یکسان سازی حقوق بازنشستگان در نهایت تصویب شد

یکسان سازی حقوق بازنشستگان در نهایت تصویب شد

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: با اجرای مواد 12 و 30 برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، یکسان سازی حقوق مستمری بگیران کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی و پرداخت بدهی تامین اجتماعی دولت در برنامه سال گذشته تصویب شد. مجلس، کمیسیون بودجه و محاسبات.

«ماده 12 برنامه ششم توسعه به نحوه بازپرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دارد که مقرر می دارد سالانه حداقل 10 درصد از بدهی ها پرداخت شود و همچنین در بند ب این عضو سازمان بیمه گر است. موظف به پرداخت حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران است

همچنین در ماده 30 برنامه ششم، دولت موظف است برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و تناسب درآمد و بهره مندی از تسهیلات کارمندان، مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​سنوات مختلف، اقدامات لازم را انجام دهد.

حاجی بابایی افزود: با استهلاک بدهی های دولت ضمن ایجاد انصاف در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی اعم از شاغل و بازنشسته، یکسان سازی حقوق مستمری بگیران نیز باید اجرایی شود و این یک حق اجتناب ناپذیر است که وظیفه آن است. مجلس و دولت انقلابی با آن برخورد کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که در شرایط فعلی باید به بازنشستگان توجه بیشتری شود و این موضوع تنها با شعار حل نمی شود.

مصوبات کمیسیون های تخصصی مجلس در خصوص لایحه برنامه هفتم به صورت پیشنهادی در کمیسیون های کمیسیون تلفیق برنامه و در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق بررسی می شود. این مصوبات در صورت تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن شورای اسلامی به لایحه دولت اضافه می شود.

دولت پیشنهادات خود را برای نظام عادلانه و هماهنگ به مجلس ارائه کند

حاجی بابایی درباره بن بست نظام هماهنگ پرداخت نیز توضیح داد: دولت باید پیشنهاد خود را درباره نظام هماهنگ عادلانه در قالب لایحه در مجلس ارائه کند.

وی با اشاره به رویکرد عدالت محوری دولت سیزدهم، تاکید کرد: در راستای توسعه عدالت اجتماعی و حل مشکل شاغلان و شاغلان بازنشسته، برنامه نظام پرداخت از وضعیت فعلی به سمت عدالت محوری سوق داده می شود. می توانیم شاهد عدالت در پرداخت ها باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان را آزار می دهد، این رویکرد می تواند شادی، نشاط و امید را در بین کارکنان دولت و مستمری بگیران گسترش دهد که از نکات برجسته مقام معظم رهبری است. رهبر.

حاجی بابایی یادآور شد: جایگاه کارکنان دولت در افزایش تولید و کنترل تورم قابل چشم پوشی نیست که با رضایت از کار کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنان برای انجام وظایف بیشتر شده و شاهد تحقق این امر خواهیم بود. اهداف پیش بینی شده

دیدگاهتان را بنویسید