یحیی گل محمدی دوباره سیم پایانی را زد

یحیی گل محمدی دوباره سیم پایانی را زد

پرسپولیس و هوادار دوشنبه در هفته بیستم لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: دیدار مهمی است. با در نظر گرفتن رقابت در بالای جدول، ما به تمام بازی ها با چشم به فینال نگاه می کنیم. ما مقابل تیمی بازی می کنیم که جوان است و ترکیب فنی خوبی دارد. آنها فوتبال خوبی بازی می کنند. فکر می کنم بازی آسانی برای ما نخواهد بود. ما برای مسابقه آماده ایم. به دلیل شرایط جوی امروز نتوانستیم تمرین کنیم و در هتل تمرین کردیم اما انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز بازی فردا داریم تا با تمرکز خوب و رعایت نکات تاکتیکی به هدفمان برسیم. امیدوارم بازیکنان ما فردا در مقابل تیمی سخت کوش و تیمی که به راحتی امتیاز نمی گیرد، توانایی های خود را نشان دهند.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اظهارنظر سهیل مهدی مبنی بر اینکه «بازی سپاهان و زنیت یک دستاورد برای فوتبال ایران دارد»، گفت: می خواهم از آقای سهیل مهدی بپرسم این دیدار به جز تغییر تقویم مسابقات چه دستاوردی دارد؟ البته تغییر تقویم فقط برای تیم ما اتفاق افتاد. ظلم بزرگی در حق تیم ما رخ داد و این برنامه ریزی فقط برای ضربه زدن به تیم ما است.

وی افزود: صحبت های آقای مهدی قلب ما را بیشتر داغ کرد و بیشتر عصبانی شدیم. ما به دنبال کسب امتیاز از سازمان فدراسیون و لیگ نیستیم. ما تلاش می کنیم تا عدالت را در مورد همه تیم ها در برنامه اجرا کنیم. من چندین بار در این مورد به باشگاه گفته ام اما در یک ماه گذشته باشگاه شکست خورده است و نمی دانم چرا. این برنامه ریزی به ضرر پرسپولیس است و چیزی است که آنها دوست دارند.

گل محمدی ادامه داد: اگر تیم های رقیب می خواستند برنامه ریزی کنند نمی توانستند به این خوبی این کار را انجام دهند. سازمان لیگ باید پاسخگو باشد و توضیحات سهیل مهدی غیرقابل قبول است. ما به دنبال پاسخ بهتری هستیم. میدونم جوابی ندارن این ظلم بزرگی در حق پرسپولیس بود و نمی دانم چطور می خواهند پاسخ دهند.

نگران بازی با سپاهان نیستم. تیم خود را برای مسابقات آماده می کنیم. من نگران اتفاقاتی هستم که در تیم ما می گذرد. همین که صحبت کنیم کمیته انضباطی جریمه می کند. فکر می کنم همه عوامل فدراسیون علیه تیم ما تصمیم می گیرند. من بارها این موضوع را به باشگاه گفته ام. باید بیشتر و شدیدتر واکنش نشان دهیم تا حقی از پرسپولیس ضایع نشود. من نگران این هستم وگرنه ما سعی می کنیم در بحث فنی بیشتر کار کنیم اما وقتی این اتفاقات می افتد تمام انرژی ما را می گیرد. این اتفاقات اخیرا تمام ذهن ما را به خود مشغول کرده است و هیچکس پاسخگو نیست. من حتی نمی توانم در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کنم.

و افزود: همه چیز روشن است. من نمی خواهم در مورد جزئیات صحبت کنم. هر اتفاقی که افتاده در حوزه فوتبال است. متاسفانه همه اعضای فدراسیون علیه ما تصمیم می گیرند. این یکی را نگران می کند.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: عده ای بعد از بازی قبلی ما علیه نفت صحبت کردند، به خصوص آقای فیروزی که می تواند به داور علیه ما فشار بیاورد. آقای فیروزی از پیشکسوتان و عزیزان ما هستند. با توجه به صحبت هایی که مطرح کردند، به فیلم بازی نگاه کنید، گل ما کاملا سالم بود و شکی در آن نبود، اما آن را وارونه کردند که می تواند به داور علیه ما فشار بیاورد. اگر درخواستی باشد، باید 13 هفته جستجوی پنالتی داشته باشیم. من هیچ وقت در سخت ترین شرایط از این مشکلات صحبت نکردم و می خواستم روی بحث فنی تمرکز کنم اما یکسری اشتباهات داوری یکی پس از دیگری اتفاق افتاد و ما متضرر شدیم.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که تیمش چند امتیاز به خاطر داوری از دست داد؟ گفت: سفره عوض شد. ما با داستان هایمان به دنبال امتیاز داور نیستیم. من اصلا به این چیزها اعتقاد ندارم و فقط انصاف را در همه مسابقات می خواهم. می دانیم که کار داوری سخت است. من بر اساس شواهد صحبت می کنم. شما برو و بازی ها را تماشا کن. اشتباهات داوری در مقابل تیم ما و تیم های مقابل، ببینید چطور بود.

وی ادامه داد: می گویند اشتباه جزئی از بازی است و من هم قبول دارم. حتی ممکن است زمانی که VAR وجود دارد، داوران اشتباه کنند. در این مورد بحثی وجود ندارد. بعد از جام جهانی 9 بازی انجام دادیم و در 8 بازی داور مقابل ما بود. در بازی با ذوب آهن وان پیش نبودیم اما می توانستیم در دقیقه 80 با نتیجه 2 بر صفر پیش بیفتیم و به خود فشار نیاوریم. گفتم داوری کار سختی است. در مسائل مالی بسیار ضعیف هستند. آنها نیاز به حمایت بیشتری دارند. این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای رفع مشکلات آنها گام برداشت.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت پریرا، مهاجم برزیلی جدید تیمش نیز بیان کرد: او با وجود اینکه دو ماه از رقابت ها دور بود اما از اندام و هیکل خوبی برخوردار است. از بازی فردا و بازی های بعدی می توانیم کم کم از او استفاده کنیم.

وی درباره شرایط دیابت نیز گفت: متاسفانه دو بار به دلیل آسیب دیدگی دیابت را از دست دادیم. او می تواند کیفیت خوبی به ما بدهد و گره گشایی کند.

گل محمدی درباره قوت رقابت تیم های ایرانی با حریفان عربستانی گفت: درباره این مسائل زیاد صحبت کرده ام. ما از نظر پایه مادی خیلی عقب هستیم. ما با زمین تمرین مشکل داریم. ما در بحث ساختار و امکانات اولیه فوتبال مشکل ساختاری داریم. همه چیز روشن است و فکر نمی کنم کسی این مشکلات را بداند. ما قدمی برای حل مشکلات نمی بینیم. فوتبال ما پر از استعدادهای زیادی است اما هرگز کشف نشده اند و کمتر پیش آمده است که بازیکنی از لیگ ما در جوانی صعود کند زیرا فوتبال ما پرگل شده و فوتبال پایه هم ضعیف شده است. دور نیست، همسایه ما جام جهانی است و الهلال به فینال جام باشگاه های جهان رسید. ما نمی گوییم در سطح آنها هستیم، اما آنها امکاناتی دارند که الان نمی توانیم به آنها برسیم. ما حتی از تیم های متوسط ​​آسیایی مثل عراق و اردن امکانات کمتری داریم.

سرمربی پرسپولیس درباره ایرانی یا خارجی بودن سرمربی تیم ملی گفت: من در این مورد صحبت کرده ام. با توجه به شرایط فعلی فکر می کنم یک مربی ایرانی می تواند به فوتبال ما کمک کند. البته او باید به عنوان کی روش حمایت شود. یعنی باید امکاناتی را که 10 سال به کی روش دادیم به مربی ایرانی بدهیم. کی روش هم برای فوتبال ما خیلی کار کرد و تاثیرگذار بود. به نظر من در این لحظه می توان به مربی ایرانی به دلیل شناختی که از فوتبال ما دارد، برای کمک به تیم ملی اعتماد کرد.

گل محمدی همچنین در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: فکر می کنم امروز سالگرد شهادت فوتبالیست های چوار بود. ما به خانواده های آنها تسلیت می گوییم. همچنین به خانواده های فوتبالیست های قطع شده ای که در حادثه ترکیه از دست دادیم تسلیت می گویم. آقا محمدرضا میراحمدی، مهدی سعیدی و حامد مطرودی روحشان شاد. بیایید یک بار دیگر در مورد روحیه صحبت کنیم. مشکلات آنها را فراموش نکنیم. در شرایط سخت اقتصادی که فشار زیادی بر مردم زلزله زده وارد است، هم مردم و هم مسئولان باید توجه بیشتری داشته باشند تا مشکلات این عزیزان به حداقل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید