گزینه های پیشنهادی پرسپولیس برای نیمکت نشینی تیم ملی را بررسی کنید

گزینه های پیشنهادی پرسپولیس برای نیمکت نشینی تیم ملی را بررسی کنید

مرتضی فنونی زاده در خصوص بازداشت اسکوچیچ اظهار داشت: من جزو معدود افرادی بودم که از اسکوچیچ حمایت کردم. در آن زمان بسیاری از مربیان داخلی و خارجی برای هدایت تیم ملی ریسک نکردند اما این مربی این کار را کرد و توانست تیم ملی را به جام جهانی برساند.

وی افزود: در شرایطی که اتفاق افتاد به ویژه اتفاقات اردوی قطر و تدارکات مقابل الجزایر، فکر می کنم این مربی تنها به دنبال رزومه سازی است تا بتواند بعد از جام جهانی سرمربی تیم های اروپایی شود و نایب برعکس، که دیگران گفته اند، او اصلا مربی ارزانی نیست و بهتر است با Let’s Say Goodbye.

پیشکسوت فوتبال کشور درباره اختلافات بازیکنان و سرمربی تیم ملی به ما گفت: بازیکنان به هیچ وجه نباید با سرمربی تیم ملی مبارزه کنند. این اشتباه را خودم در سال 1365 در بازی های آسیایی انجام دادم و دیری نپایید که پشیمان شدم. در آن زمان 14 نفر از ملی پوشان که 10 نفر از آنها از بازیکنان مطرح تیم بودند، علیه مرحوم دهداری که هدایت تیم ملی را برعهده داشت صحبت کردند و تصمیم گرفتیم که می توانیم سرمربی تیم را برکنار کنیم. ، اما برعکس شد و هر 14 نفر از تیم ملی کنار گذاشته شدند. در همان زمان برخلاف میل باطنی خود این کار را انجام دادم و بلافاصله از مرحوم دهداری عذرخواهی کردم و ایشان با بزرگواری من و فرشاد پیوس را به تیم ملی بازگرداندند.

وی افزود: الان باید با این بازیکنان برخورد شود.از حمید استیلی هم گلایه دارم و او باید به عنوان سرپرست جلوی چنین رفتاری را می گرفت. همه فوتبالیست ها سرباز تیم ملی هستند و باید بدانند که در این چند سال بازی حق تفویض وظایف به سرمربی و کادر فنی ندارند.

فنونی زاده در خصوص شایعه بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی ایران گفت: بازگشت او برای فوتبال ما خوب نیست. هشت سال اینجا پول گرفت و تو صورت ما خندید. بدون آوردن جام. دو بار به عراق باخت.

و افزود: حضور در جام جهانی برای ما مانند آب خوردن است و مردم به آن عادت کرده اند. مهم است که به دور بعد برویم. البته امسال کمی دور از دسترس است اما اگر مدیران فدراسیون بخواهند مربی را عوض کنند که باید مربی خارجی خوب بگیرند. اسکوچیچ تمام تلاشش را کرد، اما نه در سطح جام جهانی. مربیان خوب خارجی زیادی هستند که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

مدافع سابق تیم ملی گفت: تنها خوبی کی روش این بود که به هیچکس باج نمی داد اما هر چقدر که دوست دارید عیب داشت. نتایج و سیستم او را هم دیدیم. کلمبیا را ضعیف کرده بود و می گفت از خودمان دفاع کنیم. این ممکن است در ایران جواب دهد، اما کلمبیا چندین بار برزیل و آرژانتین را شکست داده بود. یا در مصر، محمد صلاح یک مدافع چپ بود، اما ببینید یورگن کلوپ چقدر زیبا از او استفاده کرده است. با این حال سیستم او به ایران هم کمکی نمی کند. تیم ملی باید مثل استقلال و پرسپولیس تهاجمی بازی کند.

فنونی زاده با اشاره به گذشته تیم ملی تصریح کرد: زمانی که باختیم بازی ها پر گل بود و با یک گل شکست خوردیم. یعنی 4-3 یا 3-2 باخت ما جذاب بود و بازی لذت بخش بود. باید اسکوچیچ را جایگزین کنند اما کیروش را نیاورند. مربیان خارجی زیادی هستند. Queiros 8 سال دلار دریافت کرد. چند دستیار داشت. یکی دو نفر ایرانی با او بودند، پس همه را رها کرد و فقط مارکار را نگه داشت. هیچ نتیجه ای برای ما نداشت او در جام جهانی که من بودم دو بار حضور داشت، این اتفاق افتاد. مهم این است که به عراق و ژاپن نباختیم. اگر در جام جهانی خوب بازی کردیم به این دلیل بود که بازیکنان خوبی داشتیم.

وی افزود: ما گزینه های داخلی خوبی مثل امیر قلعه نویی، علی دایی و حسین فرکی داریم که در این لحظه می توانند به تیم ملی کمک کنند و فقط برونکو می تواند به عنوان گزینه بیرونی خوب باشد و به نظرم ترکیب برانکو و فرکی هم عالی است. .” خواهد بود.

پیشکسوت فوتبال بومی کشورمان در خصوص معرفی مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به باز بودن پرونده ویلموتس، سازمان بازرسی کل کشور باید سریعا وارد عمل شود تا مشخص شود چه کسانی مقصر هستند. فکر می کنم خیلی ها بوی کباب را گرفته اند، با توجه به اینکه چند میلیون دلار باید به حساب فدراسیون ایران واریز شود و کاندیدای ریاست فدراسیون شدند. خدا نکند در جام جهانی اتفاقات خوبی بیفتد. تنها شادی مردم فوتبال است. امیدوارم مجمع فدراسیون تصمیم درستی بگیرد و در شهریور کاندیدای مناسب برای ریاست فدراسیون انتخاب شود.

دیدگاهتان را بنویسید