گزینه اصلی برای داوری دربی مشخص شد

البته حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون که در گذشته داوری بود که محمدرضا اکبریان را به خداحافظی هل داد نیز در این زمینه نقش مهمی دارد! اما آنطور که می گویند به جز اکبریان، داور دیگری نیز بر عهده مسئولان هیات ژوری است و بدشان نمی آید که با همان شرایطی که اکبریان را متقاعد به خداحافظی کردند، داور 43 ساله را متقاعد به استعفا کنند، اما تاکنون خیر. موفق شده اند.

مهدی سیدعلی داوری است که با پیشنهادی وسوسه انگیز سعی می کند او را از داور دور کند اما مشخصاً داوری را نپذیرفت. شنیده ها حاکی از آن است که داورانی که معتقدند این داور تهرانی هنوز به آن چیزی که در این حرفه است، نرسیده تصمیم گرفته اند بازی دربی سیدعلی را انجام دهند. می توانند از همان تیر دو نشان استفاده کنند، اما حتی اگر سیدعلی این بار داور دربی شود، حاضر به خداحافظی نمی شود. با این مقدمه چینی برای اهالی فوتبال مشخص شد که انتخاب اصلی داوران کیست.

حتی علی خسرو و برخی دیگر از پیشکسوتان داوری به شدت از سیدعلی برای قضاوت دربی پیش رو استقبال کردند و معتقدند این داور باتجربه حق حضور در چنین زمین بزرگی را دارد و بدون ترغیب به خداحافظی دربی را در زندگی نامه خود قضاوت می کند. . اما علاوه بر نام سیدعلی که به نظر می رسد امروز بسیار مورد توجه داوران قرار گرفته و اولین گزینه قضاوت دربی محسوب می شود، نام پیام حیدری، موعود بنیادی فر و اشکان هورشیدی نیز به چشم می خورد. البته یکی از انتخاب های اصلی این دکتر بیژن حیدری بود که به دلیل اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور به حضور در کره جنوبی شد و یک روز به ایران می رسد که قطعا از دربی حساس خسته شده است و به همین دلیل فعلاً داوران او را از لیست کاندیداها خارج می کنند.

با توجه به توضیحات باید دید داوران بدون توجه به بحث خداحافظی سیدعلی در نهایت دربی را به این داور باتجربه واگذار می کنند و یا این بار یکی از داوران بین المللی برای قضاوت این دیدار انتخاب می شود. البته قبل از دربی چندین بار داور بازی عوض شد تا روز بازی. محمدحسین زاهدی فر از آن دسته داورانی است که در آخرین لحظات بارها طعم محرومیتش از دربی را چشیده است!

دیدگاهتان را بنویسید