افشای عمومی مسائل امنیتی و دفاعی شفافیت نیست/ مردم شفافیت واقعی را از نمایندگان می خواهند نه غارت اطلاعات محرمانه


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1856312

غفاری فر گفت: این خیانت و سرقت امنیت است اما این مطالبه مردم برای شفاف سازی حقوق نمایندگان و مسئولان و رای نمایندگان برای تصویب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جامعه فردا گفت: شفافیت یک طرح چند مرحله ای است. بخشی از طرح شفافیت به این معناست که چیزی در داخل نظام و از چشم ناظران مخفی نباشد، اما قانون اساسی ناظران را دسته بندی کرده است. بخشی از اطلاعات فقط به شورای عالی امنیت ملی ارائه می شود که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز از اعضای آن است. نمایندگان مجلس حضور داشته باشند و مسائل به صورت شفاف برای آنها توضیح داده شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: در مرحله بعدی سوالات در مجلس و در جلسات غیرعلنی و کمیته های تخصصی مطرح می شود و همه ارکان دولت و قوه قضائیه رصد می شوند. برخی از موضوعات طرح شفافیت ربطی به افکار عمومی ندارد و همه باید بدانند که این بیشتر توطئه است، حقوق روزانه نمایندگان و کارمندان را در طرح شفافیت بگنجانند و به مردم بگویند نه اینکه تصمیمات ملی را علنی اعلام کنند. هزار دشمن به بهانه طرح شفافیت گوش می دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اهمیت شفافیت باید متناسب با مشکل باشد، کافی است نشان دهند که متوجه مشکل هستند.

غفاری فر تاکید کرد: مهمترین انتظار مردم شفافیت استفاده از منابع و منافع ملی توسط کارگزاران نظام است. مردم جامعه نمی خواهند بدانند ما در کدام پایگاه و منطقه چند موشک داریم و از کجا تهیه کرده ایم یا چگونه و با چه وسیله ای نفت می فروشیم، این طرح شفاف نیست، این ناآگاهی از ارائه اسرار ملی و امنیتی به دشمنان است. .

وی گفت: مردم بیشتر از بسیاری از نمایندگان درک می کنند و می دانند که اسرار نظام را نباید به اسم شفافیت مطرح کرد، زیرا از بین خود نماینده ای انتخاب کرده اند که از این اسرار و مردم پشت درهای بسته در این مسائل مطلع باشد. “کنترل.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: منظور موافقان طرح شفافیت مسائلی است که مستقیماً به زندگی مردم مربوط می شود و وقتی در مجلس تصمیمی گرفته می شود، در هنگام رای گیری با شفافیت باید قید شود که نماینده به حمایت از مجلس رأی داده است. طرح و اینکه کدام نماینده رای منفی داده و اینکه آیا در آینده به رای خود پایبند خواهند بود یا خیر؟ مردم می خواهند بدانند دولت چه طرحی را می خواهد اجرا کند که در مجلس تصویب نمی شود. مردم خواهان شفافیت هستند تا نمایندگان مجلس از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند. مردم خواهان جذب، انتخاب و بهره مندی از سیستم استخدامی و اداری هستند. دانستن.

استاد دانشگاه باکرالعلوم افزود: اگر عده ای بخواهند از طرح شفافیت خارج شوند و فضای سیاسی را ملتهب کنند و حامیان امنیت ملی و مخالفان امنیت ملی را آزاد کنند، خیانت و جهل است نه تنها امنیت ملی و نظامی بلکه خیانت و نادانی است. امنیت افزود: مواد غذایی، بهداشتی و سیاسی نیز از جمله مواردی است که باید پشت درهای بسته به آن پرداخته شود و به بهانه طرح شفافیت نمی توان آنها را افشا کرد و در اختیار دشمنان قرار داد و در هیچ کجای دنیا این موضوعی به نام شفافیت نیست. به دلایلی یا منطقی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید