسی پروژه «شفافیت قوای سه گانه» به گفته یک تحلیلگر سیاسی


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856070

احمد جعفری اصل درباره آسیب شناسی طرح شفافیت سه قوه گفت: اطلاعات نهادهای نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک درگیر در این طرح به راحتی در اختیار دشمن قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد جعفری اصل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به رد طرح «دوگانه شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» از سوی شورای نگهبان، گفت: این قانون دارای نقاط ضعفی است. که به درستی توسط هیئت امنا رد شد.

وی افزود: ایران اسلامی در حال جنگ با نظام سلطه و استکبار است و در این راستا برخی دولت های همسایه نیز به دشمن کمک می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در طرح «دوگانگی شفافیت مراجع سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» برخی از سازمان ها، دستگاه ها و نهادها از شفافیت مستثنی هستند، مانند نیروهای مسلح با امور محرمانه و برخی دیگر با دستگاه ها و سازمان های فعال. کشور و مقابله با دشمن، مانند وزارت دفاع، وزارت نفت و… ما آنها را از دایره شفافیت محافظت نکردیم.

جعفری اصل گفت: در حالی که وزارتخانه های دفاع و نفت در جبهه مشترک هستند، وزارت نفت برای فروش نفت نیاز به حمایت نظامی دارد و اگر وزارت نفت شفاف شود باید به مسائلی بپردازد که محرمانه. «ایران نظامی و دیپلماتیک اسلامی است.


طرح «شفافیت دوگانه مراجع سه گانه» نیاز به بازنگری جدی دارد

وی افزود: وزارت نفت برای شفافیت باید اعلام کند که با کمک یک نهاد نظامی و سیاسی اقدام کرده ایم، بنابراین این طرح نیازی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نداشت. ارشد نظامی و ارسال آن به هیئت نگهبان.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: قطعاً طرح شفافیت سه قوه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در صورت تصویب و اجرای صحیح، کمک شایانی به وضعیت اقتصادی، حیاتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد کرد و ممکن است آسیب هایی وارد شود. ، اما وقتی قانونی تصویب می شود، تا مرحله اجرا نمی توان این موضوع را رد کرد.

جعفری اصل گفت: ایران اسلامی در حال جنگ اقتصادی و نرم با دشمن است و دشمنان و دولت های استکباری در اطراف کشورمان پایگاه های نظامی ایجاد کرده و سعی در ضربه زدن به ما دارند. دشمن نیز منتظر کوچکترین لغزش مسئولان در رسانه ها و فضای مجازی است.«برنامه های دیگری برای قانون گذاری یا غیرقانونی زدن برای ضربه زدن وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال موج سواری با کمترین حادثه در کشور و قرار دادن مردم در مقابل نظام جمهوری اسلامی با استفاده از برنامه یا قانون هستند، بنابراین طرح شفافیت دوگانه قوای سه گانه، مجریه و غیره است. «نهادها» باید مورد بازنگری جدی قرار گیرند و منافع و شرایط کشور در نظر گرفته شود.

این تحلیلگر سیاسی افزود: بنابراین در طرح «دوگانگی شفافیت مراجع سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها»، دستگاه ها، سازمان ها و نهادهایی که نیازمند شفافیت هستند باید شفاف باشند و نهادهایی که مستثنی هستند. شفافیت. باید مد نظر قرار داده شود.

جعفری اصل گفت: نه تنها ایران، بلکه هیچ کشوری اجازه نمی دهد اطلاعات اقتصادی، سیاسی، نظامی و دیپلماتیک این کشور در اختیار سایر دولت ها قرار گیرد، از این رو طرح «شفافیت دوگانه مراجع سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» است. قوانین قوی تر و شفاف تر باید تصویب شود.» تا بنا به مصالح کشور ایجاد شود و قانون شود وگرنه هیچکس مخالف شفافیت نیست.

وی گفت: مردم ابتدا انتظار دارند که آرای نمایندگان مجلس شفاف باشد تا سایر ارگان ها و نهادهای زیرمجموعه قوای سه گانه بتوانند آرای قوی تری داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برای تبدیل یک طرح به این مهم، قانون باید مراحل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در نظر بگیرد، به عنوان مثال در مراحل «کوتاه» و «میانگین»، سازمان های X و Y در حال حرکت به سمت شفافیت هستیم تا به مرور زمان این طرح فرهنگی شود و مردم آن را بپذیرند.

جعفری اصل گفت: مانند لغو “ارز ترجیحی” یا “یارانه” که باید مرحله به مرحله برای مردم توضیح داده شود تا به مرور زمان مردم احساس کنند این قانون به نفع مردم و کشور است و گام بعدی.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید