یاسین جمال زاده در اعتراضات رضوانشهر کشته شد

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه نوشت: فلاح میری اظهار داشت: در محل وقوع این حادثه ناگوار پلیس و نگهبان مستقر نبودند و تیراندازی به یاسین جمال زاده در حال حاضر مشخص نیست. دستگاه قضایی از همان لحظات اولیه این حادثه پرونده تشکیل و تحقیقات در این زمینه را گشوده و در حال بررسی علت این مرگ مشکوک است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان همچنین بیان کرد: تمام تلاش خود را برای شناسایی عامل تیراندازی به یاسین جمالزاده انجام داده و در حال انجام تحقیقات هستیم.

چندی پیش حسین فضلی هرکندی، رئیس کل دادگستری البرز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، از آخرین وضعیت پرونده مهدی حضرتی، نوجوانی که در جریان اغتشاشات 12 آبان کرج از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فیلم لحظه ای که وی در جریان است، گفت: کشته شد بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت وی گفت: این پرونده در دست بررسی است. نه تنها برای آنها، بلکه برای همه مجروحان یا کشته شدگان این حوادث پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.

او نگفت که آیا قاتل او دستگیر شده است یا خیر.

لازم به ذکر است که در جریان اعتراضات اخیر در کشور ده نفر کشته و زخمی شدند. تاکنون مسئولان آماری در این زمینه اعلام نکرده اند. برخی از سازمان های حقوق بشر در خارج از کشور ادعا می کنند که حدود 450 نفر در این اعتراضات کشته شده اند. اما چندی پیش علی باقری معاون وزیر امور خارجه در گفت و گو با رسانه های خارجی این آمار را تکذیب کرد.

مقامات، کشتن معترضان را پروژه ای برای «کشتن» عناصر دشمن می دانند. اما در خصوص دستگیری این ماموران توضیحی داده نشد.

دیدگاهتان را بنویسید