یارانه معترضان برای ماه ژوئیه واریز شده است / معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل وصول نیست

یارانه معترضان برای ماه ژوئیه واریز شده است / معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل وصول نیست

روز جدید سخنگوی سازمان ارجاع کمک های بلاعوض گفت: کمک هزینه تیرماه به افرادی که اعتراضشان پذیرفته شده است پرداخت شده است اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز وصول نشده است.

سیده طیبه حسینی درباره اینکه برخی از شهروندان گلایه داشتند که علیرغم ثبت اعتراض، یارانه یک ماه گذشته آنها وصول نشد، گفت: در بین کسانی که اعتراض خود را به اعشار ثبت کردند، تعدادی از آنها در رتبه دهم قرار گرفتند. یارانه ای به آنها داده نمی شود اما مابقی که در دهک نهم کم درآمد هستند یارانه تیرماه به حساب واریز شده و قابل برداشت هستند.

وی همچنین گفت: برخی از کسانی که قبلا اعتراض خود را به عشریه و یارانه ثبت کرده بودند به حسابشان واریز و مسدود شده است زیرا برخی از معترضان جزو سه دهک کم درآمد جامعه هستند و به جای 300 تومان باید به حسابشان مسدود شود. 400 تومان داده شود. تومان باید به حساب آنها واریز شود بنابراین مبالغ یارانه واریز شده مربوط به خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: پس از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد افراد مشمول دریافت یارانه 400 هزار تومانی، یارانه واریزی این افراد برداشت می شود.

حسینی افزود: کسانی که هنوز یارانه نگرفته اند و یا در سال های قبل از دریافت یارانه انصراف داده اند و یا از ابتدا یارانه دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به سایت MY.GOV.IR و ثبت ادعای دریافت یارانه اقدام کنند.

وی درباره سامانه پشتیبانی نیز گفت: این سامانه زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه است و بر اساس وعده وزیر تعاون، این سامانه با به روز رسانی جدید به زودی افتتاح می شود. اما سامانه MY.GOV.IR در حال حاضر فعال است و قابلیت ثبت درخواست برای متقاضیان کمک هزینه را دارد.

سخنگوی سازمان ارجاع کمک های مالی در مورد افرادی که خانواده های خود را از هم جدا کردند، گفت: برخی از افراد در خانوار قبلی مشمول دریافت کمک هزینه بودند و پس از ازدواج خانواده فرزندان از هم جدا شدند، ممکن است فرزندی که یارانه جدید تشکیل داده باشد، یارانه می گیرد. خانوار جزو ده دهمین و پردرآمدترین افراد جامعه است و مشمول دریافت یارانه نمی شود اما والدین وی همچنان مشمول دریافت یارانه هستند.

حسینی در خصوص اینکه برخی از شهروندان گفته اند در برخی خانوارها یارانه به یک نفر پرداخت می شود و به برخی دیگر پرداخت نمی شود، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است. اگر خانوار واجد شرایط دریافت یارانه نباشد، سایر اعضا نیز مشمول دریافت یارانه نخواهند شد. .

دیدگاهتان را بنویسید