گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال

وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، روابط دوجانبه و اوضاع منطقه به ویژه تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری موج


پائولو رانگل وزیر امور خارجه روزنامه پرتغال در گفتگوی تلفنی با دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه و اوضاع منطقه به ویژه توسعه فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ابتدای این گفت وگوی تلفنی با تبریک تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائولو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور، به سابقه خیر و خوبی اشاره کرد. روابط دیرینه دو کشور.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی همه این تنش ها و وخامت اوضاع منطقه دانست. .

پائولو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطین حمایت می کند و از همه کشورهای منطقه می خواهد برای کاهش تنش در منطقه تلاش کنند. .

طرفین آخرین نظرات خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی با پرچم پرتغال تبادل کردند.

دکتر امیر عبدالاخیان در این خصوص اظهار داشت: موضوع بشردوستانه آزادی خدمه کشتی دغدغه جدی ماست و از دسترسی کنسولی، آزادی و استرداد سفیران آنها در تهران خبر داده ایم.


آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها