کم آبی گاه به گاه در محله های تبریز / از آناخاتون غرب تا شرق شهر


ساعت: 17:24
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882975

برای اطلاع از علت قطعی متناوب آب در محلات تبریز به سراغ مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی رفتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تبریز- سرویس اجتماعی بیدار/ طی روزهای اخیر پیام های متعددی از سوی شهروندان در نقاط مختلف شهر تبریز مبنی بر قطعی نابهنگام آب در اتاق خبر تبریز بیدار گزارش شده است.

از قطعی مکرر آب در محله محروم آناخاتون در غربی ترین شهر گرفته تا افت فشار یا قطعی آب در محله های شهید یاقچیان و فراز در شرق تبریز، مواردی بود که نارضایتی شهروندان را در پی داشت.

یکی از شهروندان تبریزی اهل شهر شهید یاقچیان با ارسال پیامی به تبریز بیدار گفت: دیروز بدون اطلاع قبلی آب منطقه قطع شد و این قطعی تا پاسی از شب ادامه داشت و آخر شب فقط یک ساعت آب داشتیم. .

شهروند دیگری در شهرستان فراز نیز به تبریز بیدار گفت: در منطقه ما از ساعت 6 صبح دیروز آب قطع شد و قبلاً اطلاع رسانی نشده بود.

در روزهای گذشته اهالی آناخاتون از کمبود آب در گرمای تابستان گلایه داشتند.

برای اطلاع از علت این کم آبی های تصادفی در محلات تبریز به سراغ مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی رفتیم.

بیدار محمد هانی در گفتگو با تبریز می گوید: «مسئله آناخاتون کاملاً جداست. در آنجا یک دسته از مردم خانه هایی در کنار حوض ساخته اند که در سطح حوض است; بنابراین وقتی مخزن پر است، آب به این منطقه می رسد و وقتی خالی است، آب آنجا قطع می شود و این چیزی نیست که بتوان آن را کنترل کرد.

وی ادامه می دهد: تا دو سه سال آینده آب انباری در ارتفاع آناهاتون احداث می شود تا این مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان ادامه می دهد: قول نمی دهیم مشکل آناخاتون به زودی حل شود، اما در نظر داریم یک مخزن دیگر در آنجا قرار دهیم.

هانی در مورد سایر اقدامات برای منطقه آناخاتون می گوید: در حال لوله گذاری از شهر برای منطقه آناخاتون هستیم تا پمپاژ این منطقه افزایش یابد و مخزن همیشه پر باشد. ما همچنان روی موضوع پمپاژ کار می کنیم و تاکنون 90 درصد پیشرفت داشته ایم.

وی درباره قطعی آب در مناطق شرقی تبریز نیز می گوید: اینکه برخی از شهروندان می گویند هر روز آب در یاغچیان و ولاز و… قطع می شود، اصلا چنین چیزی وجود ندارد. آب فقط یک روز قطع شد که اتفاقی غیرقابل پیش بینی بود و به همین دلیل فرصتی برای اطلاع رسانی به همه نداشتیم.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: از اول فروردین ماه تاکنون تنها یک بار آب این مناطق قطع شده و آن هم دیروز به پایان رسید و تا به حال چندین بار قطعی آب صورت نگرفته است.

وی تاکید می کند: اگر برای تعمیر آب را قطع کنند حتما اطلاع رسانی می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید