گشت مستقل حوالی گل محمدی; فرهاد مجیدی خیال هواداران آبی را آرام کرد

گشت مستقل حوالی گل محمدی;  فرهاد مجیدی خیال هواداران آبی را آرام کرد

شب گذشته هفته بیست و یکم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد و در نهایت با شکست پرسپولیس مقابل نفت آبادان، فاصله تیم دوم با استقلال در بالای جدول به 6 امتیاز رسید.

* امتیاز اول: نفت آبادان 2 – صفر پرسپولیس; لمس یحیی با نقطه عجیبی

شاید روزی که یحیی گل محمدی تصمیم گرفت بعد از یک بازی روی نیمکت بخت را دوباره در خانه بگذارد، اصلا به این موضوع فکر نکرده بود. سرخپوشان که در جدول 3 امتیازی از استقلال پیش بودند، حالا با این شکست 6 امتیازی مشکل دارند. چکیدن عجیب لکه روی دروازه سرخپوشان یکی از دلایل ناکامی قرمزها در هفته های اخیر شده است. همچنین مصدومیت سیامک نعمتی که در این فصل مشکلات بیشتری را برای تیمش ایجاد کرد و دیرهنگام اضافه شدن بازیکنان ضروری به یحیی گل محمدی همگی دست به دست هم دادند تا این پرسپولیس تیم دائمی نباشد. گل محمدی البته هر بار که تیمش نتوانست از فشار از دست دادن امتیاز بکاهد به مشکلات مالی هم اشاره می کند. عجیب ترین نکته اینجاست که بعد از این شکست رادوشوویچ دروازه بانی که اواسط این فصل به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شده بود، عکس خود را با محسن سیدی مربی سابق دروازه بانان سرخپوشان منتشر کرد و فقط خودش نوشت.

از طرفی میدان علیرضا منصوریان که شاید هنوز هم رفتارهایش در کنار خط سوژه باشد، با پیروزی پرسپولیس هدیه بزرگی به استقلالی ها کرد و از طرفی در آبادان سر و صدا کرد. شهری که تا ساعتی بعد از مسابقه در آن می رقصیدند. منصوریان به دلیل اخراج ریکانی در بازی گذشته، ریکانی را در این دیدار نمی‌خواست و جالب اینجاست که او پس از بازی این برد را به او تقدیم کرد و گفت در چند روز اخیر هواداران نفت در فضای مجازی فشار زیادی به ریکانی وارد کرده‌اند. .

* امتیاز دوم: استقلال 2 – گل; جشنواره اختلاف و پنالتی وقتی ژنرال میخکوب شد

این دیدار که با توجه به اتفاقات بازی و تاریخچه Bagnama برگزار شد، انتظار می رفت با جنجال هایی روبرو شود، اما هیچکس فکر نمی کرد او با چنین تنشی روبرو شود. این بازی حاوی نکات قابل توجهی بود.

در این دیدار دو پنالتی اعلام شد و هر دو تصمیم داور مورد تایید اکثر کارشناسان داوری قرار گرفت. اما صحنه گل گل گهر هند روی خط جنجال به پا کرد زیرا داور متوجه این اتفاق نشد و با تصمیم خود برای کمک تصمیم به اعلام پنالتی گرفت. اعتراض امیر قلعه نویی و حرصی که روی زمین می خورد در نوع خود جالب بود. او یک دقیقه را با یک پنالتی از دست داد که تیمش فرصت زیادی برای جبران نداشت. البته این اختلافات زمینی در نهایت به اخراج برادران مجیدی انجامید.

فرهاد مجیدی که پس از شکستن پنالتی گهر، چهره هجومی سیرجانی را مشاهده کرد، با قطع بازی و نگه داشتن توپ جنجالی به پا کرد که منجر به دریافت کارت زرد او شد و به این ترتیب از فشار روی تیمش کاسته شد. مجیدی در پایان با کسب 3 امتیاز ارزشمند، قهرمان تیم قلعه نویی شد و همچنین به رکورد شکست ناپذیری قلعه نویی در لیگ رسید. مجیدی با استقلال به 21 هفته بدون باخت رسید تا با رکورد کلاه نوی برابری کند. پایان بازی یکی از موضوعات باقی مانده در لیگ خواهد بود. او از پیروزی مقابل مربی سابقش بسیار خوشحال بود.

بازیکنان گهر پس از پایان بازی به بی عدالتی در داوری اشاره کردند و حتی تیکدری نیز با کنایه فراوان گفت که امیدوارم قهرمانی استقلال همچنان به این تیم کمک کند. همچنین امیرگله نوح به دلیل عادت بد پس از شکست و جنجال در نشست خبری حاضر نشد.

یکی دیگر از لحظات قابل توجه این دیدار، قطعی برق بلافاصله پس از بازی بود، به طوری که نشست خبری مربیان دو تیم در شرایطی عجیب بدون برق برگزار شد و حتی بازیکنان دو تیم در رختکن بدون برق شوکه شدند.

* نکته سوم: صفر تراکتور شهر خودرو; وقتی یک پنالتی کار سالم من را خراب کرد

اولین حضور ساغلام به عنوان سرمربی جدید نیمکت تراکتورسازی برای علاقه مندان مساعد نبود. درست است که تراکتورسازان در این بازی بازنده نبودند، اما توقف در مشهد مقابل تیمی که در اکثر مسابقات امتیاز از دست داده، شاید نتیجه خوبی برای ساغلام و شاگردانش نباشد. مدیران تراکتورسازی سولدو همین نتیجه گیری را در مورد مدل کنار گذاشتند و امیدوار بودند با بازگشتی سالم شرایط بهتر شود. البته سرمربی تراکتورسازی بعد از این تساوی اعتراف کرد که بالا بردن تیمش از قعر جدول برایش آسان نبوده است. نباید از این موضوع غافل شد که محمد عباس زاده یک پنالتی مهم را برای تراکتورسازی از دست داد تا بهترین موقعیت گل این تیم را از دست بدهد. از طرفی میدان سید عباسی که می داند با این مدل نمی تواند امیدی به ماندگاری شهر خودرو در لیگ داشته باشد، از داوران گلایه کرد و گلایه کرد که فدراسیون فوتبال و کمیته داوران به راحتی سر بریده شده اند.

* نکته چهارم: مس صفر رفسنجان – نفت مسجد سلیمان; سریع ترین اخراج لیگ به ثبت رسیده است

اخراج میثم تیموری در 25 ثانیه از بازی او را به سریع ترین اخراج لیگ امسال تبدیل کرد و کپر رفسنجان 90 دقیقه و 10 دقیقه در خانه مقابل نفت مسجد سلیمانی مقاومت کرد که برای بقای لیگ نیاز به سه امتیاز داشت. محمود فکری در نهایت پس از دو باخت در دو هفته با تیمش توانست 2 امتیاز کسب کند و حداقل از گلزنی تیمش جلوگیری کند. او پس از پایان بازی اما همچنان به وزارت نفت و تصمیم قانونی آن وزارتخانه شکایت کرد که به ورزش حرفه ای کمک نمی کند. همچنین محمد ربیع که طعم شکست در خانه 10 نفره را نچشیده بود با ابراز ناراحتی از شرایط زمین و بازی اجباری این تیم در زمین گفت که شایسته نیست حرف بزند و حرف نزند. در مورد مشکلاتش فریاد می زد .

* نکته پنجم: فلش صفر – نساجی; فریاد خودروسازان و جادوی نبردن در مسابقات خانگی

تیم پیکان هر چقدر هم که بیرون از خانه گل می زند، او در تهران و بازی های خانگی ناکام است. مسئولان باشگاه قبل از بازی با نساجی یک بز را قربانی کردند اما به نظر می رسد تیم برای برون رفت از این مشکل باید فکر دیگری کند. محتبی حسینی اگرچه مربی ای نیست که خودش را توجیه کند و بخواهد از این راه ها برای تیمش امتیاز بگیرد، اما از اینکه خبرنگاران در این مورد از او پرسیدند و فکر کردند خوشمزه است ناراحت بود. حسینی از داوری و داوری پیام حیدری گلایه داشت و حتی گفت وقتی برادران حیدری تیمش را قضاوت می کنند پنالتی نمی گیرند. در آن سوی میدان نساج پس از چند هفته شکست و تساوی بالاخره به اولین پیروزی خود در نیم فصل دوم رسید. در این دیدار تیم دچار مصدومیت شد و البته حرکت مسعود شجاعی که پس از تعویض به رختکن رفته بود، در سکوت او را وادار کرد که بگوید تفاوتی ندارد و کاپیتان تیمش با به رختکن رفت. اجازه او

* نکته ششم: آلومینیوم صفر – یک فن; رکورد عجیب تیم اراکی در روز شیرین عنایتی

تیم آلومینیوم با شکست روز گذشته خود رکورد عجیبی را به نام خود ثبت کرد. این تیم 12 هفته است که طعم پیروزی را نچشیده است. اتفاق عجیب برای تیمی که در ابتدای فصل حتی به عنوان یک مدعی ظاهر شد و حتی هفته ها در صدر جدول قرار گرفت. حتیبی که معتقد است تیمش دچار رکود و غیبت چند بازیکن تاثیرگذار نشده است، ناکامی و البته در مواجهه با سوال مهم یکی از خبرنگاران مبنی بر جریمه هفته گذشته تیمش و افزایش 15 میلیون تومانی دستمزد تیمش را مقصر دانست. او گفت که این مسائل برای او مهم است. او نمی تواند آن را پیدا کند.

از طرفی رضا عنایتی که تیمش در ابتدای فصل گلزنی خوبی نداشت، حالا به تیمی تبدیل شده که می تواند یقه تیم ها را بگیرد. او آن را خنده دارترین سوال وقتی که وقت خود را تلف می کنید توصیف کرد.

* نکته هفتم: یک فولاد – 2 فولاد; بازگشت طلایی دانش آموزان تاتار

شاید جواد نکونام فکر نمی کرد در اهواز اسیر دانش آموزان تاتار شود. در این شرایط فولاد بود که توانست گل اول بازی را به ثمر برساند اما در نهایت ذوب آهن با بازگشت خود بازی را به تساوی کشاند و در نهایت 3 امتیاز بازی را به دست آورد. البته بعد از بازی تاتار از بازی خوب فولاد صحبت کرد. شاید اگر اشتباه عجیب شهاب گردان در صحنه گل دوم نبود، حالا دو تیم امتیازات را تقسیم می کردند. جواد نکونام بعد از بازی از این باخت به شدت ناراحت شد و حتی اشاره کرد که شاگردانش همچنان در باد قهرمانی سوپرجام هستند. او معتقد بود که آنها مستحق شکست در این مسابقه نیستند.

* امتیاز هشتم: سپاهان 2- صفر فجرسپاسی; ماشین گلزنی که دیر شروع شد

دبل شهریار مغانلو برای سپاهان شاید مهم ترین امتیاز تیم اصفهانی باشد. تیمی که از کورس قهرمانی خارج شده اما شاگردان نویدکیا به کسب سهمیه آسیایی امیدوارند. شاید اگر موتور گل مغانلو در هفته های اخیر برای سپاهان روشن می شد، باز هم این تیم یکی از مدعیان قهرمانی بود. این تیم با این برد توانست کمی از فشارها خلاص شود اما در آن سوی زمین فجرسپاسی شرایط اصلا خوب نیست. آنها 16 هفته است که پیروز نشده اند و اکثر بازی های خود را باخته اند. عجیب است که چرا این تیم با اینکه یک نفر به کادرفنی اضافه کرده اما هنوز موفق به تغییر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید