«گیل دخت» روی آنتن می رود

ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786166

سریال «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی آماده پخش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «گیل دخت» عنوان سریالی تاریخی است که در سکوت خبری تولید شده و اکنون برای اولین بار پایان فیلمبرداری آن اعلام شده است. «گیل دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ساخته شد و پیش تولید آن از اوایل سال 1377 آغاز شد.این سریال از اواسط همین سال در استان گیلان روی آنتن می رود که آماده پخش می شود. در حدود 2 سال . .

نویسنده این مجموعه 65 قسمتی مجید آسودگان است که نگارش فیلمنامه آن حدود 5 سال زمان برده است. از آثار این نویسنده می توان به سریال های «چادر برای گل ها» و «جاده و جاده» اشاره کرد.

این اثر تاریخی اولین سریال تلویزیونی مجید اسماعیلی پس از تجربه فیلم ماهی سیاه کوچولو است. از دیگر فیلم های اسماعیلی می توان به «خدا جیرجیرک را دوست دارد»، «رقص روی یخ» و «گامیچی» اشاره کرد.

در خلاصه تاریخچه این سریال آمده است: داستان گلنار و اسماعیل که در میان آشوب و مرگ گجری تارو دلشان از عشق و محبت بافته شده است. این سریال حکایت و غم عاشقی و عاشقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند بهانه ای برای ماندن پیدا می کنند و…

طراح لوگوی «گیل دخت» حسام حاجی پور و پیمانکار این پروژه موسسه فرهنگی هنری وصف صبا است که به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید