آسیب شناسی معضلات فرهنگی استان زنجان در 5 محور

ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793111

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دستگاه هایی که عمدتاً مربوط به مسائل فرهنگی هستند، در حوزه مشکلات و مشکلاتی داشته اند، بنابراین نظرات آنها کارشناسی و دقیق تر از نظر ما است. می تواند بهتر وارد مسائل فرهنگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در یکصد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: فرهنگ عمومی و آسیب شناسی آن بحث گسترده ای است.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده در مبحث فرهنگ عمومی استان، خاطرنشان کرد: ویژگی های فرهنگی متعلق به کل کشور است و در همه استان ها وجود دارد و هر استانی با موضوع فرهنگی خود شناخته می شود.

آیت الله خاتمی افزود: دستگاه هایی که عمدتاً به مسائل فرهنگی مربوط می شود، در حوزه مشکلات و مشکلاتی داشته اند، بنابراین نظرات آنها کارشناسی و دقیق تر از ماست و بهتر می توانند در مسائل فرهنگی بکاوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید معضلات فرهنگی، معضلات و آسیب های اجتماعی را احصاء کرد، گفت: باید مطالعه دقیقی صورت گیرد و ببینیم در این زمینه چه اقدامی می توان انجام داد. کوتاه مدت و بلند مدت

محسن افشارچی استاندار زنجان در این نشست با اشاره به 5 آسیب فرهنگی در استان گفت: این موارد می تواند معضلات فرهنگی کل کشور باشد اما باید دید مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در استان چیست. به ویژه در استان زنجان.

وی با بیان اینکه این موارد و موارد مشترک است و باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، گفت: وضعیت استان زنجان در هر یک از محورهای مذکور باید بررسی و ریشه کن شود.

افشارچی افزود: باید علت و ریشه مشکلات فرهنگی در جامعه در جلسه شورای عمومی فرهنگ بررسی و بیان شود.

محمد ربیع احمدانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی استان زنجان را می توان در پنج حوزه خلاصه کرد.

وی خاطرنشان کرد: این 5 محور شامل پایین بودن زیرساخت های فرهنگی و هنری، دور بودن نهاد خانواده از سبک زندگی اسلامی – ایرانی، کم سواد رسانه ای و مجازی در استان، عدم استفاده از فرهنگ بومی در ارائه اسلامی – ایرانی است. هویت و تشریفات و ضعف نسبی تولید و مصرف محصولات فرهنگی و هنری نیز انقلابی است.

احمدخانی افزود: اولویت های 3 دستگاه مرتبط در این حوزه یعنی بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره کل امور اجتماعی استان زنجان دریافت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید