استقبال از محرم با تولید برنامه 5800 دقیقه ای از شبکه خاوران/ویژه برنامه ‘خمه گاه’ روی آنتن می رود.


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886090

آینه دار گفت: صدا و سیمای خراسان جنوبی با تولید 5800 دقیقه برنامه محرم به استقبال ماه عزاداری امام حسین (ع) می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، علیرضا آیه دار امروز با بیان اینکه جلسات بررسی و سیاستگذاری ویژه برنامه های محرم از دو ماه پیش آغاز شده است، در جمع خبرنگاران رسانه ها گفت: توجه ویژه به خانواده شهدا به عنوان صاحبان اصلی عزاداری سیدالشهدا(ع) است. (ص) در برنامه های مختلف، حضور پررنگ شهرها، روستاها به ویژه روستاهای مناطق مرزی و همچنین محلات در نقاط مختلف استان در برنامه های ایام محرم و نماد انقلاب اسلامی در ارائه مراسم محرم از محورهای مهم سازندگان برنامه است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با توجه به آداب و سنن اصیل و پسندیده استان در ایام محرم، تلاش برای تبیین برای دیدار با انحرافات ایجاد شده در عزاداری ماه محرم، تبیین مفاهیم عالی واقعه بزرگ و کم نظیر عاشورا در کنار شور حسینی از دیگر محورهای برنامه سازی در رسانه ملی عنوان کرد و گفت: استفاده از زبان هنر با تنوع در ساختارهای برنامه، توجه به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان است. سیاست برنامه سازان شبکه خاوران در ایام محرم.

وی با بیان اینکه امسال تلاش کرده ایم از نیروهای جوان و فهیم در برنامه سازی استفاده کنیم، ادامه داد: 5 هزار و 800 دقیقه برنامه در صدا و سیمای خراسان جنوبی برای دهه اول محرم پیش بینی شده است که 3 هزار و 100 دقیقه آن مربوط به معاونت است. سیما و 2700 دقیقه از آن با صدای جایگزین شبکه خاوران پیوند خورده است.

وی همچنین افزود: «خیمه گاه» عنوان ویژه برنامه سیما خاوران است که شب اول محرم ساعت 21 به صورت زنده از سیما خاوران پخش می شود و در حین اجرای برنامه کارشناس مذهبی محتوای برنامه را رصد می کند.

آینه دار با بیان اینکه پوشش کامل مراسم و آیین های عزاداری در مرکز استان و شهرستان همواره در دستور کار شبکه خاوران بوده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بخشی از این برنامه ها در شبکه سراسری نیز پوشش داده شود. .

وی یادآور شد: «مهمان کربلا» ویژه برنامه شاخص رادیو خراسان جنوبی است که از شب اول محرم به مدت 13 ساعت از ساعت 18 پخش می شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رادیو هواران همیشه در کنار مردم است و یکی از پرمخاطب ترین رادیوها در بین مراکز استانی است، گفت: رادیو هواران در ایام محرم، ایام محرم، مراسم و آیین های مذهبی را پوشش می دهد. تاسوعا و عاشورای حسینی با تمام توقف های روتین او با ویژه برنامه «ما ملت ام حسنم» از صبح تا پاسی از شب در کنار شنوندگانش است.

آینه دار از دیگر برنامه های رادیو هواران نام برد و ادامه داد: آیین مشیره با حضور شاعران آیینی استانی به منظور حفظ زبان و ادبیات فارسی و نقش آنان در هنرهای آیینی مسابقه پاورقی با موضوع کتاب جاذبه ها و دفع شهید برگزار شد. حسین (علیه السلام). مطهری ویژه نوجوانان، مستند رادیو چاوشی خوانی در خراسان جنوبی و برنامه های کوتاه شور و شعور با موضوع انحرافات عزاداری امام حسین (ع) از دیدگاه شهید مطهری از تولیدات ویژه رادیو خاوران برای این امر است. محرم سال

وی همچنین تهیه، تولید و انتشار بیش از 50 فیلم، پوستر و نماهنگ با موضوع ایام محرم الحرام، اشعار عاشورایی از زبان شاعران استان و گفتارهای کوتاه مربوط به دهه اول محرم را از جمله تولیدات برشمرد. معاونت فضای مجازی کانون در ایام محرم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از ایجاد صفحه ویژه محرم در سایت مرکز و بروزرسانی مستمر با تولیدات مستقل، تکمیلی و تحویلی خبر داد و گفت: قائم مقام مرکز فضای مجازی علاوه بر پخش زنده بخشی از یک مراسم. هیئت مدیره و ارتباط با فعالان فضای مجازی استان. انتشار اطلاعیه های کوتاه معرفی برنامه های حوزه صدا و سیما و بخش های کوتاه و جذاب برنامه های تولیدی این شبکه نیز در دستور کار وی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید