گلایه استاندار مازندران از نبود کارگروه آسیب شناسی بانکی پس از 3 ماه


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/01/18
شناسه خبر: 1820192

این موضوع در جلسه شورای هماهنگی بانک ها در مازندران مطرح شد.

سیدمحمود حسینی پور با بیان اینکه پس از گذشت سه ماه از جلسه قبلی و پیشنهاد تشکیل کارگروه آسیب شناسی بانک ها، همچنان شاهد تشکیل این کارگروه نیستیم، گفت: این کارگروه در سال 2018 به عنوان کارگروه آسیب شناسی بانک ها مطرح شد. وی گفت: این کارگروه باید به ما تصمیم بگیرد که درآمدهای حاصل از معاملات این شرکت ها چگونه در زیرساخت های این استان به ویژه جاده هزینه شود و از آن استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سیدمحمود حسینی پور چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی بانک ها در مازندران بر لزوم تشکیل جلساتی برای رفع مشکلات بانک ها و پرهیز از جلسات تشریفاتی تاکید کرد و گفت: با گذشت سه ماه از جلسه قبلی و طرح این موضوع، ما به ما رسیدیم. هنوز این کار را انجام نمی دهند، شاهد تشکیل این کارگروه باشیم. انتظارات جدی ما در اسرع وقت است.

وی افزود: بانک ها رکن و رکن سرمایه گذاری اجتماعی و اقتصادی استان هستند و نمی توان نقش بانک ها را در این امر نادیده گرفت و قطعا بانک ها در این امر نقش موثری دارند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی ورود پرونده ها به مسیرهای به اصطلاح عادی و طبیعی توسط برخی افراد فرصت طلب است که منجر به ورشکستگی سرمایه گذاران می شود.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم این شورا با تشکیل کارگروهی که در جلسه قبل پیشنهاد دادم امروز به صورت دقیق و کارشناسی این آسیب ها را احصا کند.

حسینی پور گفت: حتی اگر روزی بتوانیم زودتر وارد این مسائل شویم و چالش ها را حل کنیم، برای ما بسیار ارزشمند است و اکنون مجددا تاکید می کنم که بانک های دولتی و خصوصی کارگروهی جداگانه تشکیل داده اند تا موارد موجود را احصا کنند. . مشکلات بانکی «و این مهم باید هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی گفت: یکی از سوالاتی که باید به آن پرداخته شود این است که با این همه رنج و دردسر در شلوغی پیک و سفر به این استان درآمد مردم چقدر است؟ استان های مانزداران چه سودی از این سفرها می برند؟ برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به گردشگران و مسافران ارائه کنیم چه باید بکنیم؟ مشکلات ما در کدام نقاط استان بیشتر است؟

استاندار مازندران اعلام کرد: یکی از مهم ترین نکاتی که در حوزه گردشگری باید به آن توجه ویژه شود بحث زیرساخت های جاده ای و ریلی استان است. مگر می شود استانی که در بحث گردشگری و سفر در کشور پیشتاز است از صنعت ریلی بی بهره باشد؟

این مقام مسئول گفت: بر اساس آمار نوروز امسال تمایل و استقبال گردشگران و مسافران نوروزی مازندران از استان های همجوار بسیار بیشتر است و باید این توجه در استان دیده شود. بومیان مازندران این روزها گاهی مجبورند ساعت ها برای سفرهای 5 دقیقه ای شهری مرخصی داشته باشند و باید برای مقابله با این مشکلات چاره اندیشی کرد و برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی کرد.

حسینی پور گفت: در همه جای دنیا مقدمه هر توسعه ای راه است. هرجا جاده ساخته شده، زیرساخت های دیگری در این منطقه ساخته شده است. الان هم در زیرساخت های راه های بین منطقه ای و بین شهری و هم در حوزه راه آهن مشکل داریم، سهم ما از سفر ریلی بسیار کم است و اصلاً در روستا سفر ریلی نداریم.

وی با طرح این سوال که سهم مردم در معامله عیدانه کجاست؟ وی تاکید کرد: در طول سال تمام مشکلات شرکت های بزرگ متعلق به استان است و باید هزار اقدام برای رفع این موانع انجام شود، اما مالیات این شرکت ها می رود و در تهران پرداخت می شود؛ در حالی که در سال 2018 باید به این موضوع پرداخته شود. این ظلم است، این ظلم به مردم مازندران است.

استاندار مازندران افزود: این کارگروه باید به ما تصمیم بگیرد که درآمدهای حاصل از معاملات این شرکت ها چگونه در زیرساخت های این استان هزینه شود و از آن استفاده کنیم.

یک مقام ارشد دولتی در این استان گفت: باید بدانیم سهم ما کجاست و چرا باید اینقدر خلأ ایجاد شود که مثلاً کشاورز با بهترین زمین اما بدون دسترسی به امکانات و عدم حمایت باید از خود رها شود. شغل و زمینش دراپ.

حسینی پور گفت: در زیرساخت های راه با مشکلات جدی مواجه هستیم. اکنون به دنبال ایجاد المان ویژه جاده گلوگا به رامسر برای یک استان توریستی هستم که پروژه سختی است. هرکسی وارد این استان می شود باید ببیند و بفهمد که وارد استان توریستی شده و روی این مسائل کار می شود.

وی گفت: چه چیزی از مازندران از کیش کم است، مازندران همه چیز دارد اما چرا مردم از مازندران بیشتر از کیش استقبال می کنند؟ بزرگترین اعتراض مردم و گردشگران در این استان بحث زیرساخت های جاده ای این استان است که چه در حومه شهر و چه در مرکز شهر این مشکلات را دارد.

استاندار مازندران افزود: وقتی چند میلیارد تن از این سفرها به استان می آید و ما نمی توانیم راه این استان را درست کنیم، یعنی یکی از شغل های ما مشکل داشته باشد، این مشکل به رهبری ما برمی گردد؛ این مشکل به رهبری ما برمی گردد. بنابراین نگاه توسعه محور ما باید در مدیران بانکی ما حاکم باشد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه توسعه محور تماماً به نفع تک تک بانک های استانی ما است و قطعاً وقتی چراغ توسعه در این استان روشن شود، وضعیت بانک های ما در استان نیز بهتر می شود.

حسینی پور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با تاکید بر شناخت موضوع تولید، گفت: این موضوع شعار نیست، بلکه دستور مقام معظم رهبری است و همه باید این موضوع را بپذیریم و قدم برداریم. در این راستا.”

وی گفت: اگر در این استان به همین موضوع عمل کنیم در واقع تحریم ها را خنثی کرده ایم. همه دنیا به این سمت رفته اند و علم تولید می کنند و دانش خود را می فروشند و جالب است که اکثر دانشمندان آنها ایرانی هستند.

استاندار مازندران گفت: همین دانشمندان چند دهه پیش مورد علاقه کارخانه ها و صنایع ما نبودند و اکنون این عقل کم نظیر در خدمت کشورهای جهان است.

این مسئول ادامه داد: ما در این استان با این همه مراکز دانشگاهی برتر و دانشجویان و نخبگان ارزنده چرا شاهد این اتفاق نباشیم و قطعا بانک های ما نقش بسیار موثری در ایجاد دانش بنیان و حتی اشتغال دارند.

حسینی پور گفت: شایسته این استان با این همه امتیاز و فرصت نیست که 90 درصد درآمد آن از محل مالیات باشد، بنابراین باید شاهد مشارکت شبکه بانکی در تولید و سرمایه گذاری در سال 1401 بسیار بیشتر از سال های گذشته باشیم. این امر مستلزم برنامه ای است که با تشکیل کارگروه میسر می شود.

وی گفت: پرداخت ها از شعب بانک های ما در شهرستان ها زیاد است و از شما می خواهم نظارت بر شعب بانک ها در شهرستان ها را تقویت کنید.

استاندار مازندران گفت: اگر همه فعالان اقتصادی استان از جمله بانک ها احساس مسئولیت کنند و وارد دنیای کار شوند قطعا از بحران ها عبور کرده و رشد منفی فعلی استان را پشت سر می گذاریم.

این مسئول افزود: در جنگ اقتصادی امروز بانک ها در خط مقدم این جبهه هستند و باید فرماندهی کنند تا این استان به جایگاه واقعی خود دست یابد.

حسینی پور گفت: سفر رئیس جمهور به مازندران امیدی را در دل مردم استان ایجاد کرده است. وی افزود: البته درآمد حاصل از این سفر برای مازندران یکی از درآمدهای خوب کشور بود و در جذب اعتبارات برای سفرهای استانی جزو بهترین استان ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی استانداری باید سازوکاری برای افزایش اختیارات مدیران استانی بانک های مازندران را پیگیری و گام بردارد تا اگر چنین اختیاراتی به مدیران استانی ما داده شود قطعا این مدیر اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

استاندار مازندران افزود: این شورا با جانمایی و ظرفیت بانک های استان به دنبال راهکاری عملی برای حل مشکلات زیرساخت های راه های استان است تا ببینیم چه راهکاری برای این موضوع وجود دارد و این یکی از اولویت های ماست.

حسینی پور تاکید کرد: قطعا اگر پیشنهاد سازنده ای به ما ارائه شود از آن استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با برگزاری هر چه سریعتر این جلسات به دنبال برنامه ریزی اجرایی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید