استاندار جدید مازندران و انتظارات برای تحول مردم/ استان های با ظرفیت ملی، اما محروم از حداقل اعتبار

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782819

همه کارمندان کشوری استعدادها و توانایی های ملی مازندران را می شناسند و حتی به مظلومیت و محرومیت این استان واقفند، اما در عمل توانمندی لازم برای اداره این استان هرگز نتوانسته به وعده کارمندان کشوری در عرصه برای بازکردن قید و بند عمل کند. محرومیت پای مازندران کند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ نگاه تحول آفرین آقای رئیسی از روز اول ریاست جمهوری، این توقع را در بین مردم ایجاد کرده است که در چهار سال آینده نباید لحظه ای را از دست داد و از ۱۴۶۰ ثانیه تا چهار سال تمام تلاش خود را برای جبران خسارت انجام داد. و خدمات.به مردم. به همین دلیل است که مردم روال فعلی را برای انتخاب فرمانداران و فرمانداران در سطح بخش و شهرستان به سبک آقای رئیسی که حتی از روزهای جمعه و تعطیلات برای خدمت به مردم و رفتن به سفرهای کشور استفاده می کنند، نمی دانند و انتظار دارند در حداقل در مازندران تاخیر خسارات در نهایت برطرف شد و در نهایت استاندار مازندران انتخاب شد.

چند نکته اساسی با استاندار
طبیعتاً حتی اگر استاندار بومی مازندران هم باشد، اصحاب رسانه و اهالی برای هدیه دادن به آقای ستوندار نکاتی را دارند که می تواند برای موفقیت استاندار بسیار مفید باشد. اما بیش از دو دهه از استان و مشکلات جزئی آن دور است و شنیدن مطالب سوختگی از آن بسیار ضروری و یکی از شروط موفقیت آن است.

مسائل مازندران فهرست بلندبالایی را تشکیل می دهد که برای جلوگیری از تعویق و انباشت مصالح، با توجه به اولویت اقداماتی که استاندار می تواند انجام دهد، این مقاله تنها به یکی از مهم ترین فهرست ها اشاره می کند و آن انتصاب است. مدیران و مسئولان سازمان های دولتی در استان انشالا اولویت های زیر در مقاله بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

اولویت اول آقای استاندار
از این پس آنچه در تغییرات حاکمیتی استانی از سطح مدیران کل گرفته تا روسای ادارات شهرستان تا فرمانداران و بخشداران رخ خواهد داد، بدون شک باید انتظارات مردم را مطابق با سیاست عدالت و عدالت اعلامی رئیس جمهور برآورده کند. ضد فساد

نمایندگان مجلس، ارگان‌های مختلف، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی، جریان‌های سیاسی، ستادهای انتخاباتی مردمی، برای شخص و شخصیت آقای رئیسی تلاش کردند، همه به نیت ساختن کشور بر اساس عدالت و مبارزه با فساد و گزینه‌های فساد اداری اکثر سمت ها و پست های مسئولیتی به ویژه برای ادارات کل، فرمانداران و رؤسای ادارات شهرستان وجود دارد و اغلب آنها مدعی هستند که توانمندی هایشان بهتر است و کمتر از انحراف از توان خود راضی هستند. و حتی در بیشتر موارد این غیر ممکن می شود.

واقعاً باید به این معضل منطقی فکر کنید. با احترام به همه تلاش‌های خالصانه سیاستمداران و رجال عمومی، دولت و رهبران آن نباید از داشتن مدیران توانمند و کارآمدی که به وعده‌های خود به مردم عمل کرده و طرح‌ها و برنامه‌ها را انجام می‌دهند و به اهداف گرافیکی خود می‌رسانند محروم شوند. . . زمانی که به موفقیت خود اطمینان دارند از آن استفاده نکنید.

پذیرش نظرات شوراها عین عدالت است
طبیعی است که دولت مدعی عدالت و ریشه کنی فساد نباید در اولین گام خود که انتخاب مدیران و مسئولان است، خلاف عدالت باشد و استخدام روابط سیاسی و اقتصادی را بپذیرد و مدیران را به عنوان مسئولیت بپذیرد که نمی تواند. اعتماد می کند و تلاش می کند تا از آنها خارج شوید. زیرا مدیری که از سوی سازمان های مردم نهاد حمایت می شود، پاسخگوی دولت و رئیس جمهور نخواهد بود.

نظر وزرا و ابلاغ رئیس جمهور باید قابل اجرا و مطیع و بدون حرف و حرف و نه گفتن باشد. در غیر این صورت اتلاف وقت و حاشیه سازی و افزایش هزینه ها برای دولت و ملت است، بنابراین رئیس جمهور و وزرا باید در انتخاب همکاران خود آزاد باشند و برای پاسخگویی به ملت و مجلس و رهبری تحت فشار نباشند. در این انتخاب ها به جای اینکه موظف به جلب رضایت این مراکز متعدد باشند، می توانند از توصیه ها و نظرات دیگران نیز بهره مند شوند، که این «تعویق غیرممکن» است. بنابراین استاندار بدون توجه به فشارها باید بتواند آزادانه همکاران خود را در سطوح مختلف با معیارهایی که برای همگان در این دولت مشخص است انتخاب کند، هرچند پذیرش نظرات شورایاران عین انصاف است.

در این زمینه؛ وزرا برای انتخاب مدیران کل، نظر مدیران را ملاک صدور احکام خود قرار می دهند. طبیعی است که از آقای استاندار انتظار می رود مناسب ترین ادارات کل، شهرستان ها، فرمانداران از جمله انتخاب فرمانداران و بخشداران را انتخاب کنند. زیرا به قول معروف جنگ اول آخرین صلح است و از همان ابتدا با انتخاب دقیق مدیران تراز انقلاب می توان با خیالی آسوده امور را رصد و اداره کرد.

واقعیت های این روزها
آنچه را امروز باید واقعیت تلخ نامید، تاثیر تاخیر در انتخاب استاندار راهبردی مازندران است که انفعال و اعتراضی را در بین جریانات نفتی و مردمی ایجاد کرده است و استاندار جدید باید با سرعت و سرعت جان باختگان را جبران کند. دقت و استفاده موثر از لحظه به لحظه در برنامه خود و به دور از تشریفات برای ورود به مسائل اصلی استان به منظور مدیریت زمان و انتظارات عمومی و نشان دادن اهمیت واقعی “حکومت جهادی” مانند آقای رئیسی. .

استانی با ظرفیت های فراوان از استعدادهای فراگیر و کم نظیر، برای شکوفایی و رفع مشکلات کشور نیازمند استانداری به عنوان وزیر است تا بتواند همه توانمندی های انسانی و خدادادی مازندران را روی هم جمع کند. محور.

انتخاب آقای سید محمد حسینی پور نوری به عنوان استاندار مازندران با توجه به سابقه حفاظتی سابقه اجرایی و مدیریتی ایشان، مازندرانی ها را منتظر سبک و سیاق این فرزند مازندرانی کرد تا شاهد عملکرد وی در شکوفایی استعدادها باشند. بهره وری در همه عرصه ها و بازگرداندن این استان مستعد با نیروی انسانی غنی به جایگاه شایسته خود.

مازندران از نظر استعداد استانی استثنایی است
باید گفت استانی مانند مازندران را نمی توان در کشوری یافت که تمام شاخص های رشد چهار فصل سال را داشته باشد، اما باید اذعان داشت که این استان هیچگاه استانداری در لیست خود نداشته است.

لازم به ذکر است که در کشورهایی که احزاب قدرتمند وجود دارند، هر یک از احزاب در صورت به قدرت رسیدن، تمام تلاش خود را برای موفقیت کامل در اداره کشور انجام می دهند و اگر انتصاب آنها بر اساس عضویت در حزب حاکم باشد، یعنی. . چرا.اینکه مسئول به تعهدات واقف باشد و در قبال مسئولیت های خود مسئول باشد. هر حزبی قبل از روی کار آمدن نیروهای خود را متناسب با اهداف و سیاست های خود تربیت می کند و مردم از آنجایی که با اهداف و برنامه های احزاب آشنا هستند، انتصابات جناحی را منافع ملی در نظر می گیرند و کینه ای ندارند، اما در کشور ما انتصاب. وقتی جناحی می‌شود، چندان اهل تخصص و شایستگی نیست و مهم‌تر از همه میزان وابستگی فردی به منافع باند و جریانات و معاملات پشت صحنه در دل این عمل خائنانه و این واقعیت تلخ وجود ندارد. نتیجه تعصب فرقه ای در حوزه سیاسی است. توجه به این نکته از سوی استاندار محترم امنیت روانی را به جامعه تزریق می کند.

نظارت و راهنمایی بهترین نوع پشتیبانی در مدیریت مازندران
آقای استاندار مازندران به خوبی می داند که مشکل اصلی کشور ما نبود نظارت قوی و غیرشخصی است. افراد با انتصابات دائمی با انحراف از معیارهای ثابت و تغییرناپذیر انقلاب توانستند با توسل به دروغ اعتماد حاکمان را جلب کنند و به دلیل عدم نظارت بر جایگاه مسئولیت ها تکیه زدند. فراموشش کن و بر الاغ مراد سوار شدی و آب مملکت نوشید و نوشید و بعد از کشور رفتی و رفتی و آب تکان نخورد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، برای جبران غفلت های گذشته و ایجاد تحول در روند خدمت رسانی به مردم، مسئولان به ویژه مدیران آن دوره باید با هر دوره دیگری متفاوت باشند.

تمرکز توقعات مردم و فقر آشکار و پنهان تحمیل شده بر جامعه ایران و مردمی که مودبانه شرایط اسفبار کنونی را تحمل می کنند، خارج از سیستم حاکمیتی کشور را ایجاب می کند که از ظرفیت های مناصبی مانند استاندار و استاندار استفاده کنند که می توانند تعامل قابل توجهی بین مردم داشته باشند. حاکمیت منسجم استان و بخش خصوصی، مشارکت مردمی را برای ایجاد تحول در همه عرصه ها به ویژه اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند.

استعدادهای غنی مازندران بر همگان آشکار است و تهدیدات او تا حدودی مشخص است. یکی از ضعف های مدیریتی در کشور ما، لابی گری برای انتخاب مدیران و مدیران است که خارج از عرف مانع انتخاب افراد قوی و با تجربه می شود. مشکل بعدی عدم نظارت یا ضعف جدی نظارت مدیران و مسئولان است. در این راستا موانع زیادی وجود دارد که مانع برکناری مدیران ضعیف و ناکارآمد می شود و حقوق بشر با ادامه کار یک مدیر ضعیف به شدت آسیب می بیند و چون هیچکس به دنبال حفظ حقوق بشر نیست مگر اینکه بزرگ باشد و اغتشاشات نجومی رخ دهد. بنابراین به طور کلی مردم بسیار محروم هستند و این مشکل باید از همان ابتدا با نظارت دستگاه ها و نهادها تقویت شود تا مدیران و کارکنان بدانند که تنها نمانده و کارشان تحت کنترل است. چشم بیدار ناظران و ارزیابان

در پایان این گزارش ضمن استقبال از انتصاب جناب آقای سید محمد حسینی پور نوری به عنوان استاندار مازندران، از خداوند متعال توفیق کامل ایشان را در انجام رسالت و مسئولیت های خود در مهمترین استان کشور که در تامین امنیت راهبردی کشور به عهده دارد، مسالت می نماییم. محصولات برای کشور ما به مقاله بعدی می رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید