نشست های آسیب شناسی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود


ساعت: 17:21
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892090

نشست های آسیب شناسی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به همت علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پس از دو سال وقفه در بهار 1401 در دو بخش فیزیکی و مجازی برگزار شد. بلافاصله پس از پایان این رویداد فرهنگی، با تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست های آسیب شناسی سی و دومین نمایشگاه برگزار شد.

علی رمضانی، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ضمن تشریح فعالیت های این دبیرخانه، درباره مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسات گفت: پس از پایان سی و سوم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یک جلسه شورای سیاستگذاری سی و دومین نمایشگاه برگزار شد. نشست عمومی شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز با حضور وزیر محترم فرهنگ و رهبری برگزار شد که در آن ابعاد مختلف نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین چهار نشست آسیب شناسی برای بررسی عملکرد و فعالیت کمیته ها و ادارات در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. در این نشست ها نقاط قوت و ضعف کمیته های تبلیغات، ارتباطات رسانه ای و فضای مجازی، فعالیت های فرهنگی، عملکرد و پشتیبانی، ناشران بین المللی و خارجی بررسی شد و پیشنهادات ساختاری و عملکردی برای برگزاری بهتر دوره نمایشگاهی بعدی ارائه شد. روسای این کمیته ها همچنین به منظور بهبود عملکرد بخش ها و استفاده از تجربیات این دوره برای استفاده در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، چندین انتقاد خاص از سوی شرکت کنندگان در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: نتایج بررسی های انجام شده در زمینه عملکرد و نقاط قوت و ضعف کمیته ها و همچنین تجربیات به دست آمده در این دوره از نمایشگاه کتاب است. برای برگزاری این رویداد فرهنگی در سی و چهارمین دوره بسیار امیدوار کننده است. با تقویت نقاط قوت، بهبود و بازنگری نقاط ضعف و رفع نواقص، استفاده از توان نیروهای متخصص و خلاق و همچنین استفاده بهینه از ظرفیت بخش مجازی همراه با بخش فیزیکی نمایشگاه، قطعاً وجود خواهد داشت. چشم انداز روشن تری برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال های آینده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید