طرح «شفافیت قوای سه گانه» فروش ناخواسته اطلاعات محرمانه به دشمن است


زمان: 21:31
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856088

حسین کنعانی مقدم با بیان اینکه طرح شفافیت سه قوه فروش ناخواسته اطلاعات محرمانه به دشمن بود، گفت: این طرح مصداق ضرب المثل «سنگ بزرگ نباید علامت گذاری شود» بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به رد قانون «دو فوریت شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» از سوی هیئت امنا، گفت: نمونه ای از این ضرب المثل این بود که «سنگ بزرگ علامت گذاری نمی شود» بنابراین مقرر شد مصوبات مجلس شفاف باشد.

وی افزود: از سوی دیگر باید آرای نمایندگان شفاف باشد تا مردم در جریان باشند که نماینده به چه کسانی رای داده است و این باعث افزایش اعتماد مردم به نمایندگان می شود.

این کارشناس سیاسی گفت: نمایندگان مجلس طرح شفافیت را به وزارتخانه ها، سازمان ها و دولت تعمیم داده اند و عملاً خلاف شرع است و مشخص بود که شورای نگهبان این طرح را رد می کند و من با شورای نگهبان موافقم. نگهبانان “

حنانی گفت: ما در تحریم هستیم و معاملات ما در صنعت نفت و صنایع دفاعی و غیردفاعی محرمانه است و شفافیت این نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به دست دشمن درز می‌کند و ممکن است ناخواسته این اطلاعات در اختیار دشمن قرار گیرد. .

وی گفت: اکنون دشمن بزرگترین حمله را به ایران اسلامی انجام می دهد.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه قانون «طرح یک فوریت شفافیت سه قوه، مجریه و سایر نهادها» از ابتدا اشتباه بوده است، تاکید کرد: این قانون باید ابتدا در قوه مقننه و سپس در قوه قضائیه تصویب می شد. مجریه. قدرت. آنها با خودشان عمل کردند.

کنعانیت مکدم تصریح کرد: تقلیل سه قوه و عناصر زیرمجموعه آنها به شفافیت و کنار گذاشتن برخی نهادها و برخی دیگر از شمول طرح شفافیت با منطق ناسازگار است زیرا هر نهاد و ارگانی باید مطابق با شرایط و رسالت خود باشد. در قانون شفافیت آرا گنجانده شده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در حوزه شفافیت مخابراتی، درست نیست که از این سازمان بخواهیم قانون خود را در شرایط تحریم شفاف کند و این به ضرر ما در جنگ اطلاعاتی فعلی خواهد بود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید