بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

این در حالی است که باشگاه استقلال یکی دو بار تا حد امکان به اعلام نام سرمربی جدید و عقد قرارداد با گزینه داخلی نزدیک شد اما هر بار به دلایلی این موضوع تا روز آخر مردود اعلام شد. مدیرعامل در اقدامی معقول ضمن اعلام نگرانی هواداران استقلال، این باشگاه قصد دارد در فضایی به دور از عجله، سرمربی جدید خود را انتخاب کند.

پس از این سمت، گزینه های مختلفی برای حضور در نیمکت استقلال به باشگاه استقلال پیشنهاد شده است که در ادامه با در نظر گرفتن تمامی شرایط، اسامی آنها را مرور می کنیم.

* گونه غیرممکن: فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی دو فصل پیش سرمربی قهرمانی بود و برای همه استقلالی ها چهره قابل احترام و جالبی محسوب می شود. با این حال فرهاد اولین مربی این فصل لیگ امارات بود که قراردادش را با تیمش تمدید کرد و حالا به کارش در فوتبال امارات ادامه خواهد داد و البته همیشه جای اوست که یکی دو بار به ایران بازگردد، هدایت استقلال و شاید تیم ملی از قبل رزرو شده است.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گزینه معقول: جواد نکونام

جواد نکونام معقول ترین گزینه در بین سرمربیانی است که گمان می رود هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. البته دیروز انتظار می رفت نام جواد نکونام از میان گزینه ها بیرون بیاید اما مشکلاتی که در حال حاضر در این راستا وجود دارد مانع از تصمیم گیری نهایی مدیران استقلال شد که البته همچنان بر کار کاپیتان سابق تیم ملی نظارت دارند. . به نظر می رسد از نظر افکار عمومی نکونام ساده ترین گزینه برای هدایت استقلال در فصل آینده باشد.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* نوع: محمد ربیعی

سرمربی مس رفسنجان پس از چهار فصل موفق در این باشگاه با توجه به سابقه و سن خوبش می تواند گزینه متفاوتی برای هدایت استقلال در فصل جدید باشد اما برای حضور در کانون هواداران به چیزهای دیگری نیاز دارد. از آنجایی که در تاریخ این باشگاه کمتر سرمربی ایرانی روی نیمکت این تیم نشسته است که سابقه حضور در جمع آبی ها را نداشته باشد، جو حاکم بر باشگاه استقلال کار را برای به خدمت گرفتن این سرمربی سخت کرده است. اگرچه او و خجت کریمی به مرز امضای قرارداد رسیدند، اما موضوعات مطرح شده در حال حاضر مانع از شروع این همکاری شده است.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گونه نوستالژیک: علیرضا منصوریان

کاپیتان سابق آبی ها یکی از باتجربه ترین مربیانی است که پس از سابقه طولانی حضور در باشگاه های مختلف ایران و مدیریت تیم های مطرحی مانند فولاد، ذوب آهن، نفت تهران، تراکتور و صنعت نفت، آماده نشستن روی نیمکت تیم محبوبش است. منصوریان یک فصل و چند هفته پیش سرمربی استقلال بود و در فصل اول کارنامه موفقی از خود برجای گذاشت اما پس از باخت در لیگ قهرمانان آسیا علیرغم تلاش‌های زیادی که انجام داد، اعتمادی به او نشد تا کارش را به پایان برساند. این باشگاه.. او انتظار دارد. مشتاق فرصتی دوباره به او داده شود تا این شکست غم انگیز را از پیشانی خود پاک کند.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گزینه پشت دست: سکوت الهام بخش

ساکت الهامی سرمربی سابق هوادر نیز مربی ای بود که نامش بارها در گوشه و کنار استقلال شنیده شد و با توجه به سابقه حضورش در این باشگاه و اعلام علاقه به رنگ آبی از حمایت برخی از هواداران و پیشکسوتان برخوردار است. الهامی از زمان جدایی از هوادار با تیم های مختلفی مذاکره کرده است اما با نیم نگاهی به استقلال، صحبت های او تمام نشده است. اگر او به روند مثبت خود در لیگ برتر ادامه دهد و در تیمی با امکانات حضور پیدا کند که بتواند با مدعیان رقابت کند، در صورت نیاز به تغییر در باشگاه استقلال قطعا گزینه ایده آلی خواهد بود.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گزینه بی صدا: مهدی رحمتی

مهدی رحمتی پس از یک فصل موفق در باشگاه آلومینیوم جزو اولین مربیانی بود که در این فصل تیم جدید خود را انتخاب کرد و به نساجی مازندران پیوست. اگر رحمتی به این سرعت برای عقد قرارداد با نساجی پیش نمی رفت، امروز نام او می توانست به عنوان گزینه بسیار جدی باشگاه استقلال مطرح شود. البته در چند روز اخیر نام این سرمربی در جلسات مختلف مطرح شده است. رحمتی سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و کاریزما لازم برای قبول این مسئولیت را دارد، اما مشخصاً قصد عجله برای پیوستن به استقلال را ندارد، بنابراین عمداً برای تیمی پرطرفدار (نساجی) تلاش می‌کند و اگر هم باشد. او به طور خودکار انتخاب خواهد شد. این موضوع برای استقلال در سال های آینده مهم خواهد بود.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* نوع کنجکاو: مهدی پاشازاده

مهدی پاشازاده عضو کمیته فنی استقلال و یکی از بازیکنان مطرح استقلال پس از انقلاب است. مدافع بلند قامتی که بعد از شروع تمرین همیشه انتظار داشتیم استقلال را در دستانش هدایت کند اما فوتبال ایران به او اجازه نداد در تیمی با امکانات معمولی خودش را نشان دهد. پاشازاده امروز در کمیته فنی استقلال عضویت دارد و گفته می شود آماده هدایت استقلال است. گزینه ای کنجکاو که بعید است اعتماد مدیران و جامعه هواداران را جلب کند. اما همیشه فکر می کنیم دوست داریم پاشازاده را در تیمی ببینیم که به گفته های او در مورد درک فوتبالی اش عمل کند… به هر حال شانس عامل مهمی در فوتبال است.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گزینه از دست رفته: رضا عنایتی

سرمربی تیم امید ایران امروز در مرحله نیمه نهایی رقابت های غرب آسیا به مصاف اردن می رود. او اولین مربی آژورلو بود که فصل گذشته برای هدایت استقلال با او مذاکره کرد اما جو هواداران همه چیز را تغییر داد. عنایتی دو ماه پیش و در روزهایی که فدراسیون با عجله به دنبال گزینه ای برای فرار از گزینه های نقل و انتقالات تابستانی برای تیم امید بود، به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد. اگر عنایتی پیشنهاد فدراسیون را قبول نمی کرد، شاید امروز یکی از گزینه های اصلی باشگاه استقلال بود و از قبل این کار را می کرد، اما فعلا برای او در تیم امید آرزوی موفقیت کنیم.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

* گزینه های خارجی

در میان نام هایی که عوامل به استقلال و این باشگاه در اختیار رسانه ها گذاشتند، نام جالبی از جمله کیکه سانچز فلورس، سرمربی سابق اسپانیول، اتلتیکو مادرید و الاهلی امارات دیده می شود. کریستین پانوچی، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا یکی از این نام هاست. البته نمی توان درباره مربیان خارجی صحبت کرد تا مذاکرات جدی شود. چون تعداد و شرایط بسیار مهم است. علاوه بر این، برخی گزینه ها فقط به باشگاه اعلام می شود تا راه را برای دیدار سایر افراد با مدیرعامل و مذاکره باز کند. فعلاً بگذارید موضوع را ببینیم، زیرا هیچ گزینه خارجی واقعی در باشگاه استقلال وجود ندارد. هر چند ممکن است ناگهان نامی معقول و قابل اعتماد روی میز مدیران باشگاه گذاشته شود که در این صورت تمام این روزهای پر هیاهو و بی ثمر به پایان خوشی منجر می شود.

بررسی نهایی تمامی گزینه های نیمکت نشینی استقلال

دیدگاهتان را بنویسید