تذکر همدردی به استاندار مازندران / موتور تحول استان با مدیران انقلابی مازندران خاموش است


ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808813

مازندران کمترین میزان استفاده مدیران دولتی آیت الله رئیسی را دارد.

آقای استاندار این حق شماست که معاونین خود را انتخاب کنید، اما سوال اصلی این است که نیروهیز مازندران فاقد تعدادی نیرو در سطح معاونت استانداری است که معاونین خود را خارج از استان و حتی رئیس کابینه خود انتخاب کرده باشند؟! .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ در روزهای اخیر حتی برخی از حامیان مازندرانی از استاندار به رسانه ها گلایه داشتند و در شبکه های اجتماعی از روند فعلی استاندار به ویژه در حوزه انتصابات ابراز نگرانی کردند که خود رسانه ای نگران کننده مردم و نخبگان است. برای ورود به این

حق برای استاندار و مسئولین

مسئولین به ویژه فرماندار حق دارند آزادانه همکاران خود را برای اجرا و گزارش به آنها انتخاب کنند. زیرا آنها باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرند و طبیعی است که برای انتخاب معاون خود تحت فشار قرار نگیرند، اما یکی از شرایط جلب اعتماد مردم برای مشارکت در پیشبرد وظایف، احترام به نیروی انسانی استان به ویژه در استان مازندران . . موثر و مدیر در سطح ملی.

حاکم مازندران خود مازندران است; با این حال او نزدیک به 40 سال است که در خارج از مازندران زندگی و کار می کند، به همین دلیل می خواست از نایب های کربلای مازندران استفاده کند. ممکن است آقای استاندار برای خود استدلالی داشته باشد که نمایندگان خود را غیر بومی انتخاب کرده است، اما باید مورد قبول مردم باشد که نمایندگان و رئیس دفتر و … به چه دلایلی از خارج مازندران انتخاب کنند؟ !

این اتهام نباید متوجه مطالبات مردم منطقه شود که کل کشور خانه ماست و اعصاب جغرافیایی نباید مبنای انتخاب قرار گیرد.
پذیرش نسبی این استدلال زمانی قابل قبول است که در گزینش خارج از استان درصد متعادلی وجود داشته باشد و بر اساس ترجیح صلاحیت این نیرو بر نیروهای بومی باشد.

معیار واجد شرایط بودن، برتری نامزد را تایید نمی کند

انتخابات فرمانداری کنونی نسبت به نیروهای مجرب فعلی مازندران برتری چندانی ندارد و این نشان از بی اطلاعی استاندار از نیروهای داخل استان مازندران دارد.

گفته می شود تیمی متشکل از چند مدیر بازنشسته از سوی مدیری موظف به انتخاب و معرفی مدیر به مدیر شدند و مدیر انتخاب معاونین را از آنها سلب و مسئولیت این مهم را بر عهده گرفت. از نیروهای مازندرانی که از نظر استاندار وضعیت خوبی داشتند اما مشکل این است که استاندار اطلاع چندانی از این موضوع ندارد و اشاره وی به نیروهای خارج از استان و انتخاب آنها دلیل این امر است.

اکنون در ترکیب چند شورایی که وظیفه انتخاب و معرفی استانداران و مدیران کل توسط آقای استاندار را بر عهده دارند، قرار نیست که چند نفر از این معدود افراد اطلاعی از نیروهای استانی داشته باشند و بر آنها نظارت داشته باشند، بسط داده شود. استانی با استعداد و توانمندی چون مازندران با دستان توانمند فرزندان شایسته خود رشد کند و سربلند شود و این وظیفه مسئولان به ویژه استاندار است که نقاط قوت و استعدادهایی را که مازندران عزیز فراتر از این شایستگی ها و جناب آقای استاندار از آن برخوردار است کشف کنند. انتظار می رود این فرصت ها و موانع گزینش شایسته را از دست ندهند تا تلاش بیشتری کنند و مدیریت نهادهای متعدد استان و شهرستان ها را به دست جوانان شایسته، پاک، خوش بین و تشنه بسپارند.

اعتماد به مردم باید در عمل ثابت شود

واقعیت این است که انتخاب افسران از بین نیروهای مستعد استان، احترام به مردم و اعتماد به توانمندی های فرزندان شایسته مازندران است و این امر را نباید نادیده انگاشتن شایستگی های نیروهای استانی منتخب استاندار دانست. لحظه مهم ایجاد وفاق و اعتماد بین دستگاه حاکمیت استانی و مردم، تکریم و تحسین جوانان و عناصر بومی باوقار و مؤثر در مناصب مسئولیت مازندران است.

اگر استاندار از استان و نیروهای انقلابی و متخصص آن اطلاع چندانی نداشته باشد، ممکن است از گروه های مردمی و معروفی که برای دو دوره بدون چشم داشت آیت الله رئیسی را انتخاب کنند و سپس از بین این نیروها افراد شایسته برای مسئولیت را انتخاب کنند، کمک بگیرد. ایشان افراد مختلفی را برای استفاده از شایسته ترین ها و توجه به این گروه های حزب اللهی بدون هیچ ادعایی و توقعی انتخاب کردند و در ادامه مسیر تحول، جناب آقای استاندار نیز می توانند از زحمات و مشارکت این مردم و انقلابی بهره مند شوند. سازمان های.



چالش مهم مازندران فرصت سوزی است

باید اذعان داشت که فرصت های سوزان مازندران بسیار زیانبار است و اهتمام آیت الله رئیسی برای خدمت بی عیب و نقص به مردم همچنان در گرو تغییرات مدیریتی است که تحول مورد انتظار رئیس جمهور محبوب را در پی خواهد داشت.

مازندران یکی از استان هایی است که کمترین تغییرات حکومتی را در دولت آیت الله رئیسی دارد و علیرغم استراتژیک بودن استان که باید سهم بسزایی در تغییرات وعده داده شده توسط رئیس جمهور داشته باشد، همچنان نیازمند تغییرات فوری در حوزه مدیریتی است. . اضطرار مذکور، انتخاب دقیق مستحقین را لغو نمی کند; با توجه به اینکه مدت زمان خوبی از انتصاب استاندار می گذرد و مردم از سمت استاندار انتظار دارند که حتی قبل از معارفه تیم همکاران درجه یک خود را آماده می کردند تا در این شرایط بحرانی در عرض چند ماه وقت بگذارند. انتخاب معاونان و روسای قوا مدیران نبودند.

تاکنون از 21 فرماندار تنها چهار نفر تغییر کرده اند و مدیران کل ادارات که تقریباً مشابه دولت قبل هستند در سطح بخشداری وضعیت بدی دارند. آقای رئیس جمهور و متعاقباً استاندار مازندران اعلام کردند که حداکثر تا پایان سال تمام تغییرات دولت در تمام سطوح انجام شود و سال 1401 با تشکیل دولت سیزدهم آغاز شود و از آن زمان دولت موظف به اجرای دستور آیت الله العظمی باشد. وعده ها رئیس باید به دقت ارزیابی شود.

حال باید دید آیا آقای استاندار می تواند در ادامه سال تغییرات چشمگیری ایجاد کند و با توجه به وعده رئیس جمهور، مازندرانی ها بتوانند سال 1401 را با منتخبان دولت سیزدهم در دستگاه های اجرایی آغاز کنند؟

خبر به لابی بزرگ استانداران فعلی استان اشاره دارد

به دلیل تاخیر بیش از حد در تغییر مسئولان، هر روز اخبار جدیدی از رایزنی ها و لابی های برخی از مدیران فعلی که همچنان از دولت قبل هستند به گوش می رسد. این مدیران در ابتدای دولت سیزدهم آماده خروج بودند. این در حالی است که به گفته برخی از مسئولان دولت سیزدهم که به صراحت نظر خود را در مورد استفاده از تعداد زیادی از افراد با گرایش های سیاسی بیان کرده اند، این مدیران به تدریج حق ادامه رهبری و مدیریت را پیدا می کنند و لابی گری آغاز شده است.

برخی از آشنایان به روال سحر و جادو به روسای جدید روی آوردند و توانستند نظر مساعد این کارمندان را برای ادامه کار جلب کنند، اما برخی دیگر رایزنی های گسترده و چند جانبه و فضای رسانه ای به ویژه در فضای مجازی را آغاز کردند. و تا حدودی موفق به انجام این کار و ایجاد اعتماد برای مافوق خود شدند.

به هر حال مازندرانی ها انتظار دارند مدیرشان این مدیران را عوض کند. دلیل اینکه این مدیران عامل در شرایط فعلی قرار دارند و به هیچ وجه نباید از آنها برای ایجاد تحول استفاده کرد، اولین نتیجه این اقدام سلب اعتماد مردم به استاندار خواهد بود.

استاندار باید جلوی قرارهای موقت را بگیرد

یکی از معایب عدم انتصاب مدیران کل و تأخیر بیش از حد در انتصابات جدید این است که مدیران کل فعلی در انتصاب در سطح شهرستان ها و ادارات کل آزادند و «ناظری» باقی می ماند که جزو اختیارات آنهاست و تلاش می کند این امر را اعمال کند. اقتدار در آخرین دقایق مسئولیت خود. از آن استفاده کنید تا فرصت روانی تغییر را از مدیر کل بعد از او بگیرید و برای او هزینه ایجاد کنید. هماهنگی مدیران کل دوره خدمت آقای روحانی که همچنان در مازندران برعهده دارند با چنین مدیرانی، موضوع تعیین «سرپرست» برای مدیریت شهری را کاملاً ممکن کرده است. بسیاری از این قرارها را می توان بدون کوچکترین هشداری از سوی استاندار انجام داد.
بر اساس اطلاعات، این موضوع در یکی از ادارات مهم مازندران در حال اجراست و شایسته است استاندار اقدامات مناسب و پیشگیرانه در این خصوص را در دستور کار فوری خود قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید