نبود امام، زمان شناسی و جهل مردم عاشورا را رقم زد/ تیغ نفاق یهود بر گردن تشیع


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886748

به گواه تاریخ، بی امامی و گاهنگاری مردم و ناآگاهی آنان در برابر یهودیان که دشمنان قسم خورده اهل بیت بودند باعث عاشورا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، یکی از مذاهبی که در طول تاریخ همواره سعی در مقابله با اندیشه شیعه و مکتب حسینی داشته است، یهودیت است.

حجت الاسلام محمدعلی منصوری دامغانی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام، برای بررسی نقش یهودیان در تاریخ اسلام 3 نظریه بر این باور است که دوم، بر اساس آیات قرآن و روایات برای یهود نقشی قائل می‌شوند، اما یهودی را دشمن اصلی اسلام نمی‌دانند، بلکه او را یکی از گروه‌های مخالف پیامبر معرفی می‌کنند، به طوری که تعداد زیادی از محققان ما در این گروه قرار می‌گیرند. گروه سوم با استفاده از منابع مستدل و شواهد متقن، یهودیان را منشأ حوادث طغیانگر می دانند، باید توجه داشت که از واقعه غدیرحم تا غصب خلافت تنها 72 روز باقی مانده است و این وقایع پس از آن رخ داده است. رحلت پیامبر (ص) بسیار عجیب است و این عجیب است و نمی توان گفت. تنها دو نفر در این تاریخ توانستند تفکر جامعه را اینگونه متحول کنند و واقعه عاشورا را رقم بزنند.

در روایات نیز آمده است; هنگامی که امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا با لشکر عمر بن سعد روبرو شد، در خطبه ای از آنها چنین می فرماید: «ای کسانی که در برابر من ایستاده اید و آتش را افروخته اید، این شعله را خودتان روشن نکردید، بلکه دشمن من هستید. و دشمن تو آن آتش را افروخت.»

با این سخنان کاملاً مشهود است که عدم اطلاع مردم از زمان شناسی امام و بی اطلاعی آنان از یهودیان که دشمنان قسم خورده اهل بیت بودند باعث شروع عاشورا شد.

علامه طباطبایی با استناد به تفسیر شریف قرآن می گوید: با تمام تحقیقات انجام شده مشخص می شود که یهود دو بار به دنبال برتری بر مسلمانان بوده و مرتکب فساد می شود. اینکه بنی اسرائیل دو بار در زمین فساد می کنند و بر مسلمانان چاره و برتری می یابند، در روایت امام صادق آمده است که این برتری یهود یک بار در شهادت علی بن ابیطالب (علیه السلام) بوده است و ثانیاً. در سوء قصد امام حسن (ع) و شهادت سوم امام حسین (ع) که در تفسیر نورالثقلین جلد 2 و در کتاب کمال الزیارات نقل شده است.

به روایت تاریخ، یکی از یهودیان حاضر در عصر پیامبر، شبط بن ربیع بود که هم در هنگام مرگ عثمان و هم در جنگ جمل، با عایشه بود و او را همراهی می کرد و یکی از بهترین ها به شمار می رفت. یهودیان پیچیده آن زمان، «شبت»، منافق ترین یهودی زمان پیامبر. به این دلیل است که از یک سو با پیامبر بوده و از سوی دیگر خوارج را تشکیل داده است.

یکی دیگر از یهودیان که جنایتکارترین و ظالم ترین فرد نامیده می شود، حجر بن ابجر است، او از رهبران کوفه بود که به امام حسین نامه نوشت، اما نقش سازنده ای در متفرق کردن مردم از امام (علیه السلام) داشت. حسین علیه السلام دور زد و سرانجام به تیم ملحق شد.عمر بن سعد پیوست و با هزار سرباز عازم کربلا شد و لقب جنایتکارترین مرد را به دست آورد.

بنی امیه در اصل یهودیان رومی الاصل بودند

همچنین روایت مهمی که مؤید عدم ارتباط بنی امیه و بنی هاشم است در جلد 31 بحارالانوار صفحه 458 آمده است. در این روایت آمده است که بنی امیه پسر عبد شمس نبوده بلکه از رومی بوده است. برده ای که بعدها به دلیل هوش و ذکاوتی که به عنوان فرزندخوانده داشت و به دلیل اینکه در آن زمان فرزندخواندگان مانند سایر فرزندان تاریخ بودند، توانست به قبیله قریش نفوذ کند، بنی امیه به برادران بنی هاشم معروف شدند.

مانند کودکی که خانواده ای از پرورشگاه پذیرایی می کنند و در کودکی به فرزندی قبول می شوند، اگرچه این کودک هیچ نسبت خونی با خانواده جدید ندارد، اما تمام شرایط یک کودک واقعی را دارد.

بر اساس آیه 60 سوره مبارکه، عاملان جنایت سقیفه یهودی و بنی امیه از اولاد بنی اسرائیل و اصالتاً رومی بودند و عاشورا نیز توسط همین قسم خورده ها انجام شد.

آیت الله جوادی آملی نیز در کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ایمان امویان به یهودیان را برجسته کرد و گفت: یزید بن معاویه لعنت الله در دربار خود از مشاوران یهودی استفاده می کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید