شبکه های اجتماعی باعث گسترش معضلات فرهنگی و اجتماعی شده است


ساعت: 12:14
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885502

با اشاره به اینکه برای استفاده مناسب و حداکثری از ظرفیت و فرصت های شبکه های اجتماعی، استاد رشته تخصصی و دانشگاه باید ابتدا برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح داشته باشند، گفت: شبکه های اجتماعی باعث گسترش معضلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خانم جامی پور استاد رشته و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به بحث فناوری اطلاعات در عصر امروز گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای فواید و محاسن بسیاری از جمله افزایش آگاهی و ارتقای آموزش است.
و ادامه داد: در کنار مزایای تکنولوژی مدرن امروزی، نمی توان به راحتی از آفات و آسیب های موجود در آن چشم پوشی کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به اینکه فناوری علاوه بر فرصت ها می تواند تهدیدها و آسیب هایی نیز به همراه داشته باشد، گفت: این فضا باید به درستی کنترل شود تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود.
وی بیان کرد: شبکه های اجتماعی یکی از فناوری های نوینی است که امروزه بیش از گذشته مورد استفاده و دسترسی مردم قرار گرفته است. شبکه های اجتماعی به دلیل ویژگی ها و قابلیت های خاص و عدم محدودیت برای کاربران، مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
جامی پور افزود: وجود لایه های مختلف در شبکه های اجتماعی باعث شده این فضا منشأ آسیب هایی مانند کلاهبرداری، اکانت های جعلی و برخی موارد دیگر شود، همچنین برخی از صفحات به گسترش فساد و معضلات فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است.
وی بیان کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها و فرصت های خوب رسانه ها و شبکه های اجتماعی مدرن، ابتدا باید برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب انجام شود و از سوی دیگر باید از این طریق تلاش شود. فرهنگ مطلوب در جامعه
این استاد دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: برای تامین مصونیت در این حوزه نیاز به آگاهی و بصیرت عمومی و همچنین شاهد نگاه دقیق و آسیب شناسانه در حوزه کلان فرهنگی در این زمینه است. البته نهادها و سازمان ها در حوزه فرهنگ و رسانه وظیفه و رسالت بسیار مهمی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید