مشخصات نمایندگی قوای سه گانه در ثبت حقوق و مزایا + سند

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789665

جزئیات گزارش سازمان اداری و استخدامی از وضعیت ثبت حقوق و مزایای دستگاه ها در سامانه پاکنا حاکی از عدم تمکین وزارت نفت از چند دستگاه دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان اداري و استخدامي آخرين وضعيت ثبت اطلاعات مربوط به حقوق مزاياي دستگاهها و مؤسسات را طبق ماده 11 منتشر خواهد كرد. 29 قانون ششم توسعه فضایی.

سازمان اشتغال از همکاری مشترک دستگاه های اجرایی مشارکت کننده تشکر و همچنین هشدار داد در صورت عدم تکمیل اطلاعات سامانه پاکنا تا 15 آذرماه سال جاری. از دستگاه ها به شورای دولت و دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی خواهد شد.

در همین راستا گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی و سازمان های مرتبط تا سیزدهم سال جاری ارائه شد.

* کلیه موسسات مشمول قانون ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد می باشند

بر اساس ماده ۲۹ قانون ششم برنامه توسعه دولت، طی سال اول اجرا یعنی. سال 1375 باید امکان تجمیع کلیه پرداخت ها به مسئولان، مدیران، روسای تمامی دستگاه های اجرایی از جمله قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها و مؤسسات، شرکت های دولتی، مؤسسات غیرانتفاعی وجود داشته باشد. شعب دولتی، بانک ها و مؤسسات اعتباری دولتی، بیمه های دولتی، مؤسسات عمومی غیردولتی (در مواردی که این مؤسسات از بودجه کل کشور استفاده می کنند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی نگهبانان قانون اساسی را ارائه می کنند.

بر اساس این ماده، بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر ولی فقیه اداره می شوند و نیز دستگاه ها و واحدهایی که شمول قانون مستلزم ذکر یا قید نام آنها است اعم از اینکه قانون خود را داشته باشند یا از قوانین و مقررات متداول پیروی کنند، از جمله. وزارت جهاد کشاورزی شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان توسعه صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی ایران معادن و صنایع معدنی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن نیز شامل کارخانه‌های اجرایی و کارگاه‌های ساختمانی و اشخاص حقوقی مرتبط می‌شوند.

* چه اطلاعاتی باید ثبت شود؟

پرداخت حقوق، پاداش، هزینه، کمک هزینه، کار، پرداخت غیر ماهانه و ناخالص ماهانه اعم از مستمر و غیر دائم، پولی و غیر پولی (معادل ریال) و سایر مزایا منحصراً در فیش حقوقی و پس از ثبت نام در سامانه فوق به این صورت پرداخت کنید که مبلغ هر پرداخت ناخالص ماهانه به هر یک از افراد مذکور بلافاصله در سامانه اطلاعات هر دستگاه درج شود.

* کدام دستگاه ها خاموش شدند؟

وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران از این حکم مستثنی هستند. اجرای این مصوبه در خصوص بنگاه های وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تنها با تصویب شورای عالی امنیت ملی مجاز خواهد بود.

* ضمانت اجرای قانون چیست؟

طبق تبصره 1 ماده. طبق ماده 29 قانون برنامه ششم، کلیه اشخاص حقوقی مشمول این ماده موظفند اطلاعات مقامات، مدیران، فرمانداران موضوع این ماده را در اختیار دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور قرار دهند. خودداری از ارائه مدارک و اطلاعات خواسته شده به تشخیص قوه قضائیه موجب انفصال موقت از خدمات عمومی و عمومی از سه ماه تا یک سال می شود.

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود در اسرع وقت نسبت به بررسی اطلاعات مربوط به این گونه پرداخت ها جهت استرداد وجوه پرداختی اقدام نمایند.

* جزئیات برای ثبت اطلاعات در دستگاه

بر اساس جدول ارائه شده از سوی سازمان اداری و استخدامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی و دادگستری اطلاعات حقوق و درآمد خود را تا آذرماه به طور کامل ثبت کرده است.

وزارت امور خارجه، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اقتصاد در رتبه های پایین تری قرار دارند.

* ثبت 70% اطلاعات فوق قابل قبول است

یکی از کارکنان سازمان اداری و کارگری در این باره به فارس گفت: دستگاه هایی که بیش از 80 درصد اطلاعات را ثبت کرده اند در وضعیت خوبی قرار دارند. دستگاه هایی که 70 تا 80 درصد اطلاعات را ثبت کرده اند موبایل محسوب می شوند با این تفاوت که هنوز رسید ماه قبل خود را ثبت نکرده اند.

وی ادامه داد: درصدهای محاسبه شده بر اساس بارگذاری اطلاعات از فروردین ماه تا این ماه است.

*سازمان های وابسته به وزارت اقتصاد عملکرد خوبی ندارند

به گزارش فارس، وضعیت سازمان های تابعه و وزارتخانه های زیرمجموعه جالب نیست و بر اساس اعداد و ارقام از حمایت درستی برخوردار نیستند. به عنوان مثال، وزارت اقتصاد متشکل از مالیات، گمرک، سازمان های سرمایه گذاری خارجی و سایر بخش ها است که حدود 43 درصد از اطلاعات مربوط به مزایا را ثبت می کنند.

14000914000051 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

در جدول دوم ستاد وزارت علوم، فرهنگ و کشور 100 درصد اطلاعات خود را ثبت می کند.

وزارت میراث 50 درصد، وزارت صنعت 70 درصد، وزارت ورزش 80 درصد و وزارت نیرو 88 درصد اطلاعات خود را وارد سامانه کردند.

*وزارت نفت اطلاعات حقوق را ثبت نکرد

این در حالی است که وزارت نفت و شرکت های وابسته که بیشترین درآمد را در بین شرکت های دولتی دارند، در مورد حقوق و درآمد مدیران و کارکنان خود در سال جاری اطلاعاتی ارائه نکردند. اما نام این دستگاه در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم به صراحت ذکر شده است.

14000914000052 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

* وضعیت قوه قضائیه در ثبت اطلاعات قضات و کارمندان

در زیر این جدول وضعیت قوه قضائیه و سازمان های مرتبط آورده شده است. ستاد قوه قضائیه و پژوهشگاه آن از ابتدای سال تاکنون اطلاعاتی را ثبت نکرده و سازمان پزشکی قانونی تنها 4 درصد اطلاعات را وارد کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی قوه قضائیه، مراکز استانی هستند که وضعیت بسیار بهتری نسبت به سازمان های مرکزی دارند.

14000914000055 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

14000914000056 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

14000914000075 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

* جایگاه قانونگذار در اعمال قانون حقوق و مزایا

مجلس به عنوان قوه مقننه در خط مقدم اجرای قانون، از ابتدای سال 88 درصد اطلاعات را بارگذاری کرده است. دیوان محاسبات کشور وظیفه قانونی خود را به طور کامل انجام داده است. تاکنون اطلاعاتی از سوی دبیرخانه هیأت امنا ثبت نشده است.

14000914000059 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

* سازمان های زیر نظر رئیس جمهور

نهاد ریاست جمهوری 75 درصد، دبیرخانه هیأت گزینش 100 درصد، پژوهشکده فناوری 100 درصد، مؤسسه آموزش عالی مدیریت و برنامه ریزی 100 درصد و سازمان اداری و کار 100 درصد است.

سازمان اداری و سازمان استخدامی متولی گزارش و رصد وضعیت دستگاه ها به حساب می آیند، بنابراین واحدهای آن از جمله سازمان ملی آموزش بهره وری و مدیریت دولتی باید در جایگاه بهتری قرار گیرند.

صندوق کارآفرینی امید و بنیاد مردم شناسی هنوز اطلاعاتی از وضعیت حقوق کارکنان پاکنا ثبت نکرده اند.

14000914000060 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

مرکز ملی فضای مجازی نیز یکی دیگر از دستگاه هایی است که زیر نظر رئیس جمهور بود اما قانون را رعایت نکرد. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی و واحدهای آنها نیز وضعیت مشابهی دارند.

* نیم و نیم سازماندهی برنامه

سازمان برنامه و بودجه به عنوان سازمان متولی توزیع اعتبارات بودجه باید الگو و پیشرو در اجرای قانون باشد اما بر اساس این گزارش 44 درصد اطلاعات در سامانه ثبت شده است. مرکز آمار به عنوان زیر مجموعه این سازمان تنها 6 درصد اطلاعات را ثبت می کند.

14000914000061 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

معاونت علمی نیمی از قانون 1400 را رعایت کرد، سایر جزئیات دستگاه ها به شرح زیر است.

14000914000063 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

14000914000064 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

14000914000065 Test NewPhotoFree خبر خاکستری

به گزارش فارس، آبان ماه سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد که حقوق کارکنان و مدیران بر اساس ثبت اطلاعات حقوق و درآمد در سامانه پاکنا که به صراحت در قانون بودجه 1400 آمده است، پرداخت می شود. مشکل با ضمانت مسئولان مربوطه حل می شود. به نظر می رسد پرداخت حقوق به برخی دستگاه ها در پایان آذرماه با مشکل و وقفه مواجه شود، زیرا علیرغم تعهد برخی دستگاه ها، برخی نهادها مانند وزارت نفت و برخی دیگر از دستگاه ها یا اطلاعاتی را ثبت نکرده اند و یا ثبت نام کرده اند. نرخ کمتر از 50 درصد است.

باید دید آیا مقاومت برخی از دستگاه های ثبت نامی در سامانه نقض می شود یا خیر؟

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید