اولویت اصلی تکمیل پروژه های نیمه تمام مازندران است/ اولتیماتوم استاندار به مدیران برای انتصاب مدیران میانی


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866459

در این جلسه پس از تصویب سفر ریاست جمهوری به مازندران، عنوان شد؛

سیدمحمود حسینی پور گفت: اولویت اول ما تکمیل پروژه های نیمه تمام مازندران است و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سیدمحمود حسینی پور امشب در جلسه پیگیری تصویب سفر رییس جمهور به مازندران که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و دولتی در سالن یک استانداری برگزار شد؛ وی گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور مایه خیر و برکت برای استان هاست چرا که اعتبارات این سفر باید به طور کامل تخصیص یابد.

وی افزود: خوشبختانه در حالی که در اسفندماه تا 28 فروردین میزبان سفر رئیس جمهور بودیم، اولین اعتبارات برای مازندران آغاز شد و این وام ها باعث شد تا استان رو به جلو حرکت کند.

استاندار مازندران گفت: تقریباً تمامی پروژه ها در استان شروع شده است و لازم به ذکر است که رؤسای ادارات اولین مسئول پیگیری مصوبات سفر هستند و باید روزانه بر این موضوع نظارت داشته باشند تا بتواند اعتبارات بیشتری دریافت کند. بخش او..

این کارمند ارشد کشوری در استان ادامه داد: از سوی دیگر حتی اگر کوتاهی صورت بگیرد، رئیس اداره را می شناسیم و نمی پذیریم مدیرانی را مقصر عدم تخصیص دستگاه های دیگر بدانند.

حسینی پور با بیان اینکه متأسفانه پروژه ای در این استان داشتیم که 20 سال راکد مانده بود اما به لطف این سفر این پروژه آغاز شد. وی تاکید کرد: اولویت اول ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم نیمه تمام ها را به سرانجام برسانیم که نماد ضعف مدیریتی در مقابل جامعه است.

وی گفت: در همین استان پلی وجود دارد که بخشی از آن یک دهه بعد ساخته شد و سال ها در مقابل دیدگان مردم رها شد و به خاطره بد و منفی در ذهن مردم تبدیل شده است. “

استاندار مازندران افزود: در بازدید اخیر از شهرستان فریدونکنار پلی را دیدیم که بخشی از آن به مدت 13 سال ساخته شده و سپس گام به گام در نقطه ای قسمت دیگری از آن افتتاح و دوباره متروکه شد. مشکل و مشکلی وجود دارد که بعد از این همه زمان و اعتبار نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

این کارمند ارشد کشوری در استان اعلام کرد: استانداران باید بر تمامی پروژه های حوزه خود نظارت داشته باشند و نگویند متولی این پروژه دستگاه خاصی است. در هر شهرستان فرمانداری باید بر پروژه های شهرستان نظارت و نظارت داشته باشد و دستگاه ها نیز موظفند گام به گام پیشرفت فرمانداران را گزارش دهند.

حسینی پور با بیان اینکه دو عنصر اصلی ضعف ما در استان یکی بحث خودگردانی و دیگری نظارت است، گفت: دولت نیاز به تغییر دارد. وی گفت: برخی از افراد در دستگاه ها انگیزه اداری ندارند اما متاسفانه هنوز برای آنها تعیین تکلیف نشده است و بارها به روسای قوا تذکر داده ایم که برای این افراد تعیین تکلیف شوند اما به نظر می رسد باید یک اقدام انجام دهید. مسیر متفاوت.”

وی ادامه داد: گزارشی که از دستگاه ها دریافت کردم گزارش خوبی نیست و بسیاری از مدیران میانی ما بی انگیزه هستند زیرا نمی دانند زنده می مانند یا سپرده می شوند. خوب بپرسید، و اگر مدیر لجباز است، اخطاریه بدهید، و اگر این کار را نکردید، خوب تعیین کنید که چرا اینقدر وقت خود را تلف می کنید.

استاندار مازندران گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور کلید بازگشایی تمامی پروژه های استان است و همه دستگاه ها موظف هستند زمان ویژه ای را به این موضوع اختصاص دهند تا این بودجه ها در اسرع وقت مورد استفاده استان قرار گیرد.

این مقام ارشد دولتی در استان گفت: سنگ بنای اصلی ما در توسعه استان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در داخل و خارج است اما مدیران دستگاه ها باید بدانند که این بودجه برای سفر رئیس جمهور به استان نیست. بودجه ای که پاسخگوی نیازهای اولیه ادارات باشد، «بنابراین باید تمام انرژی و زمان خود را صرف جذب سرمایه گذار کنیم و در این راستا فضای امنی را برای آنها فراهم کنیم.

حسینی پور اذعان کرد: نهادها موظف به صحبت با صدای بلند با سرمایه گذاران نیستند و باید در این شرایط سخت ابتکار سرمایه گذاران را به دست بگیریم؛ نه اینکه متاسفانه شاهد برخی رفتارها از جمله چندین مورد اخیر از سوی برخی که گزارش آن ها بوده است، هستیم. برای بررسی به دستگاه مانیتورینگ ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 17 میلیارد و 800 میلیارد مصوبه سفر رئیس جمهور قرار بود خلأ اولیه جذب سرمایه گذاری را پر کند اما اصل سرمایه گذاری جذب بخش خصوصی در حوزه های مهم اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی است. پروژه های استان

استاندار مازندران گفت: با بودجه دولتی نمی توانیم استان را بسازیم و لذا استانی که این همه پتانسیل و مواهب الهی را دارد باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی نهایت استفاده را ببرد.

این مقام ارشد دولتی در استان با بیان اینکه مدیران ما باید با نگرش و گرایش به جذب بودجه دولتی خداحافظی کنند که این نیز مشکلات خود را دارد. وی افزود: بخش خصوصی به دلیل شرایطی که دارد نسبت به بخش دولتی می تواند موفق تر باشد زیرا بخش خصوصی ارزش پولی که خرج می کند را می داند اما در بخش دولتی اینگونه نیست.

حسینی پور گفت: متأسفانه 15 تا 20 سال است که یکی از بزرگترین واحدهای تولید ماهی با بودجه دولتی با 300 دریاچه در کلاردشت ساخته شده است اما سال هاست رها شده و بسیار متاسفم. بگذار چنین اتفاقی بیفتد.

وی یادآور شد: امیدواریم با تلاش روسای دستگاه های استانی شاهد تلاش جهادی برای مردم باشیم و قطار توسعه در پروژه ها با سرعت بیشتری حرکت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید