گوشت گوسفند دوباره گران شد/ فروش اینترنتی به زودی راه اندازی می شود

گوشت گوسفند دوباره گران شد/ فروش اینترنتی به زودی راه اندازی می شود

روز جدید :یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاو خاطرنشان کرد: 80 درصد گوشت گاو وارداتی در صنعت سوسیس و کالباس و بخشی از آن توسط ارگان ها استفاده می شود. تجربه نشان می دهد که واردات ترمز همواره روند افزایش قیمت را کند می کند و از گران شدن بیش از حد قیمت ها جلوگیری می کند.

نیما حبیب فر با تایید خبر افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار گفت: قیمت گوشت گوساله در هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت اما گوشت گوسفندی 10 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. لاشه گوسفندی در بازار به کیلویی 205 هزار تومان رسید».

وی قیمت گوشت گاو بدون استخوان را از 200 تا 210 هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد و افزود: پس از اعمال تعرفه بالای صادراتی بر گوشت گاو، فرصت صادرات از بین رفت، بنابراین قیمت تغییر چندانی نداشته و به نظر می رسد قیمت گوشت گوشت گاو در بازار افزایش پیدا می کند.او منطقی تر جلو می رود.

این فعال صنفی با بیان اینکه دلالان همواره از رکود در بازار صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: رکود فعلی بازار واقعی است و ربطی به ناله و ناله مداوم دلالان ندارد. زیرا هزینه های خانوار افزایش یافته و در این شرایط خرید و فروش برای خریدار و فروشنده به صرفه نیست.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاو در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات این شرکت برای حمایت از تولیدات دامی در حمایت از مصرف پروتئین خانگی موثر است؟ وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اقدامات موثری برای جلوگیری از کاهش مصرف انجام داده و در آینده خبرهای خوبی از این شرکت خواهیم شنید.

حبیب فر فروش اینترنتی گوشت و خرید مستقیم کسبه از کشتارگاه ها را از پروژه های در دست اقدام این شرکت در حمایت از تولیدات دامی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر گوشت گاو از کشورهای هند و برزیل برای مصارف صنعتی و خانگی وارد می شود. 80 درصد گوشت گاو وارداتی در صنعت سوسیس و کالباس و بخشی از آن برای اندام ها استفاده می شود. تجربه نشان می دهد که واردات ترمز همواره روند افزایش قیمت را کند می کند و از گران شدن بیش از حد قیمت ها جلوگیری می کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کدام محصولات پروتئینی مورد تقاضای خانوارها هستند؟ وی خاطرنشان کرد: مصرف مرغ در بین ایرانیان 3 برابر سایر پروتئین ها است، اما با افزایش قیمت آن در بازار، میزان تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافته است، اما همچنان در رتبه نخست مصرف قرار دارد، به دنبال آن توسط گوشت گاو و در نهایت گوشت گوسفندی بیشتر مصرف می شود. خانواده ها می توانند مرغ کیلویی 50 تا 60 هزار تومان بخرند اما برای خرید گوشت قرمز کیلویی باید حداقل 200 تا 210 هزار تومان هزینه کنند.

این فعال صنفی ادامه داد: گوشت گاو مانند گوشت گوسفند چربی ندارد و از آنجایی که ما ایرانی ها تمایل به مصرف گوشت کم چرب داریم، تقاضا برای خرید آن بیشتر از گوسفند است. گوشت گوسفندی چربی و استخوان دارد و وقتی قصاب آن را از گوشت جدا می کند برای مصرف کننده گران تر است، در حالی که گوشت گاو ضایعات ندارد و می توان آن را به صورت خرید مصرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید