تحول اقتصادی در مازندران با استفاده مناسب از ظرفیت معدنی


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901853

فاطمی امین گفت: استفاده بهینه از ظرفیت معدنی با حفظ دغدغه های زیست محیطی در مازندران در دستور کار قرار دارد و در صورت رفع موانع اجرایی این ظرفیت ها می تواند منشاء توسعه کلان اقتصادی در این استان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدرضا فاطمی امین شامگاه جمعه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مازندران اظهار داشت: ظرفیت اقتصادی و تولیدی مازندران بسیار عالی است و باید با حمایت همه جانبه از بنگاه های اقتصادی از این منابع، بیش از پیش شکوفا شود. در حومه شهر

وی خاطرنشان کرد: مازندران به دلیل موقعیت ویژه اقتصادی و منطقه ای کریدور قابل اعتمادی برای ارتباط ایران با کشورهای منطقه است و این استان با تکیه بر استعدادهای منطقه و حمایت ملی می تواند ظرفیت صادراتی مطلوبی داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده بهینه از ظرفیت معدنی با حفظ دغدغه های زیست محیطی در مازندران در دستور کار قرار دارد و در صورت رفع موانع اجرایی این ظرفیت ها می تواند منشأ تحولات اقتصادی بزرگی در این استان باشد.

فاطمی امین تصریح کرد: حذف کاغذبازی های اداری و حمایت بی حد و حصر از بنگاه های اقتصادی را وظیفه خود می دانیم و دولت سیزدهم واقعا در خدمت مردم است.

وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای به استان مازندران دارد، افزود: طبق بررسی های انجام شده، مازندران در سفرهای استانی رئیس جمهور بیشترین اعتبار را در بین سایر استان های کشور دریافت کرد.

استاندار مازندران نیز گفت: مهمترین محصولات کشاورزی و استراتژیک کشور توسط کشاورزان و فعالان اقتصادی استان مازندران تولید می شود.

سیدمحمود حسینی پور همچنین افزود: توان اقتصادی و تولیدی مازندران با وجود کمبود زمین صنعتی برجسته و غیرقابل انکار است و با وجود اینکه این استان خالی از صنایع بزرگ است اما صنعتگران خواهان سرمایه گذاری در این کشور هستند.

وی احیای واحدهای صنعتی راکد و احیای اراضی صنعتی غیرفعال را در دستور کار بغدیت از یک سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: حمایت از مراکز دانش بنیان از محوری ترین برنامه های دولت در استان است.

حسینی پور با بیان اینکه در حوزه برق شهر و نواحی صنعتی استان با مشکل مواجه هستیم، گفت: از وزیر صمت تقاضا داریم برای رفع این چالش از وزارت نیرو پیگیری کند.

استاندار مازندران تامین مالی سرمایه در گردش و ثابت را از اولویت های اصلی واحدهای صنعتی استان برشمرد و بیان کرد: ایجاد تشکل های صنفی در بخش های مختلف خدماتی باید در دستور کار وزارت حراست قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید