مخالفت نمایندگان انقلاب با محرمانه بودن و امنیت دارایی مقامات / شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال اجرایی می شود

زمان: 18:20
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776162

تلفات رسانه های اصلاح طلب در شفافیت اموال مسئولان ؛

محبی در مورد شفافیت اموال مقامات گفت: این درخواست در دوره گذشته مجلس مطرح شد در حالی که مجلس انقلاب دوره یازدهم به شدت با محرمانه بودن اموال مقامات مخالفت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ روزنامه اصلاح طلب شرق اخیراً گفته است که اصولگرایان امنیت و محرمانه بودن اموال مقامات را تأیید کرده اند. مسئولان گفتند: درخواست این موضوع در دوره گذشته مجلس مطرح شده و مربوط به این دوره نیست و مشخص نیست چرا آن را به این مجلس وصل کرده اند.

مجلس یازدهم به شدت با محرمانه بودن اموال مقامات مخالف است

وی افزود: این طرح در مجلس دهم به هیئت امنا ارسال شد و پس از دریافت مشکل از هیئت امنا با اصرار و مخالفت مجلس شورای اسلامی مواجه شد و اموال مسئولان به تصویب رسید و مجلس یازدهم با این محرمانه بودن اموال مقامات مخالف قاطع است.

یکی از اعضای فراکسیون مبارزه با فساد در مجلس گفت که ما به دنبال شفافیت آرا و اموال بودیم و هیچ مانعی برای ما وجود ندارد که مخالفت خود را با محرمانه بودن فهرست اموال مقامات اعلام کنیم. بگذارید برای کسانی که در موقعیت مسئولیت بودند و دارای ثروت بیش از مقدار مشخصی بودند و باید به خزانه برگردند غیرعادی تلقی شود.

وی افزود: این موضوع که در رسانه ها به آن پرداخته می شود ، مجلس فعلی به هیچ وجه موافق این موضوع نیست ، زیرا طبق تصمیمات این مجلس ، حق نمایندگی و این رانت ملغی شده است ، بنابراین ما باید نسبت به شفافیت اموال حساس است. “

اموال غیرقانونی مقامات باید به خزانه بازگردانده شود

محبی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال تأیید شفافیت آرای نمایندگان است و متأسفانه شورای مناسبات این قطعنامه را تصویب کرد و به قانون تبدیل شد. و باید اجرا شود و باید راه حل های دیگری را برای سایر کارکنان در نظر بگیریم ، اما باید تا لغو قانون فعلی اعمال شود.

وی با اعلام اینکه هیچگونه درخواستی از نمایندگان مجلس برای ثبت اموال در قوه قضائیه ارائه نشده است ، افزود: مجلس مشورت برای دستیابی به شفافیت. “ثبت نام کنید و به خزانه برگردید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثریت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس با این طرح مخالف هستند و نمایندگان مجلس این فرصت را دارند که این طرح را تغییر دهند که در برنامه های آینده لحاظ خواهد شد.

شفافیت آرای نمایندگان تا پایان سال تصویب و اجرا می شود

وی افزود: پیشنهادات قانون شفافیت آرا ثبت و اعلام شده است و تا پایان سال تصویب و اجرایی می شود.

یکی از اعضای فراکسیون مبارزه با فساد در پارلمان گفت: ما همچنین از برخی رسانه ها شکایت می کنیم که مشکلی غیر مرتبط با مجلس فعلی را با این پارلمان انقلابی با شیطنت مرتبط می دانند ، بنابراین امیدواریم اطلاعات دقیق و مبتنی بر حقیقت باشد. و مشکلات و احساس تبعیض مردم “این امر باید مجاز باشد زیرا تا زمانی که شفافیت برای مقامات وجود نداشته باشد نمی توان از مردم و سایر بخش ها انتظار داشت.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید