یحیی به هر حال این ستاره را می خواهد

یحیی به هر حال این ستاره را می خواهد

به نظر می رسد با توجه به پیشنهاد سخت و وسوسه انگیز تیم های الاهلی و العربی به میلاد سرلک، جدایی این دیدار از پرسپولیس قطعی شود.

عبدالعزیز البریدا، روزنامه نگار قطری نیز از مذاکرات این هافبک ملی پوش با دو باشگاه کشورش فاش کرد تا بازیکنان پرسپولیس به خصوص رضا درویش بدانند که نمی تواند روی هیچ قول و قراری حساب باز کند و به این موضوع خوشبین بود!

شاید جالب ترین لحظه سرنوشت پیراهن میلاد سرلک باشد. این هافبک اصفهانی پس از درخشش در ترکیب پرسپولیس خیلی زود به شماره 10 این تیم رسید.

عددی که معمولا به مهاجمان و بال ها می رسد و هافبک های دفاعی از آن استفاده نمی کنند. در پرسپولیس هم همین رویه بود. همایون بهزادی دارنده مدال طلای فوتبال ایران در سال های قبل از انقلاب و در روزهایی که پرسپولیس دوباره تاسیس شد، پیراهن شماره 10 این تیم را بر تن کرد. او روزهای طلایی را در پرسپولیس رقم خواهد زد. بهزادی در 7 سال در 155 بازی با پیراهن شماره 10 به میدان رفت و 83 بار توانست دروازه حریفان را باز کند.

بعد از آقای سر طلایی، صفر ایرانپاک پیراهن شماره 10 پرسپولیس را به دست آورد. ایران پک، اولین گلزن ایران در ورزشگاه آزاد پرسپولیس در 10 سال فعالیت خود، 74 بار با پیراهن شماره 10 راه را به رقبا باز کرد و در سه فصل بهترین گلزن لیگ ایران شد. او همچنین هفت گل برای استقلال به ثمر رسانده و رکورددار است.

گلم رضا فتح آبادی در سال های پس از انقلاب وارث پیراهن شماره 10 پرسپولیس شد. او پس از سه سال بازی در استقلال به پرسپولیس آمد و پیراهن شماره 10 را به تن کرد و بعدها با آمدن شاهروک بیانی از استقلال به پرسپولیس، پروین تصمیم گرفت پیراهن شماره 10 پرسپولیس این بازیکن جدید را بر تن کند. بیانی البته یک سال بعد از جمع قرمزها جدا شد.

کریم باوی بهترین مهاجم تیم ملی نیز پس از شاهرو بیانی پیراهن شماره 10 پرسپولیس را بر تن کرد و گل های مهمی برای این تیم به ثمر رساند.

علی دایی وارث بعدی پیراهن شماره 10 پرسپولیس بود. آقای گل جهان در اولین فصل حضورش در دو سال 38 بار با پیراهن شماره 10 برای پرسپولیس بازی کرد و توانست 33 گل به ثمر برساند. البته دایی بعداً از این تیم جدا شد و فوتبالش را در خارج از ایران دنبال کرد و در سال 82 با پیراهن شماره 10 به پرسپولیس برگشت و این مهاجم سابق تیم ملی امسال 16 بار برای پرسپولیس گلزنی کرده است.

او با جدایی دایی حامد کاویانپور به پیراهن شماره 10 پرسپولیس رسید. با وجود اینکه در سال های گذشته پیراهن شماره 10 را گلزنان پرسپولیس بر تن می کردند، اما کاویانپور این پیراهن را در پست هافبک به تن کرد و تنها یک بار برای این تیم گلزنی کرد.

پس از کاویانپور، علیرضا نیکبخت واحد شماره 10 پرسپولیس اعلام شد. این بازیکن که قبل از آمدن به پرسپولیس به عنوان مدافع چپ شناخته می شد، شماره 10 این تیم بود، در اکثر بازی ها به عنوان بازیکن هجومی پرسپولیس به میدان رفت و در 85 بازی 25 بار برای سرخ پوشان تهرانی گلزنی کرد.

میثم بائو دیگر بازیکنی بود که در نهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران پیراهن شماره 10 پرسپولیس را بر تن کرد. هافبک جدید پرسپولیس که سابقه حضور در پیراهن استقلال را دارد تنها یک سال برای پرسپولیس بازی کرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

با جدایی بائو گلمرضا رضایی که به عنوان مهاجم از فولاد به پرسپولیس آمده بود، پیراهن شماره 10 را بر تن کرد و با وجود اینکه 54 بار برای پرسپولیس به میدان رفت، تنها 10 بار باز شد و از این حیث نتوانست مالک خوبی برای پرسپولیس باشد. پیراهن شماره 10 پرسپولیس.

رضا نوروزی بعد از رضایی به عنوان یک تازه کار پیراهن شماره 10 را به تن کرد. او البته خیلی زود از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و نتوانست روزهای خوبی را در پرسپولیس سپری کند و در نهایت از این تیم جدا شد.

در آن زمان فرشاد احمدزاده که در دوران سرمربیگری برانکو رابطه بسیار خوبی با برانکو داشت، در پست هافبک پیراهن شماره 10 را بر تن کرد و تنها 11 بار برای این تیم گلزنی کرد. احمدزاده با وجود محبوبیتی که در بین هواداران داشت، در پایان لیگ هفدهم از این تیم جدا شد و با اینکه پرسپولیس محرومیت نقل و انتقالاتی داشت، محبوبیت خود را از دست داد.

حالا شنیده ها حاکی از آن است که پرسپولیسی ها تصمیم گرفته اند برای متقاعد کردن پیمان بابایی گزینه ویژه ای را برای این مهاجم فراری در نظر بگیرند و این شماره 10 زنده یاد همایون بهزادی و علی دایی است!

دیدگاهتان را بنویسید